Jaarrekening lezen
TIP
Jaarrekening lezen
Hey,
ik ben mij wat aan het verdiepen in het lezen van jaarrekeningen en de analyse hiervan maar ik ondervind dat bepaalde basiskennis mij wat ontbreekt.. Kan er mij iemand uitleggen waarom bepaalde bedragen tussen haakjes worden gezet??
Google heeft me op dat vlak ook nog niet veel wijzer gemaakt.
Alvast bedankt!
ik ben mij wat aan het verdiepen in het lezen van jaarrekeningen en de analyse hiervan maar ik ondervind dat bepaalde basiskennis mij wat ontbreekt.. Kan er mij iemand uitleggen waarom bepaalde bedragen tussen haakjes worden gezet??
Google heeft me op dat vlak ook nog niet veel wijzer gemaakt.
Alvast bedankt!
Re: Jaarrekening lezen
Dat zijn negatieve bedragen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
hah, dat veranderd alles wel natuurlijk 
Bedankt Yaris!

Bedankt Yaris!
Dit is inderdaad de boekhoudkundige manier om negatieve bedragen te schrijven. Oorsprong ligt bij het debet/credit verhaal van de boekhoudrekeningen.
Ook echt wel een heel debiele manier om negatieve getallen te noteren als je 't mij vraagt.
dat is geen debiele manier : ingeval het een onduidelijke kopie is kan men niet altijd het min teken goed lezen, het is meer een soort " duidelijkheid" dat men heeft ingebouwd
Een zwaar knipperlicht is de VERVALLEN niet betaalde belastingen of zoiets ( kode 97xx of zo ), als een bedrijf dat heeft dan staat het op de rand van het faillissement
Een zwaar knipperlicht is de VERVALLEN niet betaalde belastingen of zoiets ( kode 97xx of zo ), als een bedrijf dat heeft dan staat het op de rand van het faillissement