Juridische vorm "Collateralized Debt Instrument"
TIP
Juridische vorm "Collateralized Debt Instrument"
Ik zie dat veel grondstof effecten als juridische structuur hebben: "Collateralized Debt Instrument"
Hoe wordt dat onder de Belgische wetgeving behandeld?
Waar ik eigenlijk naartoe wil, is of dit soort effect een invloed heeft op het verlaagd tarief in de vennootschapsbelasting.
Een andere, voor bv klassieker IWDA, is "Open Ended Investment Company". Dat lijkt mij een BEVAK, dus equivalent beleggingsvennootschap onder Belgische wetgeving.
Hoe wordt dat onder de Belgische wetgeving behandeld?
Waar ik eigenlijk naartoe wil, is of dit soort effect een invloed heeft op het verlaagd tarief in de vennootschapsbelasting.
Een andere, voor bv klassieker IWDA, is "Open Ended Investment Company". Dat lijkt mij een BEVAK, dus equivalent beleggingsvennootschap onder Belgische wetgeving.
Re: Juridische vorm "Collateralized Debt Instrument"
Om het nog verwarrender te maken staat er in de Bolero app letterlijk:
"Type obligatie: certificaat"

"Type obligatie: certificaat"
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Juridische vorm "Collateralized Debt Instrument"
Niemand?
Ik bedacht nog dat dit ook zeer relevant is om te bepalen of minwaarden aftrekbaar zijn of niet. Letterlijk genomen zijn namelijk (in VennB) enkel minwaarden van aandelen niet aftrekbaar...
Ik bedacht nog dat dit ook zeer relevant is om te bepalen of minwaarden aftrekbaar zijn of niet. Letterlijk genomen zijn namelijk (in VennB) enkel minwaarden van aandelen niet aftrekbaar...