Kan er mij iemand dit even uitleggen?
TIP
Kan er mij iemand dit even uitleggen?
Uit De Standaard
http://m.standaard.be/cnt/dmf20160701_02366329
Buy low sell high, huh? Is dat een drukfout?!...
Door het aandeel te bekijken als een niet-eigenaar en je af te vragen waar je nu zou kopen en waar je nu zou verkopen (of shorten). Zolang het aandeel tussen die twee prijzen hangt, hou je het hoofd koel en doe je niets.
...
Kijken we naar Nyrstar, dan is het kopen geblazen boven de 9 euro maar wegwezen onder de 7,75 euro. Zolang we tussen beide laveren kun je houden.
-
anonymous9
Re: Kan er mij iemand dit even uitleggen?
Het is een technisch 'analist'. Dus bij een koersuitbraak naar boven start een positieve trend, bij een val onder de 7.75 start een negatieve trend
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Trading range. De koers beweegt tussen steun en weerstand zolang er niet echt iets gebeurd. Het is pas voorbij de weerstand dat men overtuigd is dat er een doorbraak is en dus een hoger opwaartse koers verwezenlijkbaar lijkt.
Zegt genoeg over technische analyse.Poldermol schreef:Het is een technisch 'analist'. Dus bij een koersuitbraak naar boven start een positieve trend, bij een val onder de 7.75 start een negatieve trend
Volgens mij hebben mensen die beleggen in Nyrstar enkel tot doel geld te verliezen en dan is dat natuurlijk uitstekend advies.wlievens schreef:Uit De Standaard
Buy low sell high, huh? Is dat een drukfout?!...
Door het aandeel te bekijken als een niet-eigenaar en je af te vragen waar je nu zou kopen en waar je nu zou verkopen (of shorten). Zolang het aandeel tussen die twee prijzen hangt, hou je het hoofd koel en doe je niets.
...
Kijken we naar Nyrstar, dan is het kopen geblazen boven de 9 euro maar wegwezen onder de 7,75 euro. Zolang we tussen beide laveren kun je houden.
Ik zit in Nyrstar sinds een paar maanden, nu op +40%.
Noem het speculatief getint, mij goed, maar als ik dat idiote advies van dS zou volgen, stond ik op -99%
In feite ben ik zelfs overdreven allergisch in de andere richting. Ik moet een gigantische psychologische drempel overwinnen om iets te kopen dat in de laatste week +5% is gegaan!
Noem het speculatief getint, mij goed, maar als ik dat idiote advies van dS zou volgen, stond ik op -99%
In feite ben ik zelfs overdreven allergisch in de andere richting. Ik moet een gigantische psychologische drempel overwinnen om iets te kopen dat in de laatste week +5% is gegaan!
Had ik op het begin ook. Zelfde met instappen in aandelen die op hun hoogte punt staan.wlievens schreef:In feite ben ik zelfs overdreven allergisch in de andere richting. Ik moet een gigantische psychologische drempel overwinnen om iets te kopen dat in de laatste week +5% is gegaan!
Heb ik snel afgeleerd
"The man who begins to speculate in stocks with the intention of making a fortune usually goes broke, wheras the man who trades with a view of getting good interest on his money sometimes gets rich". - Charles Henry Dow
Gisteren stond Nyrstar boven €9
En zie vandaag...
Moest dus gisteren kopen en vandaag al meteen verkopen volgens dS
Bedankt
En zie vandaag...
Bedankt
Ja dat was een intense concentratie van achterlijkheid in die paragraaf.
Wel sneu, van Nyrstar. Ik snap het niet zo goed; iedereen wist al maanden dat die mijnen de facto hun boekwaarde niet waard zijn. Nu ze het uitspreken panikeert iedereen?
Wel sneu, van Nyrstar. Ik snap het niet zo goed; iedereen wist al maanden dat die mijnen de facto hun boekwaarde niet waard zijn. Nu ze het uitspreken panikeert iedereen?
-
anonymous9
Inderdaad, leve Dirk Vandyck of wat zijn naam ook isKrulle schreef:Gisteren stond Nyrstar boven €9
En zie vandaag...
Bedankt
-
Sam Hollanders
- Newbie

- Contacteer:
Dat is inderdaad iets dat ik ook nog altijd niet kan vatten.wlievens schreef:Ja dat was een intense concentratie van achterlijkheid in die paragraaf.
Maar dat raar gedrag van de beleggers schept ook de kansen, hier werd een minwaarde niet gezien, maar dat gebeurd evengoed andersom.
[quote="Poldermol"][quote="Krulle"]Gisteren stond Nyrstar boven €9
En zie vandaag...
en nu nog die 9 / door tien is de koers van een paar maand terug.
dus begin dit jaar zegge en schrijven 0,9 €.
dus nog heel ver van koers enkele jaren terug. ( 10 € )
En zie vandaag...
en nu nog die 9 / door tien is de koers van een paar maand terug.
dus begin dit jaar zegge en schrijven 0,9 €.
dus nog heel ver van koers enkele jaren terug. ( 10 € )
Estate Guru believer.