itsme - diverse banken
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: itsme - diverse banken
Ik heb itsme geprobeerd toen het nog niet lang bestond.
Kreeg het niet rond, ... meer fouten dan met Eid, als je tenminste alle software voor die laatste hebt geïnstalleerd.
Als iets in het begin zo slecht werkt, wordt het zelden daarna perfect. Dat is een ervaring uit het verleden. Toen het al zwaar gepromoot werd en toch niet werkte, had ik er mijn buik van vol.
Stel : een garage stelt jou hun nieuw model voor en het ding start niet. Ze prutsen er wat aan en krijgen hem niet in gang. Ze vragen je om volgende week eens terug te komen.
Wat denk je dan ? Ze mogen hun prullen houden !
Kreeg het niet rond, ... meer fouten dan met Eid, als je tenminste alle software voor die laatste hebt geïnstalleerd.
Als iets in het begin zo slecht werkt, wordt het zelden daarna perfect. Dat is een ervaring uit het verleden. Toen het al zwaar gepromoot werd en toch niet werkte, had ik er mijn buik van vol.
Stel : een garage stelt jou hun nieuw model voor en het ding start niet. Ze prutsen er wat aan en krijgen hem niet in gang. Ze vragen je om volgende week eens terug te komen.
Wat denk je dan ? Ze mogen hun prullen houden !
Geen enkel systeem is absoluut veilig. Als gebruiker kan je echter veel zelf doen voor je veiligheid. Enkele tips:
- Gebruik een wachtwoord of code die moeilijk te raden is (niet 12345).
- Schrijf die code niet op je kaart of op een papiertje dat je in je portefeuille bewaart.
- Bewaar je wachtwoorden en codes niet in een bestand op je computer.
- Verander je code bij vermoeden van fraude.
- Steek je kaart, gsm, of wat dan ook goed weg om diefstal of verlies te voorkomen.
- Klik niet op links in e-mails van banken of onbekende afzenders.
- Geef in e-mails of per telefoon nooit je codes door.
- Vertoef op beveiligde sites niet langer dan nodig is en log correct uit.
- Gebruik goede antivirussoftware.
Goede tips, misschien nog enkele toevoegen of aanpassen:
- Wachtwoorden in een bestand bewaren is niet zo'n drama als dat bestand is versleuteld met een sterk wachtwoord. Nog beter is een wachtwoordenbeheerder (digitale kluis) als Lastpass of Keepass.
- Hergebruik nooit wachtwoorden voor meerdere sites; verander wachtwoorden van kritieke accounts regelmatig (diensten als Lastpass kunnen dit laatste automatisch doen).
- Activeer waar mogelijk twee-factor authentificatie, dus wachtwoord + responscode (vaak een sms-berichtje of e-mail).
- Bezoek geen gevoelige sites via openbare WiFi-hotspots; gebruik liever 4G als het dan toch buitenshuis moet.
Ik heb nooit problemen gehad met itsme, maar ik was wel geen early adopter.
Met die mentaliteit kan je weinig technologiediensten gebruiken. Ik kan me geen enkel softwareproduct herinneren dat al in zijn eerste iteratie echt naar behoren werkte. Zelfs een onnnozel videospelletje zit meestal nog vol bugs die maar een maand of twee na uitgave worden gefixt. Jammer, maar helaas wel realiteit.
De ervaring van haelewyn is blijkbaar uniek. Voor de rest lees ik op dit forum alleen maar enthousiaste ervaringen met itsme.
Goh, .... ik vind dat gedoe met de Eid ook maar rommel. Zonde dat het systemen zijn waar de staat zoveel geld aan geeft en/of promoot en dat het dan zo belabberd werkt.
Ik hou voor mezelf de burgertokens achter de hand. Nooit problemen mee gehad. Ik geef toe dat het antiek wordt, dat systeem.
Het zal de leeftijd zijn zeker en de inactiviteit die wat minder binding geeft met sommige moderne methoden.
Ik sta bv ook zeer afkerig tov alle mogelijke documentenboxen. Ik heb email,... ik zie mijn voordeel niet en ik vertik het om in die "klucht" mee te gaan.
Facebook en andere sociale rommel : ik zie er geen nut van in en ook met die mening sta ik redelijk alleen. Ik vind dat niet erg...
Het is inderdaad van deze tijd dat een autoproducent zijn product maar 85 procent af is als een auto op de markt komt. Daar heb ik geen keuze en moet ik wel voor modern gaan.
Om op iets in te tekenen vraag ik me af : wat is de meerwaarde voor mij ? Heb ik dat echt nodig en ben ik slechter af zonder dit ?
Early adopter probeerde ik alleen maar te worden om te weten hoe het werkt en het te testen en omdat ik er toen wel in geloofde.
Als dat dan niet goed werkt ben ik met minder frustratie af zonder.. Itsme wordt misschien wel iets waar ik nog van idee over verander en dat ik toch nog ga proberen. Jullie commentaren maken me nieuwsgierig
Ik hou voor mezelf de burgertokens achter de hand. Nooit problemen mee gehad. Ik geef toe dat het antiek wordt, dat systeem.
Het zal de leeftijd zijn zeker en de inactiviteit die wat minder binding geeft met sommige moderne methoden.
Ik sta bv ook zeer afkerig tov alle mogelijke documentenboxen. Ik heb email,... ik zie mijn voordeel niet en ik vertik het om in die "klucht" mee te gaan.
Facebook en andere sociale rommel : ik zie er geen nut van in en ook met die mening sta ik redelijk alleen. Ik vind dat niet erg...
Het is inderdaad van deze tijd dat een autoproducent zijn product maar 85 procent af is als een auto op de markt komt. Daar heb ik geen keuze en moet ik wel voor modern gaan.
Om op iets in te tekenen vraag ik me af : wat is de meerwaarde voor mij ? Heb ik dat echt nodig en ben ik slechter af zonder dit ?
Early adopter probeerde ik alleen maar te worden om te weten hoe het werkt en het te testen en omdat ik er toen wel in geloofde.
Als dat dan niet goed werkt ben ik met minder frustratie af zonder.. Itsme wordt misschien wel iets waar ik nog van idee over verander en dat ik toch nog ga proberen. Jullie commentaren maken me nieuwsgierig

[quote=haelewyn post_id=369483 time=1540714511 user_id=20432]
Goh, .... ik vind dat gedoe met de Eid ook maar rommel. Zonde dat het systemen zijn waar de staat zoveel geld aan geeft en/of promoot en dat het dan zo belabberd werkt.
Of zou het de gebruiker zijn die het systeem doet crashen.
Browsers die niet worden bijgewerkt.
Plugins die niet worden bijgewerkt.
Antivirus software , firewall , smart screen filter enz.
En niet iedereen is in staat om in een browser te duiken en van een Nul een 1 te maken ergens in een file.
De fout die hier de overheid maakt is dat ze denken dat iedereen zomaar alles kan en wil aanpassen.
E-ID werkt de ene keer perfect met Microsoft Exploren dan weer Firefox .
En weet zeer zeker dat de overheid op zijn website's zegt met welke browsers het perfect werkt.
Maar ja wie leest dat bij problemen.
Of zou het de gebruiker zijn die het systeem doet crashen.
Browsers die niet worden bijgewerkt.
Plugins die niet worden bijgewerkt.
Antivirus software , firewall , smart screen filter enz.
En niet iedereen is in staat om in een browser te duiken en van een Nul een 1 te maken ergens in een file.
De fout die hier de overheid maakt is dat ze denken dat iedereen zomaar alles kan en wil aanpassen.
E-ID werkt de ene keer perfect met Microsoft Exploren dan weer Firefox .
En weet zeer zeker dat de overheid op zijn website's zegt met welke browsers het perfect werkt.
Maar ja wie leest dat bij problemen.
Estate Guru believer.
Enthousiaste gebruiker vanaf de eerste dag, met eID altijd problemen, zeker met Mac.
Er bellen in verhouding tot het zeer lage marktaandeel heel veel Apple-gebruikers met eID-problemen. En zeker als ze het via Safari willen doen. Ook wel mensen die op een of ander e-loket willen inloggen via hun iPhone of iPad en zeggen geen gewone computer te hebben. Dat is een probleem dat steeds meer voorkomt. Mensen willen alles op hun telefoon doen tegenwoordig en die websites en systemen zijn daar niet voor ontworpen.
In plaats van de zwarte piet naar die mensen door te spelen zou een overheid of bv bank er vandaag de dag goed aan doen om hun rommel cross platform te maken. Een PC met Windows Internet explorer is al lang niet meer de standaard om internet toepassingen te draaien.
Met al die verschillende systemen is dat een onbegonnen karwei. Je hebt Windows, Mac OS, iOS, Linux, Android en wat nog meer, allemaal met hun updates op tijd en stond waardoor wat vroeger werkte daarna niet meer werkt.
Ik weet niet of je het weet maar een webpage die de standaarden respecteert, draait op elk platform, los van updates. Verder biedt elk platform standaard ondersteuning voor de courante script en programmeertalen, een programmeur die een beetje van goede wil is, kan zonder al te veel moeite cross platform ontwikkelen. Wie echter met en voor Microsoft only spul ontwikkelt gaat weinig waarschijnlijk support voor pakweg OS kunnen bieden.
zijn er tevreden gebruikers van itsme, die ook bvb Google Authenticator gebruiken?
In België komen we een beetje achter. Bij ons nog altijd 60% via desktop, wereldwijd zal het net omgekeerd zijn 60% via mobiel. Maar een beetje site die zelfs al pakweg 5 jaar oud is, is op mobiel gebruik voorzien.
http://gs.statcounter.com/platform-mark ... et/belgium