Kaupthing - ROBECO - RABO
-
Hou het in de media !
- Sr. Member

- Berichten: 385
- Lid geworden op: 11 okt 2008
- Contacteer:
Kaupthing - ROBECO - RABO
Moeten we geen petitie organiseren naar ROBECO met de vraag om de kaupthing bank terug over te nemen : Ref reacties op De Tijd :
Oproep aan ROBECO om hun verantwoordelijkheid te nemen en kaupthing Belgie terug over te nemen ! Het kost ROBECO waarschijnlijk een stuk minder dan dat het ROBECO indertijd heeft opgebracht om aan kaupthing te verkopen Geplaatst door Spaarder op 17 oktober 2008 om 14:04 | Ongepast? (Spelregels) | Reageren
Kaupthing = ROBECO BANK Belgie die begin dit jaar door ROBECO NEDERLAND werd verkocht aan Kaupthing. Buiten de wil van de spaarders om werd het trouw Belgisch cliënteel op deze manier in het avontuur stort is onbegrijpelijk en laf.Dat een beleggings maatschappij van deze omvang en met heel wat specialisten in huis niet zou geweten hebben dat dit voor haar Belgische klanten wel eens slecht kon aflopen is nooit aan de orde gekomen. ROBECO heeft hoogstwaarschijnlijk aangegeven dat er NIETS veranderd, integendeel dat het zelfs BETER wordt bij Kauphting. ROBECO heeft spaarders niet geinformeerd over het verschil in waarborg (38000 in NL vs 20000 in Lux). kaupthing werd de hemel ingeprezen bij de overname. Het zag er toen ook allemaal onverdacht uit, maar de echte specialisten, die Robeco zeker in huis had, moeten toen reeds de eerste tekenen hebben kunnen zien! Geplaatst door Spaarder op 17 oktober 2008 om 14:03 | Ongepast? (Spelregels) | Reageren
Oproep aan ROBECO om hun verantwoordelijkheid te nemen en kaupthing Belgie terug over te nemen ! Het kost ROBECO waarschijnlijk een stuk minder dan dat het ROBECO indertijd heeft opgebracht om aan kaupthing te verkopen Geplaatst door Spaarder op 17 oktober 2008 om 14:04 | Ongepast? (Spelregels) | Reageren
Kaupthing = ROBECO BANK Belgie die begin dit jaar door ROBECO NEDERLAND werd verkocht aan Kaupthing. Buiten de wil van de spaarders om werd het trouw Belgisch cliënteel op deze manier in het avontuur stort is onbegrijpelijk en laf.Dat een beleggings maatschappij van deze omvang en met heel wat specialisten in huis niet zou geweten hebben dat dit voor haar Belgische klanten wel eens slecht kon aflopen is nooit aan de orde gekomen. ROBECO heeft hoogstwaarschijnlijk aangegeven dat er NIETS veranderd, integendeel dat het zelfs BETER wordt bij Kauphting. ROBECO heeft spaarders niet geinformeerd over het verschil in waarborg (38000 in NL vs 20000 in Lux). kaupthing werd de hemel ingeprezen bij de overname. Het zag er toen ook allemaal onverdacht uit, maar de echte specialisten, die Robeco zeker in huis had, moeten toen reeds de eerste tekenen hebben kunnen zien! Geplaatst door Spaarder op 17 oktober 2008 om 14:03 | Ongepast? (Spelregels) | Reageren
-
Hou het in de media !
- Sr. Member

- Berichten: 385
- Lid geworden op: 11 okt 2008
- Contacteer:
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- Rabobank.be
- Woordvoerder

- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 25 feb 2008
- Contacteer:
Re: Kaupthing - ROBECO - RABO
Als Rabobank.be kunnen wij hierop niet reageren. We hebben de vraag doorgespeeld naar Robeco. Van zodra wij nieuws ontvangen van Robeco, zullen we het bericht publiceren op dit forum.
-
Hou het in de media !
- Sr. Member

- Berichten: 385
- Lid geworden op: 11 okt 2008
- Contacteer:
Re: Kaupthing - ROBECO - RABO
Vele ex-ROBECO klanten, vanwie de spaargelden/termijnrekeningen werden verkocht aan KAUPTHING maar die nog steeds heel wat ROBECO fondsen bezitten kijken uit aar het antwoord van ROBECO !
-
Hou het in de media !
- Sr. Member

- Berichten: 385
- Lid geworden op: 11 okt 2008
- Contacteer:
Re: Kaupthing - ROBECO - RABO
Wat is het stil van de kant van RABO & ROBECO ....
Re: Kaupthing - ROBECO - RABO
Ondanks het feit dat het niet de bedoeling is op dit gedeelte van het forum dat voorbijgangers commentaar geven wil ik toch mijn uitermate interessante, wereldschokkende en onmisbare mening geven:
-Robeco Bank Brussel telde slechts enkele duizenden klant, ik geloof niet meer dan 4000 op het ogenblik van de overname. Sinds de overname door Kaupthing is dat aantal gegroeid naar 20.000 klanten. De gedupeerde klanten van Kaupthing zijn dus grotendeels mensen die gelokt werden door de belofte van waanzinnige rentetarieven en voor wie waarschijnlijk “meer rente” belangrijker was dan “meer veiligheid”. Dat Kaupthing in de moeilijkheden zat was al langer bekend.
-De meeste voormalige klanten van Robeco waren voornamelijk beleggers in (Robeco) fondsen en in mindere mate actief in spaarproducten. Voor fondsen hoeft men zich weinig zorgen te maken. Deze zullen gewoon volledig gerecupereerd kunnen worden.
-De geruchten rond de moeilijke financiële positie van Kaupthing Bank hoor je al meer dan een jaar. Op een bepaald moment werd door één of andere instelling (ik dacht zelfs Lehman Brothers of Bear Stearns
)berekend dat Kaupthing Bank rond de 60% kans had om failliet te gaan, en dat terwijl de kredietcrisis eigenlijk nog niet eens echt begonnen was. De geruchten werden uiteraard ten stelligste ontkend door Kaupthing, en de rente werd nog maar eens verhoogd waardoor er nog maar eens een boel mensen er hun geld onderbrachten.
-Bij een overname van je bankkantoor door een andere bank wordt je daar als klant van op de hoogte gebracht. Dat de verkoper niet onmiddellijk de koper begint af te breken, lijkt me niet meer dan logisch in zo’n situatie.
Momenteel wordt Fortis overgenomen door BNP Paribas. Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal (en niet anders te verwachten) dat Fortis vooral goeie dingen te vertellen heeft over BNP Paribas. Als je klant was bij Fortis dan is het in elk geval wel aan te raden eens navraag te gaan doen over wat voor bank BNP nu eigenlijk is.
Heel het verhaal over Kaupthing en dat het de schuld van Robeco of Kaupthing zou zijn is in mijn ogen dikke zever.
-Kaupthing: heeft volgens mij alles geprobeerd om zichzelf te redden, nl. door op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk niet-IJslandse deviezen binnen te halen om hun bankpositie te verstevigen. Misschien waren ze er wel in geslaagd als de kredietcrisis niet zo hevig was geweest. Kun je ze iets verwijten? In mijn ogen alleen dat ze hebben ingespeeld op de hebzucht van mensen met hun onrealistisch hoge rentes. Hebben ze hun klanten een rad voor de ogen gedraaid? Als je maar genoeg geld (of hoge rentepercentages) laat zien hoef je zelfs niet te liegen. Voor een aantal mensen wint de zucht naar meer het blijkbaar van de vragen over de veiligheid. Lees maar eens op dit forum de “oude” artikelen over Kaupthing. Mensen waarvan ik zeker weet dat ze de discussie over de veiligheid van Kaupthing gevolgd hebben, zagen er later blijkbaar geen graten in om er toch hun geld onder te brengen omwille van de rente.
-Robeco: Ik zie niet in waarom Robeco nog jaren verantwoording zou moeten afleggen voor de instelling aan wie ze iets verkochten. Dat is de deal. Ben je niet content dat je bank wordt overgenomen door een andere bank? Ga er dan weg.
Robeco moet de rekening van Kaupthing niet maken. De klanten van Kaupthing moeten dat doen. Had Robeco het liever anders zien lopen? Allicht. Moeten zijn nu de prijs betalen? Ik dacht het niet.
Dat je als klant van Kaupthing nu in een benarde situatie zit is uiteraard te betreuren en ik hoop oprecht dat er voor alle Kaupthing klanten een oplossing komt, maar mensen moeten ook eens in eigen boezem durven kijken.
Als je na alles wat er gezegd en geschreven is over Kaupthing toch het slachtoffer bent geworden van de huidige situatie, dan heb je als klant/spaarder/belegger iets totaal verkeerd gedaan. Je kan er dan maar beter je lessen uit trekken, in plaats van te blijven zagen wie de schuld van jou miskleum op zich moet nemen.
-Robeco Bank Brussel telde slechts enkele duizenden klant, ik geloof niet meer dan 4000 op het ogenblik van de overname. Sinds de overname door Kaupthing is dat aantal gegroeid naar 20.000 klanten. De gedupeerde klanten van Kaupthing zijn dus grotendeels mensen die gelokt werden door de belofte van waanzinnige rentetarieven en voor wie waarschijnlijk “meer rente” belangrijker was dan “meer veiligheid”. Dat Kaupthing in de moeilijkheden zat was al langer bekend.
-De meeste voormalige klanten van Robeco waren voornamelijk beleggers in (Robeco) fondsen en in mindere mate actief in spaarproducten. Voor fondsen hoeft men zich weinig zorgen te maken. Deze zullen gewoon volledig gerecupereerd kunnen worden.
-De geruchten rond de moeilijke financiële positie van Kaupthing Bank hoor je al meer dan een jaar. Op een bepaald moment werd door één of andere instelling (ik dacht zelfs Lehman Brothers of Bear Stearns
-Bij een overname van je bankkantoor door een andere bank wordt je daar als klant van op de hoogte gebracht. Dat de verkoper niet onmiddellijk de koper begint af te breken, lijkt me niet meer dan logisch in zo’n situatie.
Momenteel wordt Fortis overgenomen door BNP Paribas. Het lijkt me dan ook niet meer dan normaal (en niet anders te verwachten) dat Fortis vooral goeie dingen te vertellen heeft over BNP Paribas. Als je klant was bij Fortis dan is het in elk geval wel aan te raden eens navraag te gaan doen over wat voor bank BNP nu eigenlijk is.
Heel het verhaal over Kaupthing en dat het de schuld van Robeco of Kaupthing zou zijn is in mijn ogen dikke zever.
-Kaupthing: heeft volgens mij alles geprobeerd om zichzelf te redden, nl. door op zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk niet-IJslandse deviezen binnen te halen om hun bankpositie te verstevigen. Misschien waren ze er wel in geslaagd als de kredietcrisis niet zo hevig was geweest. Kun je ze iets verwijten? In mijn ogen alleen dat ze hebben ingespeeld op de hebzucht van mensen met hun onrealistisch hoge rentes. Hebben ze hun klanten een rad voor de ogen gedraaid? Als je maar genoeg geld (of hoge rentepercentages) laat zien hoef je zelfs niet te liegen. Voor een aantal mensen wint de zucht naar meer het blijkbaar van de vragen over de veiligheid. Lees maar eens op dit forum de “oude” artikelen over Kaupthing. Mensen waarvan ik zeker weet dat ze de discussie over de veiligheid van Kaupthing gevolgd hebben, zagen er later blijkbaar geen graten in om er toch hun geld onder te brengen omwille van de rente.
-Robeco: Ik zie niet in waarom Robeco nog jaren verantwoording zou moeten afleggen voor de instelling aan wie ze iets verkochten. Dat is de deal. Ben je niet content dat je bank wordt overgenomen door een andere bank? Ga er dan weg.
Robeco moet de rekening van Kaupthing niet maken. De klanten van Kaupthing moeten dat doen. Had Robeco het liever anders zien lopen? Allicht. Moeten zijn nu de prijs betalen? Ik dacht het niet.
Dat je als klant van Kaupthing nu in een benarde situatie zit is uiteraard te betreuren en ik hoop oprecht dat er voor alle Kaupthing klanten een oplossing komt, maar mensen moeten ook eens in eigen boezem durven kijken.
Als je na alles wat er gezegd en geschreven is over Kaupthing toch het slachtoffer bent geworden van de huidige situatie, dan heb je als klant/spaarder/belegger iets totaal verkeerd gedaan. Je kan er dan maar beter je lessen uit trekken, in plaats van te blijven zagen wie de schuld van jou miskleum op zich moet nemen.
-
Gedupeerde nr 20001
Re: Kaupthing - ROBECO - RABO
Lees de nieuwe forumregels er eens op na!!!
-
jefsnor
Re: Kaupthing - ROBECO - RABO
Als getransfereerde Robeco - Kaupthing klant stel ik vast dat mijn IBAN en BIC of bank identifier codes van mijn rekeningen nog steeds deze van ROBECO zijn.Deze internationale identificatie code die toelaat elke individuele bank te herkenen verwijst nog steeds naar ROBECO.
