Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Netbeheerders Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Dakisolatie kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Netbeheerders
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Dakisolatie kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Betalen & Kaarten Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
15 berichten • Pagina 1 van 1
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen - Simulator zichtrekeningen

De typische 'offline' klant die ik ken...

heeft een of meerdere bankkaarten
4
17%
gebruikt de bankkaart ook om geld af te halen
10
43%
haalt geld af aan het loket
9
39%

Totaal aantal stemmen: 23
Je stem is verwerkt.

webmaster
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer webmaster
Verstuur privébericht Website

Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?

• Citeer

Bericht door webmaster » 21 oktober 2009, 17:03

Waarschijnlijk ken je wel iemand in de familie of kennissenkring die je een 'klassieke bank-klant' kan noemen: zo iemand die internetbankieren verafschuwt en liever een praatje slaat met de kantoorhouder.

Bij mij persoonlijk zijn dit mijn schoonouders :-)

Wat ons interesseert is hoe die mensen met hun geld omgaan:
Hebben zij reeds een bankkaart om te betalen?
Wordt deze bankkaart ook gebruikt om geld af te halen?
Halen zij nog geld af aan het loket?

Ken je ook zo een "klassieke" klant? Beschrijf hem hieronder.

relativity
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer relativity
Verstuur privébericht

Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?

• Citeer

Bericht door relativity » 21 oktober 2009, 19:42

Mijn grootvader kan je echt nog een klassieke klant noemen. Hoewel hij tegoeden bij meerdere banken heeft staan, heeft hij jaren geleden pas een zichtrekening genomen om zijn pensioen op te laten storten en omdat men bij menige bank vroeg om een zichtrekening te openen als hij zijn facturen wilde betalen. (Daarvoor deed zijn zoon de facturen via zijn zichtrekening).

Hij moet helemaal niks weten van computers, noch het internet-bankieren en heeft ook geen debetkaarten.

Mijn vader, ook een klassieke klant, zet al zijn geld netjes bij Fortis. Hij heeft wel een debetkaart aan zijn zichtrekening verbonden maar doet alle verrichtingen aan de self service in zijn kantoor. Hij moet eveneens niks hebben van computers en internet, maar dit is dan weer uit de gierigheid zelve. Waarom ergens voor betalen als ik het bij de bank gratis kan doen is zijn motto.

Mis geen enkele kans om te besparen.

Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox

Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
josy

• Citeer

Bericht door josy » 21 oktober 2009, 20:16

relativity schreef: Mijn grootvader kan je echt nog een klassieke klant noemen. Hoewel hij tegoeden bij meerdere banken heeft staan, heeft hij jaren geleden pas een zichtrekening genomen om zijn pensioen op te laten storten en omdat men bij menige bank vroeg om een zichtrekening te openen als hij zijn facturen wilde betalen. (Daarvoor deed zijn zoon de facturen via zijn zichtrekening).

Hij moet helemaal niks weten van computers, noch het internet-bankieren en heeft ook geen debetkaarten.

Mijn vader, ook een klassieke klant, zet al zijn geld netjes bij Fortis. Hij heeft wel een debetkaart aan zijn zichtrekening verbonden maar doet alle verrichtingen aan de self service in zijn kantoor. Hij moet eveneens niks hebben van computers en internet, maar dit is dan weer uit de gierigheid zelve. Waarom ergens voor betalen als ik het bij de bank gratis kan doen is zijn motto.
Mijn overgrootvader is ook zo : hij wandelt dagelijks naar de bank, en haalt 100 euro af , en dan gaat hij naar het volkshuis kaarten. Soms wint hij, soms verliest hij.  Maar zijn dagelijkse afhalingen van 100 euro meg niémand hem afpakken!  Begrijp je?

relativity
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer relativity
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door relativity » 21 oktober 2009, 20:24

Even een mooie anekdote die ik onlangs van de bediende bij het lokale bankkantoor heb mogen horen.

Er was een oude heer, gestationeerd in het rusthuis, om het even zo te zeggen, die regelmatig naar het kantoor kwam en telkens eventjes naar de kluizenzaal wilde.

Zo gezegd, zo gedaan.

Nadat de man kwam te overlijden, ge weet hoe dat gaat, komt er iemand met pen en papier in het bijzijn van de bankbedienden en de slotenmaker opschrijven wat er nu in die safe zit, teneinde er zeker van te zijn dat er geen successierechten worden ontdoken aan vadertje staat.

Bleek daar een ferme fles sterke drank in te steken, aangezien de mens in het bejaardenhuis niet mocht drinken.

Moet zeggen, das nu eens echt een magnifieke zet om toch nog op uw oude dag van uw fles te snoepen zonder dat er iemand controle over heeft  ;D

Op mijn oude dag wordt ik ook een klassieke klant!  ;)

guest2803
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer guest2803
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door guest2803 » 21 oktober 2009, 20:26

De typische 'offline' klant die ik ken ...
... heeft schrik om met zijn bankkaart geld af te halen in een automaat van een andere bank
Pecunia non olet

cardoman
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door cardoman » 21 oktober 2009, 20:30

relativity schreef: Even een mooie anekdote die ik onlangs van de bediende bij het lokale bankkantoor heb mogen horen.

Er was een oude heer, gestationeerd in het rusthuis, om het even zo te zeggen, die regelmatig naar het kantoor kwam en telkens eventjes naar de kluizenzaal wilde.

Zo gezegd, zo gedaan.

Nadat de man kwam te overlijden, ge weet hoe dat gaat, komt er iemand met pen en papier in het bijzijn van de bankbedienden en de slotenmaker opschrijven wat er nu in die safe zit, teneinde er zeker van te zijn dat er geen successierechten worden ontdoken aan vadertje staat.

Bleek daar een ferme fles sterke drank in te steken, aangezien de mens in het bejaardenhuis niet mocht drinken.

Moet zeggen, das nu eens echt een magnifieke zet om toch nog op uw oude dag van uw fles te snoepen zonder dat er iemand controle over heeft  ;D

Op mijn oude dag wordt ik ook een klassieke klant!  ;)
Fantastisch! :D

josy

• Citeer

Bericht door josy » 21 oktober 2009, 20:47

Sorry hoor, mijn bompa mag een glaasje drinken zonder daarvoor naar de bank te moeten lopen. 

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 21 oktober 2009, 21:12

Ezeltje Strekje schreef:
... heeft schrik om met zijn bankkaart geld af te halen in een automaat van een andere bank
Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen schrik hebben om geld af te halen aan een automaat ( zelfs 'online' klienten), met al die brutale overvallers ( aan de automaten ) soms en het risico dat ze ofwel hun geld, of hun kaart vergeten, ofwel  wil dat moedwillig apparaat niet meewerken en slikt het hun kaart in.
Bij oudere mensen die nooit computers gewoon zijn geweest, geven soms gsm's problemen en dat is niet omdat die mensen oud zijn, maar omdat ze nooit in zulke omgeving hebben geleefd.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 21 oktober 2009, 21:14

josy schreef:
relativity schreef: Mijn grootvader kan je echt nog een klassieke klant noemen. Hoewel hij tegoeden bij meerdere banken heeft staan, heeft hij jaren geleden pas een zichtrekening genomen om zijn pensioen op te laten storten en omdat men bij menige bank vroeg om een zichtrekening te openen als hij zijn facturen wilde betalen. (Daarvoor deed zijn zoon de facturen via zijn zichtrekening).

Mijn overgrootvader is ook zo : hij wandelt dagelijks naar de bank, en haalt 100 euro af , en dan gaat hij naar het volkshuis kaarten. Soms wint hij, soms verliest hij.  Maar zijn dagelijkse afhalingen van 100 euro meg niémand hem afpakken!  Begrijp je?
Het zal voor veel ( alleenstaande ) oudere mensen al een serieus probleem zijn om
( 21 x 100 ) euro per maand te kunnen opmaken, zelfs als zij over dat geld zouden beschikken.
Laatst gewijzigd door paul op 21 oktober 2009, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Bartd
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer Bartd
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Bartd » 21 oktober 2009, 21:31

Hij moet eveneens niks hebben van computers en internet, maar dit is dan weer uit de gierigheid zelve. Waarom ergens voor betalen als ik het bij de bank gratis kan doen is zijn motto.
Als je enkel een internetaansluiting nodig hebt om online overschrijvingen te kunnen ingeven heeft hij wel een punt.

relativity
Hero Member
Hero Member
Contacteer:
Contacteer relativity
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door relativity » 21 oktober 2009, 21:50

Bartd schreef:
Hij moet eveneens niks hebben van computers en internet, maar dit is dan weer uit de gierigheid zelve. Waarom ergens voor betalen als ik het bij de bank gratis kan doen is zijn motto.
Als je enkel een internetaansluiting nodig hebt om online overschrijvingen te kunnen ingeven heeft hij wel een punt.
Daar ben ik mee akkoord. Maar internet kan je gebruiken voor zoveel meer en u het leven wat makkelijker maken. In elk geval, hij had wel interesse want dat klonk allemaal zo mooi, tot hij het prijskaartje te horen kreeg.

Zelf moet ik wel toegeven dat internet een luxe artikel is zoals een gsm en een auto. Eens ge het hebt, vind ge het ook onmisbaar. Als je het buitenlaat, weet ge niet wat ge mist en spaart ge een boel geld uit.

Vaganzza
Global Moderator
Global Moderator
Contacteer:
Contacteer Vaganzza
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Vaganzza » 21 oktober 2009, 23:12

relativity schreef:
Bartd schreef:

Daar ben ik mee akkoord. Maar internet kan je gebruiken voor zoveel meer en u het leven wat makkelijker maken. In elk geval, hij had wel interesse want dat klonk allemaal zo mooi, tot hij het prijskaartje te horen kreeg.

Zelf moet ik wel toegeven dat internet een luxe artikel is zoals een gsm en een auto. Eens ge het hebt, vind ge het ook onmisbaar. Als je het buitenlaat, weet ge niet wat ge mist en spaart ge een boel geld uit.
+1

Eigenlijk wel straf dat je bij sommige banken nog steeds moet betalen voor een zichtrekening terwijl je zelf alles thuis moet afprinten/beheren...
vaganzza[at]spaargids[punt]be

Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".

Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!

Frisse Freddy
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Frisse Freddy
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Frisse Freddy » 21 oktober 2009, 23:40

Ezeltje Strekje schreef:
Of heeft zelfs schrik om met zijn bankkaart geld af te halen in een automaat van z'n eigen bank.

Hier in het kantoor hebben we er ook zo: dan komen ze aan het loket en vragen met hun bankkaart in de hand bv 100 euro terwijl ze helemaal bv niet boven hun limiet qua afhalingen zitten.
Je hebt toch soms rare mensen.

Wook
Hero Member
Hero Member

• Citeer

Bericht door Wook » 22 oktober 2009, 18:47

relativity schreef:
Zelf moet ik wel toegeven dat internet een luxe artikel is zoals een auto.

Een auto een luxe artikel? Voor sommige mensen misschien wel maar voor veel mensen niet hoor.

Vaganzza schreef:

Eigenlijk wel straf dat je bij sommige banken nog steeds moet betalen voor een zichtrekening terwijl je zelf alles thuis moet afprinten/beheren...

Daarvoor is het internet dus zeer handig, je bent veel beter geïnformeerd en kan op die manier (veel) geld besparen. Mensen die bang zijn van het net of die er niet mee kunnen of willen werken hebben dat voordeel niet.

De offline klanten die ik ken zijn bijna allemaal oudere mensen. Eens die generatie er niet meer is dan zie ik het aantal offline klanten alleen maar zakken tot een zeer kleine groep. Die mensen zijn bijna altijd klant bij een grootbank en hechten soms meer belang aan het menselijk contact. Die mensen hebben allemaal een bankkaart, halen bijna altijd af aan een automaat of soms aan het loket wanneer het een landelijk kantoor zonder automaat betreft. Ik ken niemand die zonder een bankkaart door het leven gaat. Het gaat dan enkel om debetkaarten, veel mensen zijn gewoon bang van een kredietkaart omdat ze denken dat zoiets veel kost en dat ze zo in de schulden zullen geraken.

cp1234
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door cp1234 » 22 oktober 2009, 19:00

Heel mijn schoon-familie en mijn vriendin, net als mijn ouders zijn off-line klanten.
Self-banken gebruiken ze natuurlijk wel ( behalve die die bij argenta klant zijn ) net als hun bankkaart om geld af te halen en te betalen.
Zijn dus voornamelijk  late twintigers behalve de ouders dan.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

15 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Zichtrekeningen & Bankkaarten”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Sitemap
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy