KBC 8%
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
KBC 8%
Voor wie een beetje risico wil nemen. Nu goed moment voor BEPERKTE aankoop.
--- geen reclame voor eigen blog aub ---
Re: KBC 8%
Let maar goe op. KBC met zulke beloftes, met 5/5/5 in het achterhoofd, best eerst goe nadenken, heb hier deja vu gevoel!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zeg alleen maar dat je op diit moment geen opgelopen rente moet betalen . Met de huidige koers krijg je dus een rendement van bijna 11% .
Kbc heeft al de intensie gehad om achtergestelde obligaties vervroegd af te lossen door de hoge rente.
Dit ging niet door omdat vaderke staat eerst haar geld terugeiste die ze had ter beschikking gesteld in de eerste krediet crisis.
Kbc heeft al de intensie gehad om achtergestelde obligaties vervroegd af te lossen door de hoge rente.
Dit ging niet door omdat vaderke staat eerst haar geld terugeiste die ze had ter beschikking gesteld in de eerste krediet crisis.
Deze heeft ook een brutto rendement van 5,5% op een looptijd van minder dan 3 jaar en is niet gevaarlijker dan Omega farma dat rabobank onlangs aanbood.
--- geen reclame aub ---
--- geen reclame aub ---
Ik snap iets niet ?
Een coupon van 8 %, en de obligatie noteert ruim onder pari.
Begrijpe die kan,
Een coupon van 8 %, en de obligatie noteert ruim onder pari.
Begrijpe die kan,
Nyrstar 4,43% bruto op 3 jaar 1 maand opgelopen rente.
Er zijn genoeg alternatieven voor de schamele rentes die de spaarboekjes opbrengen met of zonder veel risico
maar dit is elk zijn keus .
--- geen reclame aub ---
Er zijn genoeg alternatieven voor de schamele rentes die de spaarboekjes opbrengen met of zonder veel risico
maar dit is elk zijn keus .
--- geen reclame aub ---
Deze obligatie kan niet aangekocht worden door Belgen, staat in de prospectus.
Noteert op Euronext maar in elk geval kun je niet aankopen via binckbank. In Nederland wel te koop.
Bekaert noteert momenteel ook aan pari coupon van 4,5% looptijd tot eind 2018
Bekaert noteert momenteel ook aan pari coupon van 4,5% looptijd tot eind 2018
Darts schreef:Deze obligatie kan niet aangekocht worden door Belgen, staat in de prospectus.
Discriminatie op basis van nationaliteit/afkomst
-
anonymous
Ik ben mee met gewone obligaties, maar die eeuwigdurende zijn ook nieuw voor mij.
Wat is eigenlijk de catch van zo'n eeuwigdurende obligaties? 8% voor KBC vind ik wel heel veel. En bij zo'n hoge rentes gaat er bij mij een alarm af. Waar zit het risico?
Als ik het goed begrijp:
* Je krijgt jaarlijks 8% uitbetaald
* Je koopt deze nu aan 73€
* Op het moment dat KBC deze wil terugbetalen, krijg jij 100€
* Of je verkoopt ze vroeger tegen de op dat moment geldende prijs op de sec. markt
Dit lijkt mij eerlijk gezegd op het eerste zicht een droombelegging op dit moment. En dromen zijn nooit werkelijkheid, dus...
Waar zit het venijn?
Wat is eigenlijk de catch van zo'n eeuwigdurende obligaties? 8% voor KBC vind ik wel heel veel. En bij zo'n hoge rentes gaat er bij mij een alarm af. Waar zit het risico?
Als ik het goed begrijp:
* Je krijgt jaarlijks 8% uitbetaald
* Je koopt deze nu aan 73€
* Op het moment dat KBC deze wil terugbetalen, krijg jij 100€
* Of je verkoopt ze vroeger tegen de op dat moment geldende prijs op de sec. markt
Dit lijkt mij eerlijk gezegd op het eerste zicht een droombelegging op dit moment. En dromen zijn nooit werkelijkheid, dus...
Waar zit het venijn?
Hier wat meer uitleg over waar 't venijn zit bij die eeuwigdurende obligaties:
http://www.oblis.be/nl/achtergestelde-e ... ter-begrip" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oblis.be/nl/achtergestelde-e ... ter-begrip" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb deze in november gekocht aan 50 euro/stuk.. wou ze lang houden alleen al voor die coupon van 16% dan... Heb ze toch verkocht aan 71 euro wegens te mooie meerwaarde in 2 maanden tijd. Als ze terug onder de 70 komen ben ik opnieuw koper, zeker nu KBC weer mooie winsten toont.. risico is heel klein aangezien KBC toch nooit zal kapseizen met de overheid als geldschieter.
Ja, dat dacht ik ook... tot Fortis, tot Dexia, tot Arcopar, tot Griekenland (oa kbc ifima 5-5-5)...Dreamo87 schreef:KBC toch nooit zal kapseizen met de overheid als geldschieter.
Zelf heb ik blijkbaar veel geluk gehad met Ethias (First)...
Lop, heb vandaag pas kennis gemaakt met je blog. Proficiat! Voor mij alvast heel handige en bruikbare info .(vooral de isin codes)
Is de bedoeling om informatie te geven over alle interessante obligaties met een degelijk rendement. Kruipt alleen nogal veel werk in om alles op te zoeken. Ook al klacht gekregen van oblis omdat ik teveel informatie vrijgeef , zodat het vrij staat om te kopen waar je het best past tegen de laagste kosten. Oblis geeft nooit de Isin codes vrij tenzij je aankoopt en de minimum inleg is er 10 000 € voor nieuwe klanten en de kosten zijn er redelijk hoog.