Kapitaalvermindering Telenet
TIP
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Kapitaalvermindering Telenet
Heb er zelfs onlangs nog gekocht, als de gsm / mobiel internetactiviteiten van de grond komen ziet het er zelfs heel belovend uit ... Maar ja, met aandelen weet je nooit 
Het wordt spannend voor het aandeel Telenet deze week:MacE schreef:Ik wacht rustig af en verkoop mijn TN aandelen niet. I'm a "believer" zeg maar...Obby schreef:Het is hoogst waarschijnlijk dat het aandeel Telenet op 28 juli ongeveer €2.23 lager zal noteren. Is op 27 juli de koers bv. €24 dan zal dat op 28 juli ongeveer €21,77 zijn (los van de normale schommelingen of uitzonderlijke schommelingen tengevolge van nieuws bv. of de resultaten van het 2e kwartaal).
Moeilijke vraag voor mensen die het aandeel kochten aan een prijs lager dan €21,77, is wat het aandeel daarna zal doen. (Na de eerste kapitaalsvermindering van €6 enkele jaren geleden ging het aandeel de volgende maanden ferm dieper). Vraag is : winst nemen voor de kapitaalsvermindering of rustig afwachten?
Koers schommelt al een week rond de €24
Komt er nog een stijging op 26/27 juli ?
Logische daling tot +/- €21,77 op 28 juli
De resultaten 2e kwartaal zijn bekend op maandag 2 augustus (na beurs)
Wat dan op 3 augustus?
Ik denk (en wie ben ik?):
Resultaten zijn super: logische daling bijna volledig weggewerkt
resultaten licht boven de verwachtingen: status quo of lichte daling
resultaten zijn binnen de verwachtingen: daling
resultaten zijn onder de verwachtingen: duik
speculeren kan dus op 28/29/30 juli en 1 augustus
@Obby: ik kan me vinden in je analyse. Uiteraard hoop ik op scenario 1! 
Eerste deeltje klopt toch al, Telenet is vandaag afgesloten op 24.02 dus morgen +/- €21,79MacE schreef:@Obby: ik kan me vinden in je analyse. Uiteraard hoop ik op scenario 1!
Openingskoers was dus idd €21.78. Is nu terug lichtjes aan het stijgen, komt wel goed denk ik!Obby schreef:Eerste deeltje klopt toch al, Telenet is vandaag afgesloten op 24.02 dus morgen +/- €21,79MacE schreef:@Obby: ik kan me vinden in je analyse. Uiteraard hoop ik op scenario 1!
[/quote][/quote]MacE schreef: Openingskoers was dus idd €21.78. Is nu terug lichtjes aan het stijgen, komt wel goed denk ik!
Heb mij niet kunnen bedwingen om een deeltje te verkopen aan €22.20 (€2.23 per aandeel zijn binnen en daarboven 1.90% is te mooi om niet van te profiteren)
Toch raar dat de Telenet koers op de Tijd (en andere websites) aangeduid wordt zonder rekening te houden met de kapitaalvermindering
€ 21,96 -8,56% http://www.tijd.be/beurzen/60189683
Op euronext is dit: Laatst +0.80% 21.96
http://www.euronext.com/trader/summariz ... ectedMep=3
Dit laatste geeft natuurlijk een correcter beeld.
Blijkbaar nog weinig beweging te verwachten voor het bekendmaken van de resultaten.
€ 21,96 -8,56% http://www.tijd.be/beurzen/60189683
Op euronext is dit: Laatst +0.80% 21.96
http://www.euronext.com/trader/summariz ... ectedMep=3
Dit laatste geeft natuurlijk een correcter beeld.
Blijkbaar nog weinig beweging te verwachten voor het bekendmaken van de resultaten.
Ik kijk tegenwoordig uit naar aandelen met een hoog dividendrendement en Telenet is er zo één!
Een eventuele koersverhoging is dan mooi meegenomen, niet?
Tip: Gimv
Een eventuele koersverhoging is dan mooi meegenomen, niet?
Tip: Gimv
In feite plaats ik dit bericht enkel om die dve845 vlug te laten zakken, maar toch het Telenet aandeel blijft stabiel in afwachting van de resultaten.
waar ik vandaag wel even aan dacht. bij dividenduitkering is er sprake van een datum "ex-dividend" , een datum "record-date" en een "betaaldatum".
voor Telenet:
Type uitkering: Return of capital - Coupon nr: 3 - Record date: 30/07/2010 - Ex datum: 28/07/2010 - Betaaldatum: 02/08/2010
Die record date was mij niet zo duidelijk, maar ik vond enkel Engelstalige informatie
http://www.investopedia.com/articles/02/110802.asp
waar ik vandaag wel even aan dacht. bij dividenduitkering is er sprake van een datum "ex-dividend" , een datum "record-date" en een "betaaldatum".
voor Telenet:
Type uitkering: Return of capital - Coupon nr: 3 - Record date: 30/07/2010 - Ex datum: 28/07/2010 - Betaaldatum: 02/08/2010
Die record date was mij niet zo duidelijk, maar ik vond enkel Engelstalige informatie
http://www.investopedia.com/articles/02/110802.asp
Ik ga toch nog analist moeten worden
Telenet Group Holding
Euronext Brussel
TNET BE0003826436
€ 21,71 -3,53%
Maar er viel de laatste dagen wel wat te speculeren.
Het leek in de loop van de dag een duik, maar dat hield geen rekening met de winst van gisteren en de "uitschijning" van een hoger dividend (kapitaalvermindering) voor 2010 (betaald in 2011).
Ik denk dat het aandeel nu een tijdje status-quo blijft en de rest zie ik niet in mijn glazen bol.
Telenet eindigt vandaag (3 augustus - resultaten licht boven de verwachtingen) op:Obby schreef:
Het wordt spannend voor het aandeel Telenet deze week:
Koers schommelt al een week rond de €24
Komt er nog een stijging op 26/27 juli ?
Logische daling tot +/- €21,77 op 28 juli
De resultaten 2e kwartaal zijn bekend op maandag 2 augustus (na beurs)
Wat dan op 3 augustus?
Ik denk (en wie ben ik?):
Resultaten zijn super: logische daling bijna volledig weggewerkt
resultaten licht boven de verwachtingen: status quo of lichte daling
resultaten zijn binnen de verwachtingen: daling
resultaten zijn onder de verwachtingen: duik
speculeren kan dus op 28/29/30 juli en 1 augustus
Telenet Group Holding
Euronext Brussel
TNET BE0003826436
€ 21,71 -3,53%
Het leek in de loop van de dag een duik, maar dat hield geen rekening met de winst van gisteren en de "uitschijning" van een hoger dividend (kapitaalvermindering) voor 2010 (betaald in 2011).
Ik denk dat het aandeel nu een tijdje status-quo blijft en de rest zie ik niet in mijn glazen bol.
Mja, denk dat veel beleggers een beetje verblind zijn door Telenet. Dàt en winstnames hebben vandaag het aandeel wat doen zakken (heeft zelfs even op -5,5% gestaan). Misschien denken velen dat het vet van de soep is? Ik hou m'n TN aandelen alvast nog enkele maanden bij. Telenet is steeds een voorzichtige communicator geweest en ze waren dit gisteren ook. Nog steeds geen man overboord wat mij betreft!Obby schreef:[...]Ik denk dat het aandeel nu een tijdje status-quo blijft en de rest zie ik niet in mijn glazen bol.
Ik heb met een deeltje + gespeculeerd maar voor de rest blijf ik ook zéér positiefMacE schreef:Mja, denk dat veel beleggers een beetje verblind zijn door Telenet. Dàt en winstnames hebben vandaag het aandeel wat doen zakken (heeft zelfs even op -5,5% gestaan). Misschien denken velen dat het vet van de soep is? Ik hou m'n TN aandelen alvast nog enkele maanden bij. Telenet is steeds een voorzichtige communicator geweest en ze waren dit gisteren ook. Nog steeds geen man overboord wat mij betreft!Obby schreef:[...]Ik denk dat het aandeel nu een tijdje status-quo blijft en de rest zie ik niet in mijn glazen bol.
Telenet laat, zoals ik verwachtte, vandaag een mooi herstel zien (+1,7%). Zou mooi zijn dat het aandeel deze koers kan aanhouden tot de volgende kwartaalresultaten.
Telenet eindigde vandaag op 28,70€ per aandeel na bekendmaking van zéér puike kwartaalcijfers over Q3. Toch geen spijt van je (gedeeltelijke) verkoop?Obby schreef: Telenet eindigt vandaag (3 augustus - resultaten licht boven de verwachtingen) op:
Telenet Group Holding
Euronext Brussel
TNET BE0003826436
€ 21,71 -3,53%
Ben blij dat ik mijn buikgevoel gevolgd heb in augustus, anderzijds, winst is winst natuurlijk en overweeg nu toch wat winst te nemen op m'n TN aandelen... koers zal morgen hoogstwaarschijnlijk wel weer wat zakken denk ik.
Dat is nu inderdaad de vraag, winst nemen of blijven?MacE schreef:Telenet eindigde vandaag op 28,70€ per aandeel na bekendmaking van zéér puike kwartaalcijfers over Q3. Toch geen spijt van je (gedeeltelijke) verkoop?Obby schreef: Telenet eindigt vandaag (3 augustus - resultaten licht boven de verwachtingen) op:
Telenet Group Holding
Euronext Brussel
TNET BE0003826436
€ 21,71 -3,53%
Ik denk dat het aandeel nu een tijdje status-quo blijft en de rest zie ik niet in mijn glazen bol.![]()
Ben blij dat ik mijn buikgevoel gevolgd heb in augustus, anderzijds, winst is winst natuurlijk en overweeg nu toch wat winst te nemen op m'n TN aandelen... koers zal morgen hoogstwaarschijnlijk wel weer wat zakken denk ik.