Is maximum ingave hypolteek altijd 3040 € geweest?
TIP
Is maximum ingave hypolteek altijd 3040 € geweest?
Beste mensen,
Ik ben nu bezig met mijn personenbelasting in te vullen, iets waarop ik mij sinds enkele jaren heb toegelegd en me erin heb verdiept.
Vroeger liet ik het doen door de bankier waar ik mijn spaarrekeningen had (service aan trouwe klanten), en heb steeds een kopie hiervan bewaard in de kast.
Nu ik wat beter op de hoogte ben, en de belastingsfiches van de vorige jaren via Tax On Web opgevraagd heb lijkt het dat mijn bankier geen gebruik heeft gemaakt van de volledige pot van 2280 €+760 € =3040 € voor de enige woning!
Ik ben begonnen met het afbetalen in aanslagjaar 2010, en dit voor een afbetaling van ongeveer 391 €/maand.
Ik vraag mij nu af of de maximum aftrek van woonbonus in het aanslagjaren 2010 en 2011, 2012 gelijk was als nu, of zat het lager??
(ik spreek dus over maximumaftrek van 2280 € + 760 € = 3040 €).
Alvast bedankt!
Ik ben nu bezig met mijn personenbelasting in te vullen, iets waarop ik mij sinds enkele jaren heb toegelegd en me erin heb verdiept.
Vroeger liet ik het doen door de bankier waar ik mijn spaarrekeningen had (service aan trouwe klanten), en heb steeds een kopie hiervan bewaard in de kast.
Nu ik wat beter op de hoogte ben, en de belastingsfiches van de vorige jaren via Tax On Web opgevraagd heb lijkt het dat mijn bankier geen gebruik heeft gemaakt van de volledige pot van 2280 €+760 € =3040 € voor de enige woning!
Ik ben begonnen met het afbetalen in aanslagjaar 2010, en dit voor een afbetaling van ongeveer 391 €/maand.
Ik vraag mij nu af of de maximum aftrek van woonbonus in het aanslagjaren 2010 en 2011, 2012 gelijk was als nu, of zat het lager??
(ik spreek dus over maximumaftrek van 2280 € + 760 € = 3040 €).
Alvast bedankt!
Re: Is maximum ingave hypolteek altijd 3040 € geweest?
Bedrag zal in de loop der jaren wel geïndexeerd zijn, maar staat zeker al een paar jaar op €3040.
De verhoging geldt wel enkel de 1e 10 jaar en voor uw eerste en enige woning, he, misschien voldeed je daar niet aan?
De verhoging geldt wel enkel de 1e 10 jaar en voor uw eerste en enige woning, he, misschien voldeed je daar niet aan?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Tot en met 2015 ofzo werden inderdaad die bedragen geïndexeerd. Denk dat het in 2010 iets van een 2800 euro was.
Na de hervormingen geen indexaties meer en die zullen er ook niet meer gaan komen denk ik
Na de hervormingen geen indexaties meer en die zullen er ook niet meer gaan komen denk ik

Politiek wou van de woonbonus af en laat ze op deze manier een stille dood sterven.
Niet-indexeren geeft ons gezin dit jaar een meer dan 200€ lagere teruggave van de belastingen.
Niet-indexeren geeft ons gezin dit jaar een meer dan 200€ lagere teruggave van de belastingen.
Tja als er morgen miljarden moeten gevonden worden en de communisten zouden aan de macht geraken, dan kan het zijn dat ze dit voor iedereen afschaffen. Aankoop in voor of na 2015.
Het is een aftrekrecht dat we elk jaar opnieuw krijgen. Moeten ze niet doen dus.
Het is een aftrekrecht dat we elk jaar opnieuw krijgen. Moeten ze niet doen dus.
Hieraan voldeed ik wel (eerste en enige eigendom verworven in 2009).
Het was vreemd om voor bijvoorbeeld aanslagjaar 2011 te lezen dat 2362 € werd aangegeven terwijl ik in dat jaar wel 12 maanden 391 € betaald had.
Hiermee overschreed ik ruim de 3040 €.
zit in je afbetaling ook een stuk schuldsaldoverzekering? Indien ja, is het mogelijks een SS die je kreeg aan een beter tarief, mits ze fiscaal niet werd afgetrokken....
@voodoo
Ja, ze hebben gezegd dat gemaakte beloftes/afspraken behouden bleven voor oude contracten. Daarna beslissen ze om niet meer te indexeren.
Een paar jaar erna werd er door een bepaalde partij zelfs beloofd dat de woonbonus als geheel zeker behouden ging blijven.
https://twitter.com/vanranstmarc/status ... 6341869568

Ja, ze hebben gezegd dat gemaakte beloftes/afspraken behouden bleven voor oude contracten. Daarna beslissen ze om niet meer te indexeren.
Een paar jaar erna werd er door een bepaalde partij zelfs beloofd dat de woonbonus als geheel zeker behouden ging blijven.
https://twitter.com/vanranstmarc/status ... 6341869568
-
- VIP member
- Contacteer:
Als dieje viroloog nog blijft volhouden dat hij niet aan politiek doet
Er komt een tsunami aan belastingen op ons af. Te beginnen met aftrekken af te schaffen. De meeste mensen hebben dat toch niet door. Dus woonbonus vergeet het maar, die wordt afgeschaft of tijdelijk opgeschort voor bestaande contracten. Direct een paar miljard uitgespaard per jaar voor de komende 30 jaren...

Er komt een tsunami aan belastingen op ons af. Te beginnen met aftrekken af te schaffen. De meeste mensen hebben dat toch niet door. Dus woonbonus vergeet het maar, die wordt afgeschaft of tijdelijk opgeschort voor bestaande contracten. Direct een paar miljard uitgespaard per jaar voor de komende 30 jaren...
Wat is het verband tussen virologen en de voorspellingen van je glazen bol ivm de de belastingtsunami?
Nu ja, als ze met terugwerkende kracht bepaalde lopende aftrekposten afschaffen stop je gewoon met die posten.
Als je er geen belastingvoordeel mee kan bereiken kan je beter die kosten niet maken of stopzetten.
Stoppen ook de investeringen, sociale bijdragen op lonen en de btw opbrengsten.
Nu ja, als ze met terugwerkende kracht bepaalde lopende aftrekposten afschaffen stop je gewoon met die posten.
Als je er geen belastingvoordeel mee kan bereiken kan je beter die kosten niet maken of stopzetten.
Stoppen ook de investeringen, sociale bijdragen op lonen en de btw opbrengsten.
Het is niet omdat men bepaalde aftrekken afschaft dat je zonder kan. Ga je je woning dan niet meer isoleren, geen nieuwe cv-ketel als de oude kapot is, ... Niet iedereen kan een woning aankopen zonder lening.
Niet iedereen die nu een lening heeft kan deze zomaar gaan terugbetalen, zonder meer.
Beetje kortzichtig allemaal, maar nogmaals, zo ver zijn we totaal niet. Het is echt niet gezegd dat die viroloog het hier voor het zeggen gaat krijgen.
Niet iedereen die nu een lening heeft kan deze zomaar gaan terugbetalen, zonder meer.
Beetje kortzichtig allemaal, maar nogmaals, zo ver zijn we totaal niet. Het is echt niet gezegd dat die viroloog het hier voor het zeggen gaat krijgen.
Je speelt op de man ipv op de inhoud.Sebastiaan1985 schreef: ↑6 mei 2020, 22:57Als dieje viroloog nog blijft volhouden dat hij niet aan politiek doet![]()
Is het misschien niet waar wat hij tweette?
Mogen politiekers niet meer op leugens betrapt worden of op verbroken beloftes gewezen worden?
Die is er al. Afschaffing woonbonus kost een gemiddeld gezin +-3.000€/jaar.
Dat is 250€/maand netto minder.
En wie profiteert er het meest van 1% verlaging van de registratierechten? Iemand die een huis van 250.000€ (gemiddelde huisprijs in 2018) koopt of iemand die een huis koopt van 750.000€?
De tax shift, die vooral bedrijven ten goede is gekomen, heeft een gigantisch gat geslagen in de begroting. Helaas gaat die put niet vanzelf gevuld worden.
(En de voordelen voor bedrijven werden natuurlijk integraal aangewend om extra volk aan te werven en verdwenen niet in de zakken van de aandeelhouders.

Met andere partijen zou het waarschijnlijk niet beter gaan.
Maar naar mijn bescheiden aanvoelen kan NVA het wel goed uitleggen, maar wordt er toch niet veel aan 'goed bestuur' gedaan.
Het verschil tussen theorie in de oppositie en de praktijk als aan de macht.
Estate Guru believer.