KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
De gratis rekening zullen ze wel gaan afbouwen, de toegang tot de app toch allezins.
Normaal werd goal allert betalend vanaf 1.11.20.
Is uitgesteld nu, maar zal wel verdwijnen voor de gratis rekening vermoed ik
Normaal werd goal allert betalend vanaf 1.11.20.
Is uitgesteld nu, maar zal wel verdwijnen voor de gratis rekening vermoed ik
-
- Hero Member
- Contacteer:
Meest absurde titel van een topic dat ik hier al gelezen heb. Waarom zou KBC zijn prijzen niet mogen verhogen? Het aanbod van KBC overschaduwt dat van zijn concurrenten die nog veel duurder zijn. Een comfort rekening bij BNP (zij hebben zelfs geen gratis alternatief ...
) is zelfs duurder
KBC biedt nog steeds zijn gratis rekening aan, dus waar zit het probleem? Wil je basic diensten? Gratis. Wens je wat meer diensten? Dan betaal je. Weinig diensten waar de logica zo makkelijk terug te vinden als in dit model hoor ...

-
- Hero Member
- Contacteer:
Je ziet dit verkeerd: het aanbod van de gratis rekening wordt niet afgebouwd: het aanbod van de betalende rekening wordt opgebouwd. Alles wat er nieuw bijkomt is enkel voor de plus-rekening.
>>BNP (zij hebben zelfs geen gratis alternatief ...
)
HELLO bank powered by BNP, is een mogelijk gratis alternatief.

HELLO bank powered by BNP, is een mogelijk gratis alternatief.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hello is een apart merk gericht om jongeren binnen te halen, ik zie dat niet als een BNP rekening. Je komt bij een aparte klantendienst uit, je hebt andere producten, andere service, alles is anders: voor mij is dat niet dezelfde bank, enkel dezelfde aandeelhouder.
Het gratis aanbod van BNP is simpelweg Hello bank. Op zich is het hetzelfde alleen met een andere marketing saus erover. Als je gaat klagen bij BNPPF over de prijs van hun rekeningen zullen ze je rekening omzetten naar Hello bank.
Alle grootbanken hebben een basis gratis aanbod. Dat van hello bank is zelfs nog een van de meer competitieve (gratis geld afhalen in andere kantoren en gratis voor 2 rekeninghouders).
Alle grootbanken hebben een basis gratis aanbod. Dat van hello bank is zelfs nog een van de meer competitieve (gratis geld afhalen in andere kantoren en gratis voor 2 rekeninghouders).
Ik zie wel het probleem KBC maakt miljarden winst dan is zo"n prijsverhoging niet nodig vind ik.Rabobank is echt wel goed voor spaargeld en overschrijvingen alles is gratis en interest is ook goed en altijd correct betaald.voodoo schreef: ↑5 januari 2021, 22:11 Ik zie het probleem niet. Ben al jaren klant bij KBC. Al vele jaren nu de gratis rekening.
Begrijp niet goed waarom KBC enerzijds gratis rekeningen aanbiedt en anderzijds de andere rekeningen zo duur maakt. En hun klanten snap ik al helemaal niet. Maarja voor die 0,0005pct van de klanten die weggaan, dat zullen ze wel niet volgen zekers.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik snap je punt, maar ik kan je uit ervaring zeggen dat dat niet zo is ... De meeste jongeren die plots 3,5EUR per maand moeten betalen op hun, wat is het 24?, trekken gewoon weg bij BNP. BNP heeft in het verleden geprobeerd zijn jonger publiek te laten overschakelen naar Hello, maar dat is niet voor alle generaties gelukt. Er zijn zelfs heel wat mensen die niet weten dat HelloBank deel van BNP is. Voor mij blijft Hello een testplatform dat niet in de buurt komt van platformen als die van KBC of Belfius en denkt met een "jonge" uitstraling millennials te overtuigen om hen nadien asap naar BNP rekeningen te lokken. Gewoon een marketingstunt die hun veel geld kost ...
De vraag is hier in (een ver) het verleden nog gesteld, WAAROM willen mensen nog klant blijven bij die grootbanken?
Voor de goede (?) dienstverlening moet je het zeker niet doen, evenmin voor de voordeligste werktarieven e.d.m.
Het lijkt er meer en meer op dat de (meeste?) mensen willen gepluimd worden.
Spijtig genoeg kunnen we er op een legale manier weinig of niks tegenin brengen.
Ben nooit klant geweest bij dergelijke bank(en) en (zeg nooit nooit) maar ben in normale omstandigheden dit ook niet van plan.
Voor de goede (?) dienstverlening moet je het zeker niet doen, evenmin voor de voordeligste werktarieven e.d.m.
Het lijkt er meer en meer op dat de (meeste?) mensen willen gepluimd worden.
Spijtig genoeg kunnen we er op een legale manier weinig of niks tegenin brengen.
Ben nooit klant geweest bij dergelijke bank(en) en (zeg nooit nooit) maar ben in normale omstandigheden dit ook niet van plan.
(Nog meer) betalen om te mogen betalen.
Digitalisering gebruiken als argument om duurder te mogen maken.....
Wat een onzin. Wie gelooft dit?
De dikke lonen van de topmensen die ieder jaar moeten stijgen; dat is wat telt.
KBC is een bank voor die typische domme, luie middenklasser die heel naïef is en alles gelooft wat men zegt. Mensen die niet kritisch nadenken en willen doen alsof ze mee zijn door een Lijn ticketje te kopen via een computerprogrammaatje.
Dat zijn diezelfden die al hun klantenkaarten hebben gedigitaliseerd waar men dan heel dikwijls moeite heeft om deze in te scannen. De kassier moet dan de hele code overtypen.
Of zij die een betaling met hun smartphone doen die 3 minuten duurt tot het lukt.
Ze voelen zich modern......maar worden gepluimd.
Digitalisering gebruiken als argument om duurder te mogen maken.....
Wat een onzin. Wie gelooft dit?
De dikke lonen van de topmensen die ieder jaar moeten stijgen; dat is wat telt.
KBC is een bank voor die typische domme, luie middenklasser die heel naïef is en alles gelooft wat men zegt. Mensen die niet kritisch nadenken en willen doen alsof ze mee zijn door een Lijn ticketje te kopen via een computerprogrammaatje.
Dat zijn diezelfden die al hun klantenkaarten hebben gedigitaliseerd waar men dan heel dikwijls moeite heeft om deze in te scannen. De kassier moet dan de hele code overtypen.
Of zij die een betaling met hun smartphone doen die 3 minuten duurt tot het lukt.
Ze voelen zich modern......maar worden gepluimd.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- VIP member
- Contacteer:
iemand een idee hoe je een rekening overzet naar de gratis versie?
Ik "moet" helaas klant zijn bij de KBC (bestuurder van firma die klant is bij de KBC). Anders waren ze er allang uitgezwierd
Ik "moet" helaas klant zijn bij de KBC (bestuurder van firma die klant is bij de KBC). Anders waren ze er allang uitgezwierd

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Het zal in elk geval niet bij KBC Brussels mogen zijn. Die hebben geen gratis rekening.
-
- Jr. Member
In de meeste gevallen hangt het type rekening dat je krijgt, af van het type visakaart dat je hebt.
Zijn die dingen die KBC aanbiedt via de app nteresant? Ik heb het nog eens bekeken en ik zie het licht niet.
Zijn hier spaargidsers die de app frequent gebruiken voor allerhande niet bancaire zaken en er voordeel mee doen?
Ik zie geen toegevoegde waarde in al die brol dat ze in de app steken - maar ik kan verkeerd zijn, vandaar mijn vraag.
Zijn hier spaargidsers die de app frequent gebruiken voor allerhande niet bancaire zaken en er voordeel mee doen?
Ik zie geen toegevoegde waarde in al die brol dat ze in de app steken - maar ik kan verkeerd zijn, vandaar mijn vraag.
Laatst gewijzigd door Jamesken op 6 januari 2021, 10:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Ongetwijfeld zal je contact met hen moeten opnemen. Zoals praktisch elke bedrijf kan je wel gemakkelijk naar een duurder pakket overstappen, maar naar iets goedkoper moet een "drempel" hebben.Henkie1984 schreef: ↑6 januari 2021, 09:49 iemand een idee hoe je een rekening overzet naar de gratis versie?
Ik "moet" helaas klant zijn bij de KBC (bestuurder van firma die klant is bij de KBC). Anders waren ze er allang uitgezwierd![]()
Contact opnemen met KBC zelf zal je uitsluitsel geven.
@Jamesken
Ik snap die extra diensten ook voor geen meter. Een "De lijn ticket" zal ik wel kopen met hun app of een app die iets doet met transport. Ik verwacht van mijn bankapp om financiële dingen mee te doen en op zich kan je hier ver in gaan, maar at random deelwagens huren, dienstencheques aankopen, openbaar vervoer ticket aankopen,... lijkt mij weinig visie en de trend van vele applicaties tegenwoordig.
Zoveel mogelijk rommel in gooien en zodra er "teveel" rommel in begint te zitten een "light" versie te maken omdat de klanten de rommel beu zijn.