K-1 Tax Form
TIP
K-1 Tax Form
Geachte,
Toen ik, nu al 1,5 jaar geleden begon met aandelen te kopen, heb ik verschillende brokers getest. Bij dit testen kocht ik zowat een willekeurig aandeel om eens te piepen hoe de broker het verwerkte. Ik kocht ooit EPD, een partnership MLP.
MLPs zijn onderhevig aan het geven van een K-1 Tax Schedule (1065 Form) aan hun partners, ik dus.
Iemand hier ervaring mee? Wat moet je met dat document doen?
Mvg,
Djordy
Toen ik, nu al 1,5 jaar geleden begon met aandelen te kopen, heb ik verschillende brokers getest. Bij dit testen kocht ik zowat een willekeurig aandeel om eens te piepen hoe de broker het verwerkte. Ik kocht ooit EPD, een partnership MLP.
MLPs zijn onderhevig aan het geven van een K-1 Tax Schedule (1065 Form) aan hun partners, ik dus.
Iemand hier ervaring mee? Wat moet je met dat document doen?
Mvg,
Djordy
Re: K-1 Tax Form
Dag, ik heb laatst ook zo een K1 formulier gekregen omdat ik vorig jaar ook een LP aandeel in portefeuille had.
Ik dacht dat dit wel enkel voor Amerikaanse tax betalers was, maar toch even via live chat aan Linx gevraagd. En volgens hun was dit zo. Dus gewoon bij papier voor ophaling gelegd.
Ik dacht dat dit wel enkel voor Amerikaanse tax betalers was, maar toch even via live chat aan Linx gevraagd. En volgens hun was dit zo. Dus gewoon bij papier voor ophaling gelegd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
In ieder geval is het niet iets dat we zomaar mogen weggooien denk ik hoor 
Weet je broker geen raad?
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor
Hmm, die helpen me niet in verband met belastingreguleringen 
Waarschijnlijk wel maar dan is de volgende vraag of jij geen "Amerikaans tax betaler" bent?lucky99 schreef: Ik dacht dat dit wel enkel voor Amerikaanse tax betalers was
zie
https://www.irs.gov/individuals/interna ... ent-aliens
Waarschijnlijk zijn de inkomsten daarvoor wel te laag.
Neen , ik ben nog altijd Belg en betaal hier belastingen genoeg. Als er buitenlandse afhoudingen moeten gebeuren die eerst, veronderstel ik. Het is nu ook maar sinds ik lynx gebruik dat ik deze formulieren krijg, ik heb deze aandelen ook bij ING een tijd aangehouden en bij bolero en dan ontvang ik geen formulieren. Ik denk dat dit komt door dat lynx onderdeel of toch gebruiker van interactieve brokers platform , wat wel in de usa gevestigd is en alle klanten als Amerikaan beschouwd en dus een formulier op stuurd. Krijg ook alle uitnodigingen van de firma's ,Amerikaanse ,om naar aandeelhouders vergadering te gaan of te stemmen over de raad van bestuur en ceo.
Zou kunnen dat bij ING en bolero een tussenentiteit de aangifte in jouw plaats doet en lynx zegt trekt uw plan ermee.
Bij gewone aandelen in de VS doe je zelf eigenlijk niets in dat land en wordt inderdaad gewoon op voorhand belastingen afgehouden maar partnership suggereert dat je zelf actief bent zelfs al is dat maar op papier.
En dan moet je normaal in de VS ook een aangifte indienen.
Bij gewone aandelen in de VS doe je zelf eigenlijk niets in dat land en wordt inderdaad gewoon op voorhand belastingen afgehouden maar partnership suggereert dat je zelf actief bent zelfs al is dat maar op papier.
En dan moet je normaal in de VS ook een aangifte indienen.
Ik gebruik PDFfiller voor alles wat te maken heeft met de belasting van niet-ingezetene vreemdelingen, bijvoorbeeld 1065 form -