kasbon 10jaar FORTIS
TIP
Re: kasbon 10jaar FORTIS
In de praktijk ook.TNTim schreef: Ok, theoretisch kan dit gebeuren.
Wel, heel veel mensen doen dat eigenlijk reeds. De grootbanken (nog steeds goed voor het gros van het spaargeld) bieden een rente die pakweg anderhalve procent onder de geldontwaarding ligt. Wanneer de geldontwaarding 0 zou zijn, sparen mensen aan -1.5 %.TNTim schreef:Maar wie gaat er zijn spaargeld uitzetten aan een negatieve rente?
Nu zou je kunnen stellen dat je, wanneer de reele rente onder 0 ligt, je geld beter zelf huis bewaart. Uiteraard houdt dit enorme grote kosten en risico's in.
Mijn punt was eigenlijk: he kan perfect zijn dat de rente verder zakt, bvb naar een niveau van rond de 0 %, laten we zeggen 0.15% en daar 10 jaar blijft. In dat geval is die kasbon nog geen zo'n gek idee. Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het wel een goed idee is, mijn punt is dat je dat niet weet.
- Spruitekop
- VIP member
- Contacteer:
Eigenlijk is d'er niets mis mee. Als je iets -al dan niet tijdelijk- in bewaring geeft moet je toch ook altijd betalen, waarom dan niet met cash?TNTim schreef:Ok, theoretisch kan dit gebeuren. Maar wie gaat er zijn spaargeld uitzetten aan een negatieve rente?
Wie z'n meubels in bewaring geeft betaalt, wie z'n bezittingen in bewaring geeft (in een kluis) in de bank betaalt, wie zijn auto in bewaring geeft op 'n parking betaalt, ...
Je krijgt enkel intrest omdat de bank speculeert met je spaarcenten.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
De lage rente is vooral goed voor wie reeds in obligaties en aandelen belegd zit.
Inderdaad. Als mijn auto ergens op een parking staat, hoop ik dat er niemand anders mee rijdt ondertussen. Dat doet de bank wel met onze centen.Spruitekop schreef:Eigenlijk is d'er niets mis mee. Als je iets -al dan niet tijdelijk- in bewaring geeft moet je toch ook altijd betalen, waarom dan niet met cash?
Wie z'n meubels in bewaring geeft betaalt, wie z'n bezittingen in bewaring geeft (in een kluis) in de bank betaalt, wie zijn auto in bewaring geeft op 'n parking betaalt, ...
Je krijgt enkel intrest omdat de bank speculeert met je spaarcenten.
Als ze hiervoor geen vergoeding meer geven, steekt volgens mij het overgrote deel van de bevolking hun geld terug in een kous onder de matras...