Kasbon/Termijnrekening
TIP
Kasbon/Termijnrekening
Ik ben stilaan aan het rondkijken om ergens wat geld langs de kant te plaatsen.
Via deze site is het alvast mooie en makkelijk te vergelijken.
Maar ik heb best wel een vraag ivm Kasbons/Termijnrekeningen.
Een kasbon kan je waarschijnlijk als niet klant bij de banken/uitgevers kopen.
Maar kan je ook een termijnrekening aangaan bij een bank waarbij je nog geen klant bent? (geen klant = geen (zicht)(spaar)rekening)
Want het viel me persoonlijk wel op dat termijnrekeningen telkens een iets hogere rentevoet aanbieden dan een kasbon...
Er moet tocht ergens een verschil inzitten?
Wie kan me hieruit helpen?
Alvast hartelijk dank!!!
Via deze site is het alvast mooie en makkelijk te vergelijken.
Maar ik heb best wel een vraag ivm Kasbons/Termijnrekeningen.
Een kasbon kan je waarschijnlijk als niet klant bij de banken/uitgevers kopen.
Maar kan je ook een termijnrekening aangaan bij een bank waarbij je nog geen klant bent? (geen klant = geen (zicht)(spaar)rekening)
Want het viel me persoonlijk wel op dat termijnrekeningen telkens een iets hogere rentevoet aanbieden dan een kasbon...
Er moet tocht ergens een verschil inzitten?
Wie kan me hieruit helpen?
Alvast hartelijk dank!!!
Re: Kasbon/Termijnrekening
Denk dat er inderdaad geen enkele bank is waar je zonder spaar- of zichtrekening een termijnrekening kan kopen.
Eventueel iets om mee rekening te houden, dus eerst kijken of er bij de bank waar je ze eventueel wilt kopen, kosten zijn op de zichtrekening.
Eventueel iets om mee rekening te houden, dus eerst kijken of er bij de bank waar je ze eventueel wilt kopen, kosten zijn op de zichtrekening.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Kasbon/Termijnrekening
Ik weet niet hoe ALLE banken werken, maar ik heb al bij verschillende banken, waar ik geen klant was, een termijnrekening geopend, omdat hun tarieven op dat ogenblik het gunstigst waren.
Bij de ene bank was een spaarrekening (gratis) openen om de gelden op te storten voldoende, waarna de bank deze automatisch overplaatste op een termijnrekening.
Bij de andere bank was een beleggersrekening (gratis) openen om de gelden op te storten voldoende, waarna de bank deze automatisch overplaatste op een termijnrekening.
Onnodig te zeggen, dat de banken je als nieuwe klant met de rode loper bedienen (ze ruiken nog meer geld) Telkens ze een speciale actie doen wordt je verwittigt.
Klant zijn bij verschillende banken heeft als ontzettend voordeel dat je verschillende klokken hoort, en alzo valkuilen vermijd.
Vraag aan bankier xx eens wat hij/zij vindt van product qq van concurent bankier yy. Je zal veel (gratis) leren, en valkuilen vermijden !
Bij de ene bank was een spaarrekening (gratis) openen om de gelden op te storten voldoende, waarna de bank deze automatisch overplaatste op een termijnrekening.
Bij de andere bank was een beleggersrekening (gratis) openen om de gelden op te storten voldoende, waarna de bank deze automatisch overplaatste op een termijnrekening.
Onnodig te zeggen, dat de banken je als nieuwe klant met de rode loper bedienen (ze ruiken nog meer geld) Telkens ze een speciale actie doen wordt je verwittigt.
Klant zijn bij verschillende banken heeft als ontzettend voordeel dat je verschillende klokken hoort, en alzo valkuilen vermijd.
Vraag aan bankier xx eens wat hij/zij vindt van product qq van concurent bankier yy. Je zal veel (gratis) leren, en valkuilen vermijden !
Laatst gewijzigd door patrick1 op 19 november 2011, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.