Kan je aan fondsen uiteindelijk iets verdienen?
TIP
Re: Kan je aan fondsen uiteindelijk iets verdienen?
nu mss het moment om fondsen aan te kopen de beurzen zijn toch gezakt 
Ja, en jij bent zeker dat we het dieptepunt nu achter de rug hebben?
nee zeker en vast niet maar regelmatig aankopen in plaats van in één keer is toch altijd beter of niet 
Of je regelmatig aankoopt of in ėėn keer doet er niet toe. Als de koersen daarna zakken heb je in beide gevallen te vroeg gekocht.
Ja das waar, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat je je aankopen spreid in de tijd en je niet koopt wanneer het heel hoog staat of heel laag staat bijvoorbeeld. Het laatste is natuurlijk wel het beste ....
In een stijgende markt is eenmalig in het begin aankopen voordeliger dan gespreid. Maar ik geef toe, pas achteraf weet je wat het beste was.
Als we nu eens een glazen bol hadden dan waren al die forums ook overbodig zeker ...

Nee want dan zouden we allemaal berichten posten in de aard van "Ik heb gezien dat aandeel X gaat stijgen, dat moet je zeker kopen."
klt2013 schreef:Ja das waar, maar wat ik eigenlijk bedoel is dat je je aankopen spreid in de tijd en je niet koopt wanneer het heel hoog staat of heel laag staat bijvoorbeeld. Het laatste is natuurlijk wel het beste ....
En wat is hoog!
Hoog is iets dat je ziet wanneer het daarna zwaar zakte.
Maar als iets 3 jaar stijgt, staat het dan hoog?
Het kan gerust nog 2 jaar stijgen.
Nu kopen want het staat laag, hier hetzelfde wat is laag?
Het kan nog 2 jaar zakken!
Fondsbeheerders worden geacht het werk te doen!
Van de xx aandelen die ze hebben moeten ze de dure verkopen en die inwisselen voor goedkope aandelen die dan weer kunnen stijgen!!!
Dat is de theorie.
Of cash achterhouden en die op de juiste momenten inzetten.
Voor zulke redenen koopt een mens fondsen, voor het actieve beheer en de kennis die die gasten hebben of zouden moeten hebben.
Waarom niet? Koop een volatiel fonds en op 1 jaar +12%, dan denk ik er iets aan verdient te hebben. Als je geen kennis hebt van aandelen, weet wanneer het goedkoop staat of hoe je iets interessant zoekt kan je beter iets het overlaten aan diegene die er dagelijks mee bezig zijn en er iets voor betalen. Als gewone mens ken ik enkel de grote alom bekende bedrijven, dat is een kleine groep, dan zou ik al heel veel tijd moeten steken om al die andere bedrijven uit te spitten. Trouwens, pensioensparen is toch ook een fonds? Dat verkopen ze u toch ook met mooie cijfertjes. In ieder geval lijkt het me veiliger dan het gewoon laten staan want voor je het weet slaat de overheid u spaargeld aan.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Mijn geannualiseerde rendement van een 7 tal fondsen is
LU0171283459 8.75%
BE0946411791 10.45%
LU0395794307 -1.26%
LU0203975437 5.23%
LU0386882277 -2.82%
GB00B0WGY707 10.37%
GB0002771383 14.79%
De geen met verlies staan ook pas "sinds kort" in mijn portefeuille (vanmorgen geüpdatet).
LU0171283459 8.75%
BE0946411791 10.45%
LU0395794307 -1.26%
LU0203975437 5.23%
LU0386882277 -2.82%
GB00B0WGY707 10.37%
GB0002771383 14.79%
De geen met verlies staan ook pas "sinds kort" in mijn portefeuille (vanmorgen geüpdatet).
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!