Kan dit?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
- Newbie
- Contacteer:
Kan dit?
Hoi,
Wij hebben net een appartement verkocht en willen dit bedrag onderbrengen in een Tak 21 verzekering bij Argenta. (omdat we geen risico's willen nemen)
Als wij al onze gelden samen nemen komen we op meer dan 100.000€ per persoon.
Toen ik mijn agent hierop attent maakte vertelde hij dat bij Argenta de Tak 21 in een aparte vennootschap ARAS zit en dat je daarom een aparte bescherming hebt van nog eens 100.000€ per persoon.
Dus 100.000€ op onze rekeningen en nog eens 100.000€ via onze Tac 21.
Klopt dit? Want wij willen geen risico lopen moest er ooit iets fout gaan met Argenta.
Alvast bedankt,
Wij hebben net een appartement verkocht en willen dit bedrag onderbrengen in een Tak 21 verzekering bij Argenta. (omdat we geen risico's willen nemen)
Toen ik mijn agent hierop attent maakte vertelde hij dat bij Argenta de Tak 21 in een aparte vennootschap ARAS zit en dat je daarom een aparte bescherming hebt van nog eens 100.000€ per persoon.
Klopt dit? Want wij willen geen risico lopen moest er ooit iets fout gaan met Argenta.
Alvast bedankt,
Re: Kan dit?
ARAS is de verzekeringspoot van Argenta Spaarbank en een aparte NV.
Zij bieden de verzekeringsproducten aan en staan juridisch los van de spaarbank.
Het klopt dus, al is het wel 2 keer dezelfde eigenaar natuurlijk.
Ter info: spaartegoeden afkomstig van de verkoop van een woning zijn integraal beschermd door de depositogarantieregeling, ook voor bedragen boven 100,000 euro per persoon... het is maar dat u het weet.
Zij bieden de verzekeringsproducten aan en staan juridisch los van de spaarbank.
Het klopt dus, al is het wel 2 keer dezelfde eigenaar natuurlijk.
Ter info: spaartegoeden afkomstig van de verkoop van een woning zijn integraal beschermd door de depositogarantieregeling, ook voor bedragen boven 100,000 euro per persoon... het is maar dat u het weet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
"Ter info: spaartegoeden afkomstig van de verkoop van een woning zijn integraal beschermd door de depositogarantieregeling, ook voor bedragen boven 100,000 euro per persoon... het is maar dat u het weet"
denk dat geen kat dat weet.
men kan het natuurlijk ingewikkeld gaan maken en na 30 jaar zeggen dat nog een gedeelte van dat geld afkomstig is van de verkoop van het huis, nadat men het 35 keer van de ene naar de andere rekening heeft overgeschreven
denk dat geen kat dat weet.
men kan het natuurlijk ingewikkeld gaan maken en na 30 jaar zeggen dat nog een gedeelte van dat geld afkomstig is van de verkoop van het huis, nadat men het 35 keer van de ene naar de andere rekening heeft overgeschreven
Mijn kat wist. Hij leest de krant. https://www.hln.be/geld/consument/uitbr ... ~a71a1757/
groen licht kreeg, legt het bedrag en modaliteiten vast voor een bijkomende bescherming tot 500.000 euro voor een aantal bijzondere deposito’s.
Wie bijvoorbeeld zijn huis verkoopt, zal die extra bescherming een half jaar lang genieten. Dat geldt ook voor de uitkering in kapitaal van een pensioen, een overlijden (geen erfenissen), ontslag of invaliditeit. Ook deposito’s die voortvloeien uit de betaling van verzekeringsuitkeringen of vergoedingen aan slachtoffers van een misdrijf of gerechtelijke fouten, vallen onder de regeling.
De verhoogde bijkomende bescherming bedraagt maximum 500.000 euro per deposant per kredietinstelling en geldt voor een periode van zes maanden vanaf het moment dat het bedrag gecrediteerd werd op de rekening. Enkel deposito’s van natuurlijke personen komen in aanmerking. Met deze maatregel “geven we
groen licht kreeg, legt het bedrag en modaliteiten vast voor een bijkomende bescherming tot 500.000 euro voor een aantal bijzondere deposito’s.
Wie bijvoorbeeld zijn huis verkoopt, zal die extra bescherming een half jaar lang genieten. Dat geldt ook voor de uitkering in kapitaal van een pensioen, een overlijden (geen erfenissen), ontslag of invaliditeit. Ook deposito’s die voortvloeien uit de betaling van verzekeringsuitkeringen of vergoedingen aan slachtoffers van een misdrijf of gerechtelijke fouten, vallen onder de regeling.
De verhoogde bijkomende bescherming bedraagt maximum 500.000 euro per deposant per kredietinstelling en geldt voor een periode van zes maanden vanaf het moment dat het bedrag gecrediteerd werd op de rekening. Enkel deposito’s van natuurlijke personen komen in aanmerking. Met deze maatregel “geven we
6 maanden extra bescherming is niet lang, maar het is beter dan niks
Dat is voor mij toch ook de eerste keer dat ik daar iets over lees.

Mag ik dan tenminste aannemen dat dit uitsluitend geldt voor wie zijn eigen woonhuis verkoopt en niet voor wie één van zijn verhuurwoningen verkoopt?
Ter infoYasminefan schreef: ↑9 november 2018, 20:36 Hoi,
Alvast bedankt,
x % Instap kosten bij Argenta

Terwijl het ergens anders veel goedkoper kan !!!!
Zie hierboven verzekeren - tak 21
Argenta life plan is tak 21 - 23
2,5 % instap + 2 % verzekering taks
als vb 100000 = 2500 € aan instap kosten zonder verzekering taks.
als vb niet bij argenta 0,5% instap = 500 € ipv 2500 €
Argenta flex
lange termijn sp instap 4 % + 2 % verzekering taks
psp geen instap taks .
als vb 100000 = 4000 aan instap zonder verzekering taks.
als vb niet bij argenta 0,5% instap = 500 € ipv 4000 €
Heeft die kantoorhouder toevallig niet vertelt zeker .........
Kwestie van geen risico te lopen he.
Zorgt toch goed voor zijn eigen verdiensten ipv jullie belang.
En die instap kosten moet men eerst terug verdienen alvorens een € opbrengst te hebben.
Met 100.000 € belegd men slechts met die 4 % 96000 €. dus belegging moet al 4000 € opbrengen alvorens 1 € opbrengst , de verzekering taks nog buiten beschouwing gelaten.
En ja overal zijn er kosten , helaas is dit een mooi verkoop praatje.
Ik had dit in de krant gelezen. Maar als ik op een minder betrouwbare site kijk kan ik daar niets van terugvinden.
https://garantiefonds.belgium.be/nl/bes ... gsregeling
"behalve voor bepaalde deposito's die genieten van een tijdelijk hogere bescherming."
dat staat er ook, m.i. kan het dus wel degelijk van die 500 000 gedurende 6 maanden
dat staat er ook, m.i. kan het dus wel degelijk van die 500 000 gedurende 6 maanden
Zeg jongens (en meisjes),
Menen jullie dat nu dat jullie dat niet wisten van die verhoogde garantieregeling in bijzondere gevallen???
Oke, dat staat niet dagelijks in de krant, maar het is gewoon een basisonderdeel van de garantiestelling hoor.
Bepaalde rekeningen hebben zelfs een nog hogere (de facto onbegrensde) garantie: derdenrekeningen bv.
Als dé storm eraan komt weet u dus waarheen met uw spaargeld, terwijl anderen geschoren worden.
Menen jullie dat nu dat jullie dat niet wisten van die verhoogde garantieregeling in bijzondere gevallen???
Oke, dat staat niet dagelijks in de krant, maar het is gewoon een basisonderdeel van de garantiestelling hoor.
Bepaalde rekeningen hebben zelfs een nog hogere (de facto onbegrensde) garantie: derdenrekeningen bv.
Als dé storm eraan komt weet u dus waarheen met uw spaargeld, terwijl anderen geschoren worden.

Als dé storm eraan komt moet je geld al zeker niet op de bank staan.

Verhoogde garantieregeling? De staat kan de spaarders al niet vergoeden in de gewone garantieregeling.

Verhoogde garantieregeling? De staat kan de spaarders al niet vergoeden in de gewone garantieregeling.
+ 1 voor Yaris
Op de gereglementeerde spaarrekeningen alleen al staat meer dan 260 miljard €.
Doe daar dan nog eens de lopende rekeningen bij, de termijnrekeningen, de niet-gereglementeerde spaarrekeningen, de Tak21 verzekeringen, … Ter vergelijking: de staatsschuld is nu ongeveer 450 miljard.
Nu, de garantie van het garantie-fonds is zelfs niet absoluut in de formele zin: die 100.000 spaargeld kan voor een (groot) deel omgezet worden in aandelen in de bank waar het geld staat …
Dus zolang een klein bankje omvalt (een Ijslands bankje bijvoorbeeld) is er niets aan de hand
Op de gereglementeerde spaarrekeningen alleen al staat meer dan 260 miljard €.
Doe daar dan nog eens de lopende rekeningen bij, de termijnrekeningen, de niet-gereglementeerde spaarrekeningen, de Tak21 verzekeringen, … Ter vergelijking: de staatsschuld is nu ongeveer 450 miljard.
Nu, de garantie van het garantie-fonds is zelfs niet absoluut in de formele zin: die 100.000 spaargeld kan voor een (groot) deel omgezet worden in aandelen in de bank waar het geld staat …
Dus zolang een klein bankje omvalt (een Ijslands bankje bijvoorbeeld) is er niets aan de hand

Dat lijkt me echt een crisis die op zijn kousevoeten aan het komen is.
Ik ga er niet hard van uit dat het ooit zover komt, maar wat cash achter de hand houden is idd niet slecht. 'Vroeger' kon je nog zeggen dat je aan koopkracht verloor omdat cash geen rente oplevert, maar dat doet een bankrekening ook niet meer.
Pakweg 10% van je totale vermogen in harde cash, met als risico natuurlijk diefstal of brand etc.
Fakkel, OK op voorwaarde dat je kaaisj bij de kraaisj ook niet waardeloos wordt.
Naschrift: verkies daarom CHF (op rekening en in bankbiljetten) en HUF (op rekening). Als er een crisis komt dan zal die bijna zeker de EU aantasten.
Naschrift: verkies daarom CHF (op rekening en in bankbiljetten) en HUF (op rekening). Als er een crisis komt dan zal die bijna zeker de EU aantasten.