Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Waarschijnlijk ken je wel iemand in de familie of kennissenkring die je een 'klassieke bank-klant' kan noemen: zo iemand die internetbankieren verafschuwt en liever een praatje slaat met de kantoorhouder.
Bij mij persoonlijk zijn dit mijn schoonouders :-)
Wat ons interesseert is hoe die mensen met hun geld omgaan:
Hebben zij reeds een bankkaart om te betalen?
Wordt deze bankkaart ook gebruikt om geld af te halen?
Halen zij nog geld af aan het loket?
Ken je ook zo een "klassieke" klant? Beschrijf hem hieronder.
Bij mij persoonlijk zijn dit mijn schoonouders :-)
Wat ons interesseert is hoe die mensen met hun geld omgaan:
Hebben zij reeds een bankkaart om te betalen?
Wordt deze bankkaart ook gebruikt om geld af te halen?
Halen zij nog geld af aan het loket?
Ken je ook zo een "klassieke" klant? Beschrijf hem hieronder.
- relativity
- Hero Member

- Berichten: 866
- Lid geworden op: 25 feb 2009
- Contacteer:
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Mijn grootvader kan je echt nog een klassieke klant noemen. Hoewel hij tegoeden bij meerdere banken heeft staan, heeft hij jaren geleden pas een zichtrekening genomen om zijn pensioen op te laten storten en omdat men bij menige bank vroeg om een zichtrekening te openen als hij zijn facturen wilde betalen. (Daarvoor deed zijn zoon de facturen via zijn zichtrekening).
Hij moet helemaal niks weten van computers, noch het internet-bankieren en heeft ook geen debetkaarten.
Mijn vader, ook een klassieke klant, zet al zijn geld netjes bij Fortis. Hij heeft wel een debetkaart aan zijn zichtrekening verbonden maar doet alle verrichtingen aan de self service in zijn kantoor. Hij moet eveneens niks hebben van computers en internet, maar dit is dan weer uit de gierigheid zelve. Waarom ergens voor betalen als ik het bij de bank gratis kan doen is zijn motto.
Hij moet helemaal niks weten van computers, noch het internet-bankieren en heeft ook geen debetkaarten.
Mijn vader, ook een klassieke klant, zet al zijn geld netjes bij Fortis. Hij heeft wel een debetkaart aan zijn zichtrekening verbonden maar doet alle verrichtingen aan de self service in zijn kantoor. Hij moet eveneens niks hebben van computers en internet, maar dit is dan weer uit de gierigheid zelve. Waarom ergens voor betalen als ik het bij de bank gratis kan doen is zijn motto.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
josy
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Mijn overgrootvader is ook zo : hij wandelt dagelijks naar de bank, en haalt 100 euro af , en dan gaat hij naar het volkshuis kaarten. Soms wint hij, soms verliest hij. Maar zijn dagelijkse afhalingen van 100 euro meg niémand hem afpakken! Begrijp je?relativity schreef: Mijn grootvader kan je echt nog een klassieke klant noemen. Hoewel hij tegoeden bij meerdere banken heeft staan, heeft hij jaren geleden pas een zichtrekening genomen om zijn pensioen op te laten storten en omdat men bij menige bank vroeg om een zichtrekening te openen als hij zijn facturen wilde betalen. (Daarvoor deed zijn zoon de facturen via zijn zichtrekening).
Hij moet helemaal niks weten van computers, noch het internet-bankieren en heeft ook geen debetkaarten.
Mijn vader, ook een klassieke klant, zet al zijn geld netjes bij Fortis. Hij heeft wel een debetkaart aan zijn zichtrekening verbonden maar doet alle verrichtingen aan de self service in zijn kantoor. Hij moet eveneens niks hebben van computers en internet, maar dit is dan weer uit de gierigheid zelve. Waarom ergens voor betalen als ik het bij de bank gratis kan doen is zijn motto.
- relativity
- Hero Member

- Berichten: 866
- Lid geworden op: 25 feb 2009
- Contacteer:
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Even een mooie anekdote die ik onlangs van de bediende bij het lokale bankkantoor heb mogen horen.
Er was een oude heer, gestationeerd in het rusthuis, om het even zo te zeggen, die regelmatig naar het kantoor kwam en telkens eventjes naar de kluizenzaal wilde.
Zo gezegd, zo gedaan.
Nadat de man kwam te overlijden, ge weet hoe dat gaat, komt er iemand met pen en papier in het bijzijn van de bankbedienden en de slotenmaker opschrijven wat er nu in die safe zit, teneinde er zeker van te zijn dat er geen successierechten worden ontdoken aan vadertje staat.
Bleek daar een ferme fles sterke drank in te steken, aangezien de mens in het bejaardenhuis niet mocht drinken.
Moet zeggen, das nu eens echt een magnifieke zet om toch nog op uw oude dag van uw fles te snoepen zonder dat er iemand controle over heeft
Op mijn oude dag wordt ik ook een klassieke klant!
Er was een oude heer, gestationeerd in het rusthuis, om het even zo te zeggen, die regelmatig naar het kantoor kwam en telkens eventjes naar de kluizenzaal wilde.
Zo gezegd, zo gedaan.
Nadat de man kwam te overlijden, ge weet hoe dat gaat, komt er iemand met pen en papier in het bijzijn van de bankbedienden en de slotenmaker opschrijven wat er nu in die safe zit, teneinde er zeker van te zijn dat er geen successierechten worden ontdoken aan vadertje staat.
Bleek daar een ferme fles sterke drank in te steken, aangezien de mens in het bejaardenhuis niet mocht drinken.
Moet zeggen, das nu eens echt een magnifieke zet om toch nog op uw oude dag van uw fles te snoepen zonder dat er iemand controle over heeft
Op mijn oude dag wordt ik ook een klassieke klant!
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
... heeft schrik om met zijn bankkaart geld af te halen in een automaat van een andere bankDe typische 'offline' klant die ik ken ...
Pecunia non olet
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Fantastisch!relativity schreef: Even een mooie anekdote die ik onlangs van de bediende bij het lokale bankkantoor heb mogen horen.
Er was een oude heer, gestationeerd in het rusthuis, om het even zo te zeggen, die regelmatig naar het kantoor kwam en telkens eventjes naar de kluizenzaal wilde.
Zo gezegd, zo gedaan.
Nadat de man kwam te overlijden, ge weet hoe dat gaat, komt er iemand met pen en papier in het bijzijn van de bankbedienden en de slotenmaker opschrijven wat er nu in die safe zit, teneinde er zeker van te zijn dat er geen successierechten worden ontdoken aan vadertje staat.
Bleek daar een ferme fles sterke drank in te steken, aangezien de mens in het bejaardenhuis niet mocht drinken.
Moet zeggen, das nu eens echt een magnifieke zet om toch nog op uw oude dag van uw fles te snoepen zonder dat er iemand controle over heeft
Op mijn oude dag wordt ik ook een klassieke klant!![]()
-
josy
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Sorry hoor, mijn bompa mag een glaasje drinken zonder daarvoor naar de bank te moeten lopen.
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Ik kan mij voorstellen dat sommige mensen schrik hebben om geld af te halen aan een automaat ( zelfs 'online' klienten), met al die brutale overvallers ( aan de automaten ) soms en het risico dat ze ofwel hun geld, of hun kaart vergeten, ofwel wil dat moedwillig apparaat niet meewerken en slikt het hun kaart in.Ezeltje Strekje schreef:... heeft schrik om met zijn bankkaart geld af te halen in een automaat van een andere bankDe typische 'offline' klant die ik ken ...
Bij oudere mensen die nooit computers gewoon zijn geweest, geven soms gsm's problemen en dat is niet omdat die mensen oud zijn, maar omdat ze nooit in zulke omgeving hebben geleefd.
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Het zal voor veel ( alleenstaande ) oudere mensen al een serieus probleem zijn omjosy schreef:Mijn overgrootvader is ook zo : hij wandelt dagelijks naar de bank, en haalt 100 euro af , en dan gaat hij naar het volkshuis kaarten. Soms wint hij, soms verliest hij. Maar zijn dagelijkse afhalingen van 100 euro meg niémand hem afpakken! Begrijp je?relativity schreef: Mijn grootvader kan je echt nog een klassieke klant noemen. Hoewel hij tegoeden bij meerdere banken heeft staan, heeft hij jaren geleden pas een zichtrekening genomen om zijn pensioen op te laten storten en omdat men bij menige bank vroeg om een zichtrekening te openen als hij zijn facturen wilde betalen. (Daarvoor deed zijn zoon de facturen via zijn zichtrekening).
Hij moet helemaal niks weten van computers, noch het internet-bankieren en heeft ook geen debetkaarten.
Mijn vader, ook een klassieke klant, zet al zijn geld netjes bij Fortis. Hij heeft wel een debetkaart aan zijn zichtrekening verbonden maar doet alle verrichtingen aan de self service in zijn kantoor. Hij moet eveneens niks hebben van computers en internet, maar dit is dan weer uit de gierigheid zelve. Waarom ergens voor betalen als ik het bij de bank gratis kan doen is zijn motto.
( 21 x 100 ) euro per maand te kunnen opmaken, zelfs als zij over dat geld zouden beschikken.
Laatst gewijzigd door paul op 21 oktober 2009, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Als je enkel een internetaansluiting nodig hebt om online overschrijvingen te kunnen ingeven heeft hij wel een punt.Hij moet eveneens niks hebben van computers en internet, maar dit is dan weer uit de gierigheid zelve. Waarom ergens voor betalen als ik het bij de bank gratis kan doen is zijn motto.
- relativity
- Hero Member

- Berichten: 866
- Lid geworden op: 25 feb 2009
- Contacteer:
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Daar ben ik mee akkoord. Maar internet kan je gebruiken voor zoveel meer en u het leven wat makkelijker maken. In elk geval, hij had wel interesse want dat klonk allemaal zo mooi, tot hij het prijskaartje te horen kreeg.Bartd schreef:Als je enkel een internetaansluiting nodig hebt om online overschrijvingen te kunnen ingeven heeft hij wel een punt.Hij moet eveneens niks hebben van computers en internet, maar dit is dan weer uit de gierigheid zelve. Waarom ergens voor betalen als ik het bij de bank gratis kan doen is zijn motto.
Zelf moet ik wel toegeven dat internet een luxe artikel is zoals een gsm en een auto. Eens ge het hebt, vind ge het ook onmisbaar. Als je het buitenlaat, weet ge niet wat ge mist en spaart ge een boel geld uit.
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
+1relativity schreef:Daar ben ik mee akkoord. Maar internet kan je gebruiken voor zoveel meer en u het leven wat makkelijker maken. In elk geval, hij had wel interesse want dat klonk allemaal zo mooi, tot hij het prijskaartje te horen kreeg.Bartd schreef:
Als je enkel een internetaansluiting nodig hebt om online overschrijvingen te kunnen ingeven heeft hij wel een punt.
Zelf moet ik wel toegeven dat internet een luxe artikel is zoals een gsm en een auto. Eens ge het hebt, vind ge het ook onmisbaar. Als je het buitenlaat, weet ge niet wat ge mist en spaart ge een boel geld uit.
Eigenlijk wel straf dat je bij sommige banken nog steeds moet betalen voor een zichtrekening terwijl je zelf alles thuis moet afprinten/beheren...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Of heeft zelfs schrik om met zijn bankkaart geld af te halen in een automaat van z'n eigen bank.Ezeltje Strekje schreef:... heeft schrik om met zijn bankkaart geld af te halen in een automaat van een andere bankDe typische 'offline' klant die ik ken ...
Hier in het kantoor hebben we er ook zo: dan komen ze aan het loket en vragen met hun bankkaart in de hand bv 100 euro terwijl ze helemaal bv niet boven hun limiet qua afhalingen zitten.
Je hebt toch soms rare mensen.
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
relativity schreef:
Zelf moet ik wel toegeven dat internet een luxe artikel is zoals een auto.
Een auto een luxe artikel? Voor sommige mensen misschien wel maar voor veel mensen niet hoor.
Vaganzza schreef:
Eigenlijk wel straf dat je bij sommige banken nog steeds moet betalen voor een zichtrekening terwijl je zelf alles thuis moet afprinten/beheren...
Daarvoor is het internet dus zeer handig, je bent veel beter geïnformeerd en kan op die manier (veel) geld besparen. Mensen die bang zijn van het net of die er niet mee kunnen of willen werken hebben dat voordeel niet.
De offline klanten die ik ken zijn bijna allemaal oudere mensen. Eens die generatie er niet meer is dan zie ik het aantal offline klanten alleen maar zakken tot een zeer kleine groep. Die mensen zijn bijna altijd klant bij een grootbank en hechten soms meer belang aan het menselijk contact. Die mensen hebben allemaal een bankkaart, halen bijna altijd af aan een automaat of soms aan het loket wanneer het een landelijk kantoor zonder automaat betreft. Ik ken niemand die zonder een bankkaart door het leven gaat. Het gaat dan enkel om debetkaarten, veel mensen zijn gewoon bang van een kredietkaart omdat ze denken dat zoiets veel kost en dat ze zo in de schulden zullen geraken.
Re: Jouw mening: de offline klant, hoe gaat die met zijn geld om?
Heel mijn schoon-familie en mijn vriendin, net als mijn ouders zijn off-line klanten.
Self-banken gebruiken ze natuurlijk wel ( behalve die die bij argenta klant zijn ) net als hun bankkaart om geld af te halen en te betalen.
Zijn dus voornamelijk late twintigers behalve de ouders dan.
Self-banken gebruiken ze natuurlijk wel ( behalve die die bij argenta klant zijn ) net als hun bankkaart om geld af te halen en te betalen.
Zijn dus voornamelijk late twintigers behalve de ouders dan.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co




