KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
@Jamesken het gaat er niet om of ze interessant zijn, het gaat er over hoe goed KBC u kan laten geloven dat je het nodig hebt 

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Wat is het alternatief voor de grootbanken.
Het probleem is , wat de ene aanbied is er niet noodzakelijk bij een andere.
Geef maar een vb wij zelf verblijven veel aan de kust.
Dus weinig thuis en al zeker niet in de zomer.
Mijn bank biedt zoomit aan.
Niet alle gratis + betalende spelers bieden dit aan.
Zoomit voor ons heel handig eender waar we verblijven en de factuur is te bekijken ,te betalen.
Of zou het goedkoper zijn elke week 250 km te rijden om te gaan kijken of de postbode een factuur via de post heeft bezorgd.
Dus die kleine kost van mijn bank en inbegrepen verzekeringen ( credit card) weegt niet op tegen mijn eventuele wekelijkse verplaatsingskost + de tijd om te verplaatsen. (met de trein heen en terug is al minimum 20 € per week + minimum 6 uur onderweg. bus , trein ,bus en dan nog geluk niet op den buiten te wonen)
Zijn we dan lui , breng me maar een gratis alternatief aan buiten mijn vrienden van Keytrade.
En zo zijn er vele redenen waarom iemand ergens klant is willens nillens.
En effe over de grens gaan kijken wat bank diensten daar kosten kan geen kwaad.
D.w.z. dat we hier niet dezelfde weg moeten opgaan voor het in bezit hebben van een bank rekening.
Natuurlijk als men van mening is nog alles zo als in de goede oude tijd , geen doorlopende opdrachten, geen domiciels , pensioen in de hand, elke rekening op papier enz ja .... zeker niet klagen dat het aan een loket niet meer gratis wordt aangeboden.
Estate Guru believer.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hetgeen ik persoonlijk het beste vind aan de KBC app is het totaalplaatje: ik kan mijn hypothecaire lening tot in detail bekijken, de hieraan gekoppelde verzekeringen, ... Ik kan ongeveer elk product dat bestaat in detail gaan bekijken in de app (geen enkele andere bank in België slaagt hierin, bij bv Keytrade kon je tot een halfjaar geleden hun belangrijkste product (KeyPlan) niet eens openen in de appJamesken schreef: ↑6 januari 2021, 09:56 Zijn die dingen die KBC aanbiedt via de app nteresant? Ik heb het nog eens bekeken en ik zie het licht niet.
Zijn hier spaargidsers die de app frequent gebruiken voor allerhande niet bancaire zaken en er voordeel mee doen?
Ik zie geen toegevoegde waarde in al die brol dat ze in de app steken - maar ik kan verkeerd zijn, vandaar mijn vraag.

Als je objectief het detailniveau van hun applicatie bekijkt, kan je enkel concluderen dat hier héél hard aan gewerkt wordt en ik vrees dat Spaargids niet representatief is wat betreft gebruik van smartphones voor banking (wat geen verwijt is, maar alle stats die ik te zien krijg over mobile banking zijn niet in lijn met de meningen hier).
-
- Jr. Member
Het alternatief is : zorgen dat je geen énkele factuur nog per post krijgt. Welke instelling stuurt nog (dringende) facturen per post, zonder je de mogelijkheid te geven om ze electronisch te krijgen?
Je kan bij elke leverancier je reguliere fakturen in je Email laten droppen. Heb je zoomit niet voor nodig hoor...
Laatst gewijzigd door ludo op 6 januari 2021, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Jr. Member
inderdaad, ik heb die zoomit al lang buitengezwierd. Het geeft je méér werk dan een factuur in je mailbox!
Overschaduwen ? Ik vind Belfius ok en nog altijd gratis. Ik gebruik beide rekeningen en er is weinig nadeel aan klant zijn bij Belfius tov KBC.Jiraisking schreef: ↑6 januari 2021, 08:49 Het aanbod van KBC overschaduwd dat van zijn concurrenten die nog veel duurder zijn. Een comfort rekening bij BNP (zij hebben zelfs geen gratis alternatief ...) is zelfs duurder
KBC biedt nog steeds zijn gratis rekening aan, dus waar zit het probleem? Wil je basic diensten? Gratis. Wens je wat meer diensten? Dan betaal je. Weinig diensten waar de logica zo makkelijk terug te vinden als in dit model hoor ...
Beide zijn graaibanken, elk op hun eigen manier.
BNP heeft wel zeker een gratis alternatief. Hello Bank. De apps zijn compatibel....
Je bent wel erg pro KBC he.
Ik probeerde mijn zichtrekening plus online te veranderen naar een basic. Gaat niet... Ik moet een afspraak maken met een kantoor zegt de app. Geen video of telefonisch gesprek. Afspraak in het kantoor.
Zeeeer modern hoor !!! Ze willen een uur uittrekken. Waarom denk je ? Bende hufters... Heel die KBC hautaine troep !
Zoomit : klopt. Troep die eigenlijk niemand nodig heeft. Werkte in het begin zo slecht dat het voor mij levenslang geband is.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 6 januari 2021, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ludo en Odette worden plots vrienden. 

Estate Guru believer.
Vertel .....OdetteMaes schreef: ↑6 januari 2021, 10:21 inderdaad, ik heb die zoomit al lang buitengezwierd. Het geeft je méér werk dan een factuur in je mailbox!
Of weet ge niet hoe mee om te gaan ?
Estate Guru believer.
-
- Jr. Member
Ik kan maar één reden bedenken waarom iemand blijft vasthangen aan die grootbanken : een hypothecaire lening, met een samenhangende verplichte zichtrekening waarop je inkomen moet gestort worden.
Indien dit niét zo is, dan is er nog een andere reden : gewoonte, te lui om er weg te gaan.
Indien dit niét zo is, dan is er nog een andere reden : gewoonte, te lui om er weg te gaan.
De Vlaamse zorgkas.OdetteMaes schreef: ↑6 januari 2021, 10:19 Welke instelling stuurt nog (dringende) facturen per post, zonder je de mogelijkheid te geven om ze electronisch te krijgen?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik vind Belfius ook best ok hoor Haelewyn, KBC en Belfius zitten ver op hetzelfde niveau wat betreft hun channels (en dat is enkele niveaus hoger dan de concurrentie). Ik ben ook niet per sé "heel pro" KBC. Ik kan gewoon weinig aanmerken op hun beleid/app. Ik ben al 6 jaar niet meer in hun kantoren geweest (sinds mijn woonkrediet), dus hier kan ik niet echt over oordelen. Ik heb ook niet het gevoel ik uitgemolken word door hun, ik betaal trouwens ook niets voor mijn plus-rekening (ik moet al even nadenken waarom dat zo was, had iets met familie-actie te maken denk ik), maar 3,5EUR lijkt mij tov de concurrentie niet overdreven voor een plus-rekening. De concurrentie zit al 2 jaar op dat prijsniveau
Als iemand alles gratis wil, kan dat, dus waarom er een probleem van maken? Als de plus-diensten toch geen meerwaarde bieden, hoeft niemand er ook voor te betalen?

Als iemand alles gratis wil, kan dat, dus waarom er een probleem van maken? Als de plus-diensten toch geen meerwaarde bieden, hoeft niemand er ook voor te betalen?
Laatst gewijzigd door Jiraisking op 6 januari 2021, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ben klant geweest bij assubel bank, An hyp, centea, Keytrade, Argenta....
Nooit meer die troep.
Alleen nog een grootbank voor de dagelijkse verrichtingen.
Het alternatief is gewoon minder goed en de naam bank niet waardig.
KBC was, moet ik toegeven, goedkoop aan het worden in hun betalend aanbod.
En dat kan niet zijn bij een bank als KBC ....
Nooit meer die troep.
Alleen nog een grootbank voor de dagelijkse verrichtingen.
Het alternatief is gewoon minder goed en de naam bank niet waardig.
KBC was, moet ik toegeven, goedkoop aan het worden in hun betalend aanbod.
En dat kan niet zijn bij een bank als KBC ....

Rabo is geen bank, die hebben enkel spaarrekeningen. Je hebt geen bankkaart waarmee je kan betalen of geld afhalen.elibar schreef: ↑6 januari 2021, 09:00Ik zie wel het probleem KBC maakt miljarden winst dan is zo"n prijsverhoging niet nodig vind ik.Rabobank is echt wel goed voor spaargeld en overschrijvingen alles is gratis en interest is ook goed en altijd correct betaald.voodoo schreef: ↑5 januari 2021, 22:11 Ik zie het probleem niet. Ben al jaren klant bij KBC. Al vele jaren nu de gratis rekening.
Begrijp niet goed waarom KBC enerzijds gratis rekeningen aanbiedt en anderzijds de andere rekeningen zo duur maakt. En hun klanten snap ik al helemaal niet. Maarja voor die 0,0005pct van de klanten die weggaan, dat zullen ze wel niet volgen zekers.
Digitale overschrijvingen kan je overal gratis doen.
Veel jammerklachten hier.
KBC heeft in feite groot gelijk. Als ze hun inkomsten kunnen verhogen zonder klantenverlies, (3 pagina's kritiek hier maar vrijwel niemand die zegt "nu is het genoeg, ik ben weg), dan zijn ze als bedrijf super bezig.
30 jaar geleden begon het toenmalige ASLK met kosten op zichtrekeningen. Ik ben toen overgestapt naar Argenta en toen die bank een grijze muis werd, naar Keytrade.
Ik heb "onderweg" ook de kredietkaarten van Beobank ontdekt.
Gemiddeld brengt mijn betaalverkeer rond 200 euro per jaar op (ja, je leest goed: brengt op), da's toch op die 30 jaar een leuke 6000 euro die niet in de bonus van Bank CEO's verdwenen is.
KBC heeft in feite groot gelijk. Als ze hun inkomsten kunnen verhogen zonder klantenverlies, (3 pagina's kritiek hier maar vrijwel niemand die zegt "nu is het genoeg, ik ben weg), dan zijn ze als bedrijf super bezig.
30 jaar geleden begon het toenmalige ASLK met kosten op zichtrekeningen. Ik ben toen overgestapt naar Argenta en toen die bank een grijze muis werd, naar Keytrade.
Ik heb "onderweg" ook de kredietkaarten van Beobank ontdekt.
Gemiddeld brengt mijn betaalverkeer rond 200 euro per jaar op (ja, je leest goed: brengt op), da's toch op die 30 jaar een leuke 6000 euro die niet in de bonus van Bank CEO's verdwenen is.