Kan ik nog gunsttarief van 7% registratierechten krijgen na verkoop 2e woonst?
TIP
Kan ik nog gunsttarief van 7% registratierechten krijgen na verkoop 2e woonst?
Beste,
Ik kocht met m'n partner op 17/01/19 een huis dat momenteel volledig gerenoveerd wordt.
We wonen nu in mijn appartement waarvan ik eigenaar ben gedurende de werken.
Omdat ik al een eigendom had, werden voor mijn deel van aankoop van het nieuwe huis de registratierechten op 10% gezet.
We wilden eerst het appartement verhuren maar het belastingnadeel blijkt toch groter dan gedacht waardoor ik twijfel over een verkoop.
Kan ik met terugwerkende kracht nog van het gunsttarief van 7% genieten? En zo ja hoelang na het verlijden van de akte van het nieuwe huis?
Ik kocht met m'n partner op 17/01/19 een huis dat momenteel volledig gerenoveerd wordt.
We wonen nu in mijn appartement waarvan ik eigenaar ben gedurende de werken.
Omdat ik al een eigendom had, werden voor mijn deel van aankoop van het nieuwe huis de registratierechten op 10% gezet.
We wilden eerst het appartement verhuren maar het belastingnadeel blijkt toch groter dan gedacht waardoor ik twijfel over een verkoop.
Kan ik met terugwerkende kracht nog van het gunsttarief van 7% genieten? En zo ja hoelang na het verlijden van de akte van het nieuwe huis?
Re: Kan ik nog gunsttarief van 7% registratierechten krijgen na verkoop 2e woonst?
Je kan een teruggave krijgen indien je binnen de 2 jaar van de nieuwe woning (bij verbouwing) je hoofdverblijfplaats maakt (voor nieuwbouw is dat 5 jaar): https://belastingen.vlaanderen.be/meeneembaarheid
Je notaris zal zeker weten wat je precies moet doen, vraag dat ineens want je moet er toch zijn ivm aankoop nieuwe woning.
Je notaris zal zeker weten wat je precies moet doen, vraag dat ineens want je moet er toch zijn ivm aankoop nieuwe woning.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.