isoleren onverwarmde ruimtes nuttig??
isoleren onverwarmde ruimtes nuttig??
Is het nodig om onverwarmde ruimtes te isoleren zoals werkkot,garages,zolder boven garage,tuinhuis? En hoe dik denk je dat het moet zijn?
Isolatie is het meest bedoeld om de warmte binnen te houden,maar in welke mate houd het de koude buiten??
Als het vriest in een ruimte kan het allezins niet goed zijn.
Isolatie is het meest bedoeld om de warmte binnen te houden,maar in welke mate houd het de koude buiten??
Als het vriest in een ruimte kan het allezins niet goed zijn.
Re: isoleren onverwarmde ruimtes nuttig??
De warmte binnenhouden of de koude buitenhouden komt op hetzelfde neer.
Warmte stroom van een plaast met hoge temperatuur (binnen) naar een plaats met lage temperatuur (buiten).
Hoe meer isolatie tusssen binnen en buiten, hoe minder warmte naar buiten stroom en hoe minder je moet stoken.
Dus ja, het is zeker nuttig als die ruimten rechtstreeks of onrechtstreeks aan een verwarmde ruimte grenzen.
Warmte stroom van een plaast met hoge temperatuur (binnen) naar een plaats met lage temperatuur (buiten).
Hoe meer isolatie tusssen binnen en buiten, hoe minder warmte naar buiten stroom en hoe minder je moet stoken.
Dus ja, het is zeker nuttig als die ruimten rechtstreeks of onrechtstreeks aan een verwarmde ruimte grenzen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Contacteer:
Een onverwarmde ruimte isoleren heeft economisch geen zin als ze niet grenst aan een verwarmde ruimte...
Economisch bekeken heeft het weinig zin om je garage te isoleren als die los staat van je woning. Natuurlijk enkel als je het economisch bekijkt, je zal je isolatie nooit kunnen terugverdienen.
Langs de andere kant kan isolatie wel zinvol zijn. Bijvoorbeeld in een losstaande garage die geïsoleerd is, en waar je dagelijks een warme wagen in parkeert, heeft in de winter genoeg aan de restwarmte van de warme motor om je garage vorstvrij te houden...
Zo ben ik er in mijn woning ernstig over aan het denken om de zolder niet te isoleren, maar wel de zoldervloer. Op de zolder staat niets, en anders verwarm ik die mee omdat de warme lucht stijgt. Ik heb liever de warme lucht in mijn slaapkamers dan.
Enkel mijn mening natuurlijk..
Economisch bekeken heeft het weinig zin om je garage te isoleren als die los staat van je woning. Natuurlijk enkel als je het economisch bekijkt, je zal je isolatie nooit kunnen terugverdienen.
Langs de andere kant kan isolatie wel zinvol zijn. Bijvoorbeeld in een losstaande garage die geïsoleerd is, en waar je dagelijks een warme wagen in parkeert, heeft in de winter genoeg aan de restwarmte van de warme motor om je garage vorstvrij te houden...
Zo ben ik er in mijn woning ernstig over aan het denken om de zolder niet te isoleren, maar wel de zoldervloer. Op de zolder staat niets, en anders verwarm ik die mee omdat de warme lucht stijgt. Ik heb liever de warme lucht in mijn slaapkamers dan.
Enkel mijn mening natuurlijk..
Een zolder isoleren kan je best doen op de vloer als je de zolder niet gebruikt. Wens je toch gebruik te maken van de zolder kan je steeds opteren voor dakisolatie. Dat laatste is altijd een grotere oppervlakte, dus duurder om te doen, en het rendement is minder voor de onderliggende verdiepingen.
mijn zolder is ook niet gebruikt en onverwarmd,
toen ik het huis kocht was enkel de vloer geisoleerd,
ik heb er echter toch voor gekozen ook nog het dak zelf te isoleren, volgens mij is het beter voor het huis dat de vries overal buiten blijft + voor het gerief dat ik daar stockeer (papieren, babykleren,) ook
toen ik het huis kocht was enkel de vloer geisoleerd,
ik heb er echter toch voor gekozen ook nog het dak zelf te isoleren, volgens mij is het beter voor het huis dat de vries overal buiten blijft + voor het gerief dat ik daar stockeer (papieren, babykleren,) ook
Kijk, weet je hoe je een goed geisoleerd huis herkent ? Morgen en zeker overmorgen gaat het sneeuwen.
Op een goed geisoleerd huis/dak blijft de sneeuw liggen, bij slecht geisoleerde huizen smelt de sneeuw zo weg van het dak.
Op een goed geisoleerd huis/dak blijft de sneeuw liggen, bij slecht geisoleerde huizen smelt de sneeuw zo weg van het dak.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Ach, dat is zo'n fabeltje. Veel hangt ook af hoe de ligging (zon) van uw dak is, wat de windrichting is, de hoeveel verluchting er onder je dakbedekking zit, of de kamers nét onder het dak verwarmd worden of niet, zelfs: of er plantjes
staan (dan mag eer nog veel isolatie liggen), ...

Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Toen wij ons huis kochten, was er niets van isolatie, en toch bleef de sneeuw liggen op het dak. Het vroor op de zolder gewoon even hard als buiten, aangezien de wind er gewoon kon doorwaaienpatrick1 schreef:bij slecht geisoleerde huizen smelt de sneeuw zo weg van het dak.