Juistheid online renteberekening Ethias First
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Juistheid online renteberekening Ethias First
Ik heb in 2003 een Ethias First rekening geopend. (Met verschillende stortingen in 2003.)
Sinds 2008 heb ik daar geen stortingen meer in gedaan.
In 2010 had ik een rendement van 3.20%.
Voor 2011 heb ik volgens de site van Ethias ook een rendement van 3.20%. (= minimum interesten gedeeld kapitaal)
Is dit betrouwbaar?
Ik had verwacht een lager rendement te hebben, aangezien mijn stortingen van 2003 niet meer de gegarandeerde interest van 3.75% zullen hebben, maar de huidig geldende interest van 2.80%. (De 8 jaars periode is immers overschreden.)
Voor 2011 heb ik volgens de site van Ethias ook een rendement van 3.20%. (= minimum interesten gedeeld kapitaal)
Is dit betrouwbaar?
Ik had verwacht een lager rendement te hebben, aangezien mijn stortingen van 2003 niet meer de gegarandeerde interest van 3.75% zullen hebben, maar de huidig geldende interest van 2.80%. (De 8 jaars periode is immers overschreden.)
Re: Juistheid online renteberekening Ethias First
U hebt waarschijnlijk nog een oud contract, waar de gewaarborgde rente van 3,75% levenslang van toepassing is.Foxy schreef:Ik heb in 2003 een Ethias First rekening geopend. (Met verschillende stortingen in 2003.)
Is dit betrouwbaar?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Inderdaad, ik heb dit gecheckt in de voorwaarden van mijn contract en er staat effectief in dat de minimum intrestvoeten voor de ganse looptijd van het contract gegarandeerd zijn.
Weet iemand welk principe wordt toegepast bij geldafhalingen? LIFO of FIFO?
Weet iemand welk principe wordt toegepast bij geldafhalingen? LIFO of FIFO?
Ben ik ook benieuwd naar. Heb zopas een gedeeltelijke opname gedaan en op het einde van het jaar kan ik dat narekenen. Zal via My Ethias de vraag eens stellen. (Edit: inmiddels vraag gesteld, zal het antwoord hier posten)
Bij mij is het grootste deel 3.75% gewaarborgd en een relatief klein bedrag 3.00% eveneens gewaarborgd (netto zo'n 3.4%). Je kunt dat zelf nagaan in My Ethias en terug te gaan naar de uittreksels van de vorige jaren.Klikken op de maand waar er stortingen zijn gebeurt en daar kun je het gewaarborgd % zien voor die storting.
Bij mij is het grootste deel 3.75% gewaarborgd en een relatief klein bedrag 3.00% eveneens gewaarborgd (netto zo'n 3.4%). Je kunt dat zelf nagaan in My Ethias en terug te gaan naar de uittreksels van de vorige jaren.Klikken op de maand waar er stortingen zijn gebeurt en daar kun je het gewaarborgd % zien voor die storting.
@Peet
ik heb ethias ooit eens de vraag gesteld hoe men een afname behandelt : Men neemt van elke gedane storting een evenredig deel af, zodat je dus aan een gemiddelde % een afname doet.
Het is dus zeker niet van de laatste of eerste (minst interessanste) storting.
ik heb ethias ooit eens de vraag gesteld hoe men een afname behandelt : Men neemt van elke gedane storting een evenredig deel af, zodat je dus aan een gemiddelde % een afname doet.
Het is dus zeker niet van de laatste of eerste (minst interessanste) storting.
Bedankt Zoé, had die mogelijkheid ook geformuleerd in mijn vraag aan Ethias. Dus als het goed is moet mijn netto opbrengst zowat hetzelfde blijven op het einde van dit jaar.
Ethias heeft gereageerd en bevestigd dat een gedeeltelijke afname verhoudingsgewijze wordt aangerekend op de gedane stortingen zoals ook Zoé reeds meldde.