Kaupthing edge dan maar??
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Kaupthing edge dan maar??
Tot 20 000euro ben je steeds verzekerd in Belgie?
Dan kan ik eigenlijk gerust kaupthing edge proberen, niet?
hoelang bestaat deze bank al? Hoor er namelijk niet zo heel veel goeds van...
Als ik deze maand 10 000 - 15 000 euro zou storten op een nieuwe rekening bij kaupthing edge, wanneer kan ik het best weer overschakelen naar een andere rekening?
M.a.w. welke duurtijd brengt mij het meeste op???
Dan kan ik eigenlijk gerust kaupthing edge proberen, niet?
hoelang bestaat deze bank al? Hoor er namelijk niet zo heel veel goeds van...
Als ik deze maand 10 000 - 15 000 euro zou storten op een nieuwe rekening bij kaupthing edge, wanneer kan ik het best weer overschakelen naar een andere rekening?
M.a.w. welke duurtijd brengt mij het meeste op???
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Re: Kaupthing edge dan maar??
Ja, je bent tot 20 000 euro verzekerd in België.
Ja, dat kan je.
Geschiedenis van Kaupthing: http://www.kaupthing.com/?pageid=3803
Wanneer ze de hoogste rente blijven aanbieden zoals ze momenteel doen kan je je geld er het beste altijd laten opstaan.
Ja, dat kan je.
Geschiedenis van Kaupthing: http://www.kaupthing.com/?pageid=3803
Wanneer ze de hoogste rente blijven aanbieden zoals ze momenteel doen kan je je geld er het beste altijd laten opstaan.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Goede keuze. Om eerst de aangroeipremie en daarna ook de getrouwheidspremie helemaal te krijgen is het best dat uw spaargeld minstens 18 maanden op je Kaupthing Edge spaarrekining blijft staan.
Wat daarna? Iets waar ge u nu ni direct moet bezighouden vind ik, op anderhalf jaar kan veel gebeuren denk ik.
Wat daarna? Iets waar ge u nu ni direct moet bezighouden vind ik, op anderhalf jaar kan veel gebeuren denk ik.
moest die bank het loodje leggen in die 18maanden
wat gebeurt er dan juist? heb je veel problemen om je spaarcenten
te recupereren ? waar kan je terecht? een rechtzaak ofzo?
wat gebeurt er dan juist? heb je veel problemen om je spaarcenten
te recupereren ? waar kan je terecht? een rechtzaak ofzo?
In principe zou je je 20000€ binnen de 3 maand geloof ik moeten kunnen terugkrijgen.
Maar wetende dat er belachelijk weinig in het fonds zit dat die 20000 € garandeert zou het waarschijnlijk wel een serieuze tijd langer kunnen duren...
Dat is een beetje het probleem vind ik voor mensen die een veelvoud van 20000 € hebben en graag ook van degelijke rentes willen genieten; over kleinere banken heb je veel minder informatie en je bent er denk ik gelijk hoe minder gerust in.
Je moet het al snel over veel verschillende banken gaan splitsen om zogezegd geen gevaar te lopen; hoewel ik het toch allemaal nog wel eens wil zien als de kat uiteindelijk eens op de koord komt.
En als je telkens een beetje onder de maximale vrijgestelde rente blijft en bv per rekening een 30000 € zet zit je nog met het gevaar van telkens 10000 € die niet gedekt is bovenop de bedenkelijke garantie van de rest.
Maar wetende dat er belachelijk weinig in het fonds zit dat die 20000 € garandeert zou het waarschijnlijk wel een serieuze tijd langer kunnen duren...
Dat is een beetje het probleem vind ik voor mensen die een veelvoud van 20000 € hebben en graag ook van degelijke rentes willen genieten; over kleinere banken heb je veel minder informatie en je bent er denk ik gelijk hoe minder gerust in.
Je moet het al snel over veel verschillende banken gaan splitsen om zogezegd geen gevaar te lopen; hoewel ik het toch allemaal nog wel eens wil zien als de kat uiteindelijk eens op de koord komt.
En als je telkens een beetje onder de maximale vrijgestelde rente blijft en bv per rekening een 30000 € zet zit je nog met het gevaar van telkens 10000 € die niet gedekt is bovenop de bedenkelijke garantie van de rest.
Laatst gewijzigd door Nevermore op 4 september 2008, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
In de eerste plaats kunt ge uw geld recupereren via de curator. Daarna is er inderdaad nog het beschermingsfonds.
er zit 3/4 miljard € in het garantiestelsel. Dat is dus echt niet veel 
al ergens anders gepost ook trouwens.
Ieder doet ermee wat hij wil, maar beter bij 5 banken dan bij één, zoveel is duidelijk

al ergens anders gepost ook trouwens.
Ieder doet ermee wat hij wil, maar beter bij 5 banken dan bij één, zoveel is duidelijk
De vraag die ik mij hierbij wel stel:
neem nu de mensen die sites als dit forum bezoeken of zich op een andere manier informeren over de toestand van de verschillende banken die op ons grondgebied actief zijn.
Zou het verkeerd zijn om aan te nemen dat door op de hoogte te blijven men bv nog een week of enkele dagen de tijd heeft om bij eventuele faillissementen het geld nog tijdig buiten te trekken via het internet?
Meer concreet: stel dat Kaupthing binnen een half jaar effectief op de fles gaat; dan gaat dit neem ik aan toch niet compleet uit het niets komen en gaat neem ik aan dit voor mensen die het wat opvolgen toch enkele dagen op voorhand geweten zijn dat het er in de komende dagen zit aan te komen voordat het definitief totaal onmogelijk wordt om nog vlug het geld naar een andere rekening over te schrijven?
Ik bedoel maar, bij cash geld kan ik mij voorstellen dat op = op als je het in een kantoor wil gaan afhalen, maar bij een internetbankieren lijkt het mij dat wie er vlug bij is misschien toch nog op 1 of andere manier de kans zou kunnen hebben er nog vlug mee weg te zijn?
neem nu de mensen die sites als dit forum bezoeken of zich op een andere manier informeren over de toestand van de verschillende banken die op ons grondgebied actief zijn.
Zou het verkeerd zijn om aan te nemen dat door op de hoogte te blijven men bv nog een week of enkele dagen de tijd heeft om bij eventuele faillissementen het geld nog tijdig buiten te trekken via het internet?
Meer concreet: stel dat Kaupthing binnen een half jaar effectief op de fles gaat; dan gaat dit neem ik aan toch niet compleet uit het niets komen en gaat neem ik aan dit voor mensen die het wat opvolgen toch enkele dagen op voorhand geweten zijn dat het er in de komende dagen zit aan te komen voordat het definitief totaal onmogelijk wordt om nog vlug het geld naar een andere rekening over te schrijven?
Ik bedoel maar, bij cash geld kan ik mij voorstellen dat op = op als je het in een kantoor wil gaan afhalen, maar bij een internetbankieren lijkt het mij dat wie er vlug bij is misschien toch nog op 1 of andere manier de kans zou kunnen hebben er nog vlug mee weg te zijn?
Laatst gewijzigd door Nevermore op 4 september 2008, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
vergeet die illusie maar snel, stekker eruit en gedaan met nog overschrijven. Het is in de US het voorbije jaar ook al gebeurd.
Ze gaan het u overigens echt niet op voorhand komen vertellen
Ze gaan het u overigens echt niet op voorhand komen vertellen

Volgens een artikel in 'Netto' van 28 juni 2008 zat er 765 miljoen euro in het Belgisch beschermingsfonds eind 2007.pm68 schreef: er zit 3/4 miljard € in het garantiestelsel. Dat is dus echt niet veel
Over het Luxemburgs beschermingsfonds vind ik geen cijfers.