Kan een notaris dit op papier zetten?
TIP
Re: Kan een notaris dit op papier zetten?
Misschien moet die zus nog een broer worden, het kan allemaal de dag van vandaagJanPeeterss schreef: ↑28 augustus 2019, 11:00VS.moneytalks schreef: ↑27 augustus 2019, 22:37 Even kort de situatie geschetst:
Ben zelf een jonge dertiger, mijn zus ook. Beiden een relatie, en beiden van plan een huis te kopen binnen de 2 jaar. Onze ouders bezitten 3 woningen. Het ouderlijke huis waar ik momenteel verblijf om te sparen. Een appartement dat verhuurd wordt in dezelfde gemeente, en een appartement dat verhuurd wordt in Spanje.
...
Troll alert! Gelieve de user te bannen.MoneyTalks91 schreef: ↑20 april 2019, 22:50 Dag allemaal,
Ben een jonge zelfstandige die het afgelopen jaar veel bezig was met het vraagstuk zelf een huis te bouwen, een huis te kopen of een appartement te kopen. Ik heb een relatie, maar mijn vriendin komt van een ander continent en heeft in BE nog geen inkomen. Dat zal nog wel even duren, maar ik wil onze eerste woonst graag kopen op basis van m'n eigen inkomen. Tussen de 2500 en 3500 netto afhankelijk van hoeveel ik werk. Ik geef veel huur af aan de baas, anders was het meer.
Enkele belangrijke factoren die m'n keuze beïnvloeden:
Mijn ouders bezitten 3 woningen. 1 villa (denk ik te mogen zeggen) met meer dan 20 are grond. Ik denk dat die momenteel toch zeker een half miljoen euro waard moet zijn. Verder 2 appartementen die ik elk rond de 230k schat. Beiden worden verhuurd. Samen is alles zo'n miljoen euro waard, en er is nog de huuropbrengst. Later moet ik het delen met mijn broer.
Niet te vlug oordelen zou ik zeggen
Vanaf 1 september 2018 zal de reserve (of het voorbehouden deel) altijd 1/2e bedragen. Dus alles weggeven gaat dus niet lukken bij testament.NS2SN schreef: ↑28 augustus 2019, 11:10 Ongelooflijk zeg, "mijn ouders willen het ouderlijke huis nog niet verlaten". Die mensen hebben daar dan ook heel hun leven voor gewerkt net zoals die 2 andere appartementen die ze in eigendom hebben. Moest ik zo op geld beluste kinderen hebben, ik schonk alles weg aan het goede doel.
Oh dat lukt wel hoor. Via een private stichting met een belangeloos doel kan je het hele reservataire gedeelte wegschenken aan een derde. Er zijn trouwens nog manieren. Je gebruikelijke verblijfplaats in Engeland plaatsen bij je overlijden en je erfenis bijgevolg volgens het Engels recht laten regelen. Die kennen het begrip reservatair erfgedeelte immers niet. Of je kan het gewoon discreet wegschenken voor je dood
.

Is dit niet dezelfde gast die enkele weken/maanden geleden kloeg dat zijn baas (een dokter?) teveel aanrekende zodat meneer in de praktijk kon werken? Ik denk van wel, dat was 'moneytalks91' ipv moneytalks: huur-als-beroepskost-inbrengen-t26609.html
Ik vrees dus dat dit misschien geen trol is, maar effectief iemand die compleet wereldvreemd is. Of een gebande die terug is. Kan ook.
Ik vrees dus dat dit misschien geen trol is, maar effectief iemand die compleet wereldvreemd is. Of een gebande die terug is. Kan ook.
Misschien gewoon even met notaris en ouders samenzitten en regelen dat jij een volmacht krijgt over hun financieën en vermogen, dan doe je lekker je zin met het geld en huis van je ouders.
- JanvanGent001
- Newbie
Als alle leden nu ook al bij de minste argwaan prive detectiefje beginnen te spelen, is er op dit forum geen moderatie meer nodig.
Zoals hierboven al gemeld, indien U iemand niet kan uitstaan, plaats hem dan op uw vijand-lijst.
Daarenboven zijn de meningen over bepaalde individuen altijd verdeeld. Uw ergste vijand kan mijn beste vriend zijn.
Er zijn hier al veel mensen onterecht beschuldigd en weggejaagd.
Overigens dacht ik dat heksenprocessen tot het
verleden behoorden.
Misschien word ik nu ook beschuldigd?!
Zoals hierboven al gemeld, indien U iemand niet kan uitstaan, plaats hem dan op uw vijand-lijst.
Daarenboven zijn de meningen over bepaalde individuen altijd verdeeld. Uw ergste vijand kan mijn beste vriend zijn.
Er zijn hier al veel mensen onterecht beschuldigd en weggejaagd.
Overigens dacht ik dat heksenprocessen tot het
verleden behoorden.
Misschien word ik nu ook beschuldigd?!
- JanvanGent001
- Newbie
Bericht gewist wegens dubbel!
Sorry.
Sorry.
+1. Dertiger, woont nog thuis (parasiteren dus) en wil dan nog zijn ouders zo rap mogelijk buiten sjotten om te kunnen cashen. Moest ik je ouders zijn ik stap naar de vrederechter om je als parasiet buiten te zetten en ik zou mijn huis nog liever in brand steken dan het te schenken aan op geld beluste kinderen die nog geen slag hebben uitgevoerd.NS2SN schreef: ↑28 augustus 2019, 11:10 Ongelooflijk zeg, "mijn ouders willen het ouderlijke huis nog niet verlaten". Die mensen hebben daar dan ook heel hun leven voor gewerkt net zoals die 2 andere appartementen die ze in eigendom hebben. Moest ik zo op geld beluste kinderen hebben, ik schonk alles weg aan het goede doel.
We zagen in een eerder topic al dat de heer moneytalks geen realiteitsbesef heeft. Hopelijk is zijn Braziliaanse vriendin afkomstig uit de sloppenwijken van Rio, anders zou ze het nogal snel afbollen als ze zijn mentaliteitje eenmaal doorkrijgt.
huur-als-beroepskost-inbrengen-t26609.html
huur-als-beroepskost-inbrengen-t26609.html
Er is nog een andere oplossing:

Het lijkt mij ergens een Thaise draad
Ben je er weer met je paranoia gevoel.
Er is al uitdrukkelijk door de webmaster gevraagd dat als je een vermoeden hebt dit aan hem te melden,zodat hij desgevallend de gepaste maatregelen kan nemen, en niet zelf enige aanleiding daartoe te formuleren op het forum.
Het is niet de eerste maal dat U iemand onterecht beschuldigd en daarmee het forum onrecht aandoet.
Als het onderwerp U niet interesseert blijf er dan wijselijk van tussen,en onthoudt je van commentaar.
Niet alleen je ouders zijn een probleem, ook je partner is een sta-in-de-weg. Op dit moment is ze een economische kost en over 12 jaar is ze misschien foetsjie. Ik zou dus eerst en vooral op zoek gaan naar een andere levensgezellin, eentje die er mag zijn en tegelijkertijd ook geld binnenbrengt. Daarnaast raad ik je aan om op zoek te gaan naar meer begripvolle ouders.
Hoe dan ook -met je huidige kennissenkring krijg je deze klus niet geklaard.
Hoe dan ook -met je huidige kennissenkring krijg je deze klus niet geklaard.