JP Morgan Global Macro Opps fonds
TIP
JP Morgan Global Macro Opps fonds
Een interessant fonds dat ik onlangs vond is JP Morgan Global Macro Opps, zie: http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F0GBR04DM7" onclick="window.open(this.href);return false;. Fonds reageert vooral op marktomstandigheden en slaagt daar sinds 2013 met nieuwe beheerders best goed in. Curve in 2015 gaat bvb soms tegen de markt in (shorten) zoals je kan zien.
Nu wou ik wat meer weten over dat fonds en op diens website hier: http://www.jpmorganassetmanagement.be/n ... lassID=192" onclick="window.open(this.href);return false; staat onderaan in de tab ‘huidige positionering’: 43% aandelen, 36% oblis en 20% cash (for margin). Daarnaast staat beetje verwarrend een 2de tab die ook ‘huidige positionering’ noemt. Klik je daar op dan zie je:
Derivaten Weging
Equity futures -22,6%
Equity options -8,9%
Bond futures 8,9%
Bij die futures en opties zijn ze dus blijkbaar short gegaan.
Maar begrijpen jullie hoe hun globale allocatie nu ongeveer zit, dus hoeveel van hun totaal ze aan derivaten gebruiken? Zitten die derivaten in dat 20% cash (for margin) gedeelte?
Nu wou ik wat meer weten over dat fonds en op diens website hier: http://www.jpmorganassetmanagement.be/n ... lassID=192" onclick="window.open(this.href);return false; staat onderaan in de tab ‘huidige positionering’: 43% aandelen, 36% oblis en 20% cash (for margin). Daarnaast staat beetje verwarrend een 2de tab die ook ‘huidige positionering’ noemt. Klik je daar op dan zie je:
Derivaten Weging
Equity futures -22,6%
Equity options -8,9%
Bond futures 8,9%
Bij die futures en opties zijn ze dus blijkbaar short gegaan.
Maar begrijpen jullie hoe hun globale allocatie nu ongeveer zit, dus hoeveel van hun totaal ze aan derivaten gebruiken? Zitten die derivaten in dat 20% cash (for margin) gedeelte?
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Re: JP Morgan Global Macro Opps fonds
ten eerste (op zijn alberto's) heb ik het fonds ook bekeken naar aanleiding van een bijdrage op mijn kapitaal. Dank voor de post van die persoon op de website aldaar.
Ten tweede is het zo dat dit forum commercieel van inslag is op 2 niveau's.
-reclame op en soms tussen het forum
-klanten trekken naar spaargids met zetel in Koksijde waarbij dan partners financiële producten slijten.
(Mijn eigen ervaring leert dat bv de verzekeringspartner van deze website niet altijd de juiste info verstrekt en de beste oplossing voorstelde)
Soms voel ik mij dan ook een beetje gebruikt als poster op dit forum; spaargids zelf brengt m.i; eigenlijk zelf geen eigen info aan.Laat staan van een kritische benadering van sommige financi¨le producten ...
Ten tweede is het zo dat dit forum commercieel van inslag is op 2 niveau's.
-reclame op en soms tussen het forum
-klanten trekken naar spaargids met zetel in Koksijde waarbij dan partners financiële producten slijten.
(Mijn eigen ervaring leert dat bv de verzekeringspartner van deze website niet altijd de juiste info verstrekt en de beste oplossing voorstelde)
Soms voel ik mij dan ook een beetje gebruikt als poster op dit forum; spaargids zelf brengt m.i; eigenlijk zelf geen eigen info aan.Laat staan van een kritische benadering van sommige financi¨le producten ...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bedankt voor je reply maar enig idee over de inhoud van mijn post. Mss stel ik te moeilijke vragen maar anders blijven de discussies hier wel heel basic natuurlijk maar is dus geen verwijt naar jou.
Neem er even de assetverdeling van Morninstar bij
% Long % Short % Netto
Positie
Aandelen 43,55 30,89 12,66
Obligaties 23,77 37,17 -13,40
Kas/geldmarkt 118,51 17,35 101,16
Bij aandelen zie je dat ze 12.66% in eigen bezit hebben, 30,89% zijn short wat wil zeggen dat ze er een optie op hebben of dat ze die aandelen in leen hebben voor bv short selling. Die 30,17% short zijn de -22,6% en -8,9% equity futures en options uit de prospectus. Het fonds beschikt dus over 43,55% aandelen waarvan het grootste deel niet in eigen bezit is. De derivaten op aandelen zitten in die 30.17% aandelen, cash for margin moet je zien als waarborg en of als hefboom in geval van cfd's. Onder de streep komt het er op neer dat het fonds over slechts 12.66% eigen aandelen beschikt, al de rest zijn complexe en risisco volle beleggingsinstrumenten.
% Long % Short % Netto
Positie
Bij aandelen zie je dat ze 12.66% in eigen bezit hebben, 30,89% zijn short wat wil zeggen dat ze er een optie op hebben of dat ze die aandelen in leen hebben voor bv short selling. Die 30,17% short zijn de -22,6% en -8,9% equity futures en options uit de prospectus. Het fonds beschikt dus over 43,55% aandelen waarvan het grootste deel niet in eigen bezit is. De derivaten op aandelen zitten in die 30.17% aandelen, cash for margin moet je zien als waarborg en of als hefboom in geval van cfd's. Onder de streep komt het er op neer dat het fonds over slechts 12.66% eigen aandelen beschikt, al de rest zijn complexe en risisco volle beleggingsinstrumenten.
- JulusCesar
- VIP member
- Contacteer:
Blijkbaar werkten deze instrumenten wel in deze volatiele markten. YTD +2%; (voorlopitg dan toch de afrekening met shorten komt dikwijls later ;-()
Zijn ze dan risicovol of zorgen ze voor een indekking tegen het risico ?
Zijn ze dan risicovol of zorgen ze voor een indekking tegen het risico ?
Bedankt voor je reply want interesseert mij wel om er meer over te weten. Ben je zeker dat ze maar 12,66% aandelen in bezit hebben gezien ze 43,55% long zitten? Wat ik vooral niet begrijp is dat je met de rekensom % long - % short het % netto krijgt. Hoe zit dat verband juist?vortex schreef:Neem er even de assetverdeling van Morninstar bij
% Long % Short % Netto
Positie
Je zegt ook dat ze 30,17% short zitten maar waar zie je dat getal?
Kijk zeker ook eens op de site van JPM zelf hier: http://www.jpmorganassetmanagement.be/n ... lassID=192" onclick="window.open(this.href);return false; Als de pagina geladen is, klik dan op de tab "Belangen" en daar onderaan vind je 2 tabs die allebei "huidige positionering" noemen. In de eerste tab zie je de asset verdeling en in de 2de tab de derivaten.
Meer details zoals de concrete bedragen.. hou je vast.. vind je in het half-jaarverslag. Volgende lijn voor pdf volledig copy/pasten want lukt niet om er hier een klikbare link van te maken:
http://www.jpmorganassetmanagement.be/N ... 20Funds%20" onclick="window.open(this.href);return false;[IRP]%20[NL_NL].pdf
Zie blz. 59 tot 63 voor dat fonds wat toen nog een andere naam had. Alles, ook de derivaten, staat beschreven met een % van de netto activa en bij aandelen is dat 61%. De bedragen van de termijnconctracten (futures dus) en opties zijn anderzijds wel grotere bedragen, dus dat is wel verwarrend.
Maar ik zou dus vooral die asset verdeling op M* wat beter willen begrijpen en waarom bvb % long - % short het % netto geeft. Vreemd dat M* dat zelf nergens uitlegt dus we zullen het zelf wat moeten uitdokteren.