Is weggaan bij Hamburg M. financieel zinvol?
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Is weggaan bij Hamburg M. financieel zinvol?
Bedankt voor de reacties.
Voor alle duidelijkheid: ik heb niets met Hamburg Mannheimer te maken. Feit is gewoon dat mijn partner, voor ik haar kende, via via een pensioenspaarplan bij HMI heeft aangesmeerd gekregen. En ik wilde dus nu eens checken, bij mensen die er ervaring mee hebben, wat de beste optie is voor haar.
Voor alle duidelijkheid: ik heb niets met Hamburg Mannheimer te maken. Feit is gewoon dat mijn partner, voor ik haar kende, via via een pensioenspaarplan bij HMI heeft aangesmeerd gekregen. En ik wilde dus nu eens checken, bij mensen die er ervaring mee hebben, wat de beste optie is voor haar.
net begonnen bij HM met pensioensparen! Ik zeg het niet zonder enige vorm van schroom en schaamte als ik de topics op dit forum zo lees.
Ik heb nu al voor vier maanden 50 euro gestort, maar al die slechte commentaren doen me twijfelen: waar er rook is, is vuur, nietwaar? En ik ben ook nog jong, dus kan gerust overstappen zonder dat ik mijn broek scheur
Ik zoek daarom degelijk advies, met alternatieven en wat het mij kost om te stoppen bij HM? (Kan ik nu al stoppen na 4 maand?) Als ik die 200 euro gewoon laat staan, die krijg ik dan toch op m'n 65e terug e?
Verlicht me !!
Ik heb nu al voor vier maanden 50 euro gestort, maar al die slechte commentaren doen me twijfelen: waar er rook is, is vuur, nietwaar? En ik ben ook nog jong, dus kan gerust overstappen zonder dat ik mijn broek scheur
Ik zoek daarom degelijk advies, met alternatieven en wat het mij kost om te stoppen bij HM? (Kan ik nu al stoppen na 4 maand?) Als ik die 200 euro gewoon laat staan, die krijg ik dan toch op m'n 65e terug e?
Verlicht me !!
Wellicht blijft daar niets van over door de hoge kosten.motje82 schreef:Als ik die 200 euro gewoon laat staan, die krijg ik dan toch op m'n 65e terug e?
Verlicht me !!
Lees je contract eens goed na hoe je het kan opzeggen. Als je dan pensioensparen start bij een andere firma, kan je het kapitaal laten overzetten. Zie eerdere posts in dit topic, van mensen die dit al gedaan hebben.
Laat ons vooral eens weten hoeveel er overblijft van die 200 euro.
Stop met sparen en laat het over zetten nu de schade nog niet zo groot is.motje82 schreef:net begonnen bij HM met pensioensparen! Ik zeg het niet zonder enige vorm van schroom en schaamte als ik de topics op dit forum zo lees.
Verlicht me !!
Weet je dat als je maandelijks betaalt er iets van een 4 procent af gaat (fractioneringskost heet dat) en zowiezo 0,75 euro per betaling?
Van 200 euro zal er bitter weinig over schieten maar als ze het laat staan nog minder. Weg in de rook. En ze zullen u niet zeggen hoe.
Ik spreek van ondervinding.
Re: Pensioenspaarfonds Hamburg-Mannheimer
Dag iedereen!
Mijn vriend heeft sinds 10 jaar (!!) een levensverzekering en een pensioenverzekering van HM, T 50.
Wij zouden hier graag vanaf geraken maar de afkoopwaardes in het contract zijn minder dan de helft van de betaalde sommen. Wat doen wij volgens jullie het best?
Zijn de afkoopsommen in het contract de werkelijke bedragen die wij terugkrijgen? Ik kan dit bijna niet geloven daar dit zo lage bedragen zijn? Zijn er andere mogelijkheden? Verliezen wij echt de helft van het bedrag dat betaald werd?
Alvast bedankt voor jullie advies!
Mijn vriend heeft sinds 10 jaar (!!) een levensverzekering en een pensioenverzekering van HM, T 50.
Wij zouden hier graag vanaf geraken maar de afkoopwaardes in het contract zijn minder dan de helft van de betaalde sommen. Wat doen wij volgens jullie het best?
Zijn de afkoopsommen in het contract de werkelijke bedragen die wij terugkrijgen? Ik kan dit bijna niet geloven daar dit zo lage bedragen zijn? Zijn er andere mogelijkheden? Verliezen wij echt de helft van het bedrag dat betaald werd?
Kijk in het contract onder TAW; dat zijn de sommen waar je recht op hebt als je het afkoopt. Ongelofelijk lage bedragen zijn dat. Daarbij komt ook nog de afkoopvergoeding. Wanneer je vraagt hoe ze daar aankomen zwijgen ze als vermoord, te beschaamd denk ik om het te zeggen.Marievdb schreef:Dag iedereen!
Je kan ook opteren van niet meer te betalen maar dan kun je er van uitgaan dat het geld (TAW) geen bal meer zal opbrengen tot je 65e want de kosten keren jaarlijks terug ook als je niet stort. Uw contract wordt omgezet zoals HM dat zegt.
Het is een moeilijke beslissing die je dient te maken. Verlies maak je altijd.
HM heeft in die 10 jaar al goed aan je verdiend zelfs al ga je weg.
De TAW bij Hamburg Mannheimer is inderdaad afschuwelijk laag. Toch heeft weghalen en overzetten naar een andere maatschappij nog zin. Vraag een offerte bij een andere maatschappij, de lage over te dragen TAW indachtig, en je zal merken dat je op het einde van de rit méér zal over houden dan dat je het gewoon bij Hamburg Mannheimer laat staan. Je betaalt bij HM immers kosten om NIET te storten.Marievdb schreef:Dag iedereen!
Ik weet ook niet of de T50 een aandeel in hun fonds bevat. De TAW slaat dan enkel op het vaste gedeelte, de terugname van je variabele deel mag nog opgeteld worden bij de TAW.
Mijn advies: Zorg dat je zo snel mogelijk weg geraakt bij dit clubje geldwolven. Je verlies wordt groter met de dag...
Ik heb op het forum in een vroegere topic ooit gelezen dat die afkoopwaarde in bepaalde mate onderhandelbaar zou zijn. Mits je er dus de nodige dreigementen rond consumentenorganisaties, economische inspectie en CBFA bij betrekt 

-
- Jr. Member
- Contacteer:
Een vriend van mij is werkzoekende en kreeg (via zijn account van de VDAB) onlangs ook een werkaanbieding van het BDF. Is dat nu dezelfde omgeving als die mannen van Mannheim?
Hij werd ook verzocht om zich naar http://www.8procent.be" onclick="window.open(this.href);return false; te begeven om meer informatie in te winnen.
Dit lijkt mij heel sterk op reclame maken op de rug van een werkzoekende, en dit door gebruik te maken van een overheidsdienst.
Is dit normaal?
Hij werd ook verzocht om zich naar http://www.8procent.be" onclick="window.open(this.href);return false; te begeven om meer informatie in te winnen.
Dit lijkt mij heel sterk op reclame maken op de rug van een werkzoekende, en dit door gebruik te maken van een overheidsdienst.
Is dit normaal?
Voor zover ik het begrijp is BFD een makelaar die o.a. HM producten verkoopt, maar daarnaast nog een rits andere producten waar men grote vraagtekens kan bij plaatsen.