K/W op morningstar
TIP
K/W op morningstar
Op Morningstar mijn 'portefeuille' eens ingegeven en x-ray laten doen, komt best wel interessante info uit om hier en daar wat bij te schaven. Ik was wel verbaasd toen ik naar de eigenschappen van enkele van mijn fondsen keek:
Fundsmith: K/W 22,59 - Koers/boekwaarde 6,98
Rob. Global consumer: K/W 41,6 - Koers/Boekwaarde 5,83
Franklin Global tech.: k/w 46,05 ) Koers/boekwaarde 9,10
De k/w van mijn totale portefeuille ligt op 26,09 dien van de index (wereldwijd large-cap) op 21,59
Nu heb ik de gewoonte om maandelijks bij te storten in mijn fondsen. Naast mijn fondsen heb ik nog enkele holdings. Als ik deze bij koop let ik altijd wel hoe de k/w staat. Aan zulke K/W zou ik nooit mijn holdings aankopen maar blijkbaar doe ik dat met mijn fondsen (onbewust) wel.
Zie ik hier ergens iets verkeerd, zijn die cijfers werkelijk zo hoog? Hoe doen jullie dat - leggen jullie een pauze in vanaf een bepaalde k/w bij fondsen en vanaf wanneer begin je dan terug te kopen?
Fundsmith: K/W 22,59 - Koers/boekwaarde 6,98
Rob. Global consumer: K/W 41,6 - Koers/Boekwaarde 5,83
Franklin Global tech.: k/w 46,05 ) Koers/boekwaarde 9,10
De k/w van mijn totale portefeuille ligt op 26,09 dien van de index (wereldwijd large-cap) op 21,59
Nu heb ik de gewoonte om maandelijks bij te storten in mijn fondsen. Naast mijn fondsen heb ik nog enkele holdings. Als ik deze bij koop let ik altijd wel hoe de k/w staat. Aan zulke K/W zou ik nooit mijn holdings aankopen maar blijkbaar doe ik dat met mijn fondsen (onbewust) wel.
Zie ik hier ergens iets verkeerd, zijn die cijfers werkelijk zo hoog? Hoe doen jullie dat - leggen jullie een pauze in vanaf een bepaalde k/w bij fondsen en vanaf wanneer begin je dan terug te kopen?
Re: K/W op morningstar
Ik twijfel of die cijfers correct zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: K/W op morningstar
Actieve fondsen rapporteren om de zoveel tijd hun posities. Hierop gebaseerd kan M* berekeningen uitvoeren. Voor actieve fondsen zijn de gegevens aldus steeds iets out-of-date.
De vermeldde gegevens lijken me niet onmogelijk.
De vermeldde gegevens lijken me niet onmogelijk.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.