Kan terugbetaling webshop ook naar een spaarrekening?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Kan terugbetaling webshop ook naar een spaarrekening?
Een webshop vraagt mij om een IBAN in te geven voor terugbetaling. Gaat die terugbetaling ook lukken als dat de IBAN is van mijn spaarrekening bij Keytrade of moet dit een zichtrekening zijn?
Zou zo'n terugbetaling trouwens ook lukken naar de IBAN van Binck wat een beleggersrekening is?
Zou zo'n terugbetaling trouwens ook lukken naar de IBAN van Binck wat een beleggersrekening is?
Quality growth investor
Re: Kan terugbetaling webshop ook naar een spaarrekening?
Waarom het ingewikkeld en moeilijk maken voor Uzelf.
Geef gewoon je zichtrekening nummer,. Eens dit op je rekening staat kan je het zelf plaatsen waar je zelf wil.( Spaar of beleggers rekening )
Geef gewoon je zichtrekening nummer,. Eens dit op je rekening staat kan je het zelf plaatsen waar je zelf wil.( Spaar of beleggers rekening )
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wou het eerder doen uit veiligheid indien die IBAN bij hen in verkeerde handen zou vallen. Van een spaarrekening of beleggersrekening kunnen ze niet overschrijven naar elders, zelf niet met een blanco papieren overschrijving denk ik.
Quality growth investor
Wat een angst. Jouw rekeningnummer is bekend bij een heleboel instanties die aan jou geld verschuldigd zijn: je werkgever, het ziekenfonds, de Belastingen ... Gebruik de zichtrekening waarvoor ze bedoeld is: om er geld mee uit te geven en op te ontvangen. In jouw geval zou ik eerder bang zijn voor fraude met de kaart waarmee je de initiële betaling aan de webshop gedaan hebt.
In principe kan iedereen geld storten op eender welke spaarrekening, geld afhalen of overschrijven vindt altijd plaats via de gekoppelde zichtrekening van de titularis.
Als je regelmatig online bestellingen doet en dit je zorgen baart dan kan je beter ergens een gratis zichtrekening openen waar je ook niet onder nul kan gaan, en welke je uitsluitend voor die doeleinden gebruikt. Als er geen geld opstaat kan er ook geen geld afgeschreven worden. Komt er wel geld op, dan schrijf je het over naar een andere rekening zodat het saldo terug nul is.
Doe je een online bestelling schrijf je eerst geld over naar die rekening, en vandaar doe je de betaling voor je online bestelling.
Een terugbetaling vindt meestal plaats op het rekeningnummer welke je gebruikt hebt om te bestellen/ betalen,omdat dit bij hun al gekend is door je betaling.
Meestal storten ze terug op rekening waarmee je betaald hebt. Je moet je geen zorgen maken alles komt in orde.
Tenzij je seksspeeltjes terugstuurt natuurlijk, dan zitten daar malafide mannen tussen. Daar zou ik mee opletten.

Te lang in Frankrijk gewoond ofzo? Daar heeft een significant deel van de bevolking nog steeds schrik voor overschrijvingen. Uw rekeningnummer prijsgeven, gevaarlijk! Vraag gewoon dat ze u een cheque uitschrijven.

cheque's uitschrijven???? Das iets van de vorige eeuw. Die worden niet meer gebruikt.
Enkel nog een bankcheque.
Smiley gemist?
In Frankrijk zijn cheques nog steeds héél populair, onvoorstelbaar. Ik was eind juli in een provinciestadje waar de plaatselijke E.Leclerc een actie had: met cheque betalen en dan zou de supermarkt die pas begin augustus innen. Het was er een ware overrompeling.
In Frankrijk zijn cheques nog steeds héél populair, onvoorstelbaar. Ik was eind juli in een provinciestadje waar de plaatselijke E.Leclerc een actie had: met cheque betalen en dan zou de supermarkt die pas begin augustus innen. Het was er een ware overrompeling.
Probleem lijkt mij vooral dat blanco papieren overschrijvingen nog steeds bestaan. Een dievenbende zou daarmee je geld kunnen wegschrijven naar een andere IBAN, geld afhalen en verdwijnen. En als bovendien banken nog nauwelijks controleren zoals iemand elders volgende link postte, wat dan hé.. https://www.consumentenbond.nl/betaalre ... ingnummers
Quality growth investor
Tarara, ook in Noord-Amerika nog zeer gewoon. Een kameraad die C$10,000/maand verdient krijgt elke twee weken een cheque van C$5,000. Niks overschrijving. Sterker nog, als ik een overschrijving naar ginder moet doen, neemt het hen een half uur in beslag om uit te vogelen hoe ze hun rekeningnummer kunnen 'internationaliseren' zodat het überhaupt toekomt

Ik had ooit ook eens een Amerikaanse klant (beursgenoteerd bedrijf) waarvan de controller geen idee had hoe hij een wire transfer moest opzetten/aanvragen/doorvoeren, en mijn factuur gewoon een paar maanden langs de kant hield. De uiteindelijke oplossing: we sturen een cheque. Met de gewone briefpost

Het is niet dat in België cheques quasi niet meer bestaan, dat dat in de rest van de wereld ook zo is. Toen ik trouwens die Amerikaanse cheque binnenbracht bij de Belfius stonden ze met vier man op een schermpje te turen om uit te vogelen hoe ze dat in het systeem moesten ingeven!