Kasbon of Termijnrekening op 3 jaar bij Credit europe
TIP
Kasbon of Termijnrekening op 3 jaar bij Credit europe
Kan er mij iemand uitleggen hoe Credit Europe voor een termijnrekening op 3 jaar : 4% bruto kan geven, waar de rest van het peleton rond de 2.8% hangt te bengelen.....
Akkoord, ik ken de ratings...
Akkoord, ik ken de ratings...
Re: Kasbon of Termijnrekening op 3 jaar
Soms, heeft een bank geld nodig, voor één of ander project, en hoe lok je geld ?
Juist, door iets meer rente te geven, dan je concurenten.
Juist, door iets meer rente te geven, dan je concurenten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Kasbon of Termijnrekening op 3 jaar
Hoe lager de kredietwaardigheid, hoe hoger de interest die ze geven en omgekeerd.
Re: Kasbon of Termijnrekening op 3 jaar bij Credit europe
De ratings kunnen van dag 1 op dag 2 aangepast worden.... door de grote 3 boemannen van het moment.
Ik hoop de de definitie van kredietwaardigheid hetzelfde is of toch vertaald wordt door de ratings....
Ik hou mij nu al 3 jaar bezig met wat intensiever alles te volgen en op te volgen en begin zo stilaan het gevoel te krijgen dat ik er niks meer van ken of begrijp.... of toch minder.....
En toch is waakzaamheid geboden....
Ik hoop de de definitie van kredietwaardigheid hetzelfde is of toch vertaald wordt door de ratings....
Ik hou mij nu al 3 jaar bezig met wat intensiever alles te volgen en op te volgen en begin zo stilaan het gevoel te krijgen dat ik er niks meer van ken of begrijp.... of toch minder.....

En toch is waakzaamheid geboden....
@ lucb
Spreiden, spreiden en spreiden over banken, munten, en producten.
Mijn grootmoeder, boerin, uiterst gierig, maar zeer leep, zei altijd, als haar kippen eieren legden:
Nooit al de eieren in dezelfde korf leggen, en op dezelfde plaats zetten, je kan niet voorzichtig genoeg zijn de dag van vandaag.
Een oude wijsheid, maar nog steeds actueel !
Spreiden, spreiden en spreiden over banken, munten, en producten.
Mijn grootmoeder, boerin, uiterst gierig, maar zeer leep, zei altijd, als haar kippen eieren legden:
Nooit al de eieren in dezelfde korf leggen, en op dezelfde plaats zetten, je kan niet voorzichtig genoeg zijn de dag van vandaag.
Een oude wijsheid, maar nog steeds actueel !
Weten dat je niets weet is al een begin van wijsheid, Luc. 

Hóe ze het doen kan mij niet schelen.
Ik weet alleen dat ik er nog geen moment spijt van gehad heb dat ik er begin 2007 klant geworden ben ; zij het met enige twijfel.
Aanvankelijk had ik er alleen een spaarrekening die toen een van de hoogste rentes had.
In november 2008 opende ik er termijndeposito's aan 6% ; wat geen enkele andere bank aanbood in die periode.
Mijn twijfels zijn ongegrond gebleken want CE heeft de vorige bankencrisis overleefd.
Daarom heb ik er onlangs opnieuw een paar termijndeposito's geopend.
En wat die ratings betreft : wie van de ratingbureaus heeft tijdig alarm geslagen bij de vorige bankencrisis ?
De banken die toen de hoogste ratings kregen, zijn moeten gered worden door onze Staat.
Waarom moeten wij er dan nu wél in geloven
En tenslotte geldt ook voor CE de bankwaarborg van 100.000 per klant.
Ik weet alleen dat ik er nog geen moment spijt van gehad heb dat ik er begin 2007 klant geworden ben ; zij het met enige twijfel.
Aanvankelijk had ik er alleen een spaarrekening die toen een van de hoogste rentes had.
In november 2008 opende ik er termijndeposito's aan 6% ; wat geen enkele andere bank aanbood in die periode.
Mijn twijfels zijn ongegrond gebleken want CE heeft de vorige bankencrisis overleefd.
Daarom heb ik er onlangs opnieuw een paar termijndeposito's geopend.
En wat die ratings betreft : wie van de ratingbureaus heeft tijdig alarm geslagen bij de vorige bankencrisis ?
De banken die toen de hoogste ratings kregen, zijn moeten gered worden door onze Staat.
Waarom moeten wij er dan nu wél in geloven

En tenslotte geldt ook voor CE de bankwaarborg van 100.000 per klant.
@ nefertari
En waar gaat de de overheid de Nederlandse of de Belgische, naargelang welk garantiestelsel van toepassing is, 100.000 € per klant halen ?
En waar gaat de de overheid de Nederlandse of de Belgische, naargelang welk garantiestelsel van toepassing is, 100.000 € per klant halen ?
Misschien kunnen ze dit gewoon door te besparen op administratieve kosten (personeel, kantoren, informatica, ...) en reclame?
Mochten ze minder intrest bieden zouden ze verplicht zijn allerhande events, voetbalteams, ... te sponsoren om klanten aan te trekken.
Bvb. stel dat BNPP Fortis voor 500.000 EUR/jaar de muntschouwburg sponsort, is dit 50.000.000 EUR depostos waarop ze 1% minder gaan betalen.
M.a.w. 2 miljard frank, en dan hebben we het nog niet over voetbalsponsoring.
Mochten ze minder intrest bieden zouden ze verplicht zijn allerhande events, voetbalteams, ... te sponsoren om klanten aan te trekken.
Bvb. stel dat BNPP Fortis voor 500.000 EUR/jaar de muntschouwburg sponsort, is dit 50.000.000 EUR depostos waarop ze 1% minder gaan betalen.
M.a.w. 2 miljard frank, en dan hebben we het nog niet over voetbalsponsoring.
Deze vraag kun je evengoed stellen voor àlle andere banken ; ook voor die met "hoge" ratings en heeft dus niets te maken met CE.patrick1 schreef:@ nefertari
Mijn punt was : spreid je geld zoveel mogelijk en zorg ervoor dat je nergens méér dan 100.000 euro plaatst.
(dat laatste is bij mij niet eens nodig, want ik heb zoveel niet

4,50% op 10 jaar nu....spijtig van die 21% RV .....
Zijn er nog mensen die problemen hebben om op de credit Europe site te komen. Het lijkt dat de server uit ligt zowel op .be als op .nl.
Eens F5 drukken en het werkt bij mij 

De rating van CE dateert van 03/2009.
per eind 2009 hadden ze een tier ratio van 9.2%
per eind 2010 was het al gestegen tot 11.4%.
cijfers voor 2011 zijn nog niet beschikbaar maar het hoeft geen twijfel dat de rating had al lang herzien (begrijp verbeterd) moeten worden
@ patrick1
CE is een middelgroote bank. Het zou dus zowiezo minder kosten aan de Nederlandse belastingsbetaler dat bij het redden van een
grootbank (zoals een Dexia of Fortis NL).
per eind 2009 hadden ze een tier ratio van 9.2%
per eind 2010 was het al gestegen tot 11.4%.
cijfers voor 2011 zijn nog niet beschikbaar maar het hoeft geen twijfel dat de rating had al lang herzien (begrijp verbeterd) moeten worden

@ patrick1
CE is een middelgroote bank. Het zou dus zowiezo minder kosten aan de Nederlandse belastingsbetaler dat bij het redden van een
grootbank (zoals een Dexia of Fortis NL).
Als je in firefox gewoon http://www.crediteurope.be" onclick="window.open(this.href);return false; dan krijg je de site inderdaad niet. Als je er 'http://' voor zet dan wel.Geertje schreef:Zijn er nog mensen die problemen hebben om op de credit Europe site te komen. Het lijkt dat de server uit ligt zowel op .be als op .nl.
in internet explorer lukt het wel zonder http://
Ik heb begin deze week hetzelfde voor