KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Ik ben wel klant bij KBC maar heb enkel hun gratis basis rekening (maar is eerder voor werk gerelateerde redenen en niet voor privé gebruik).
In het verleden al veel zitten bankhoppen vanwege een richting die de bank uitging die mij niet aanstond. Origineel Centea klant (maar begon te duur te worden), ING klant geworden maar hun online platform (app en desktop waren een ramp en schrapping van hun ING offline tool met hun mooi budget tool was voor mij de symbolisch druppel), dan Belfius geworden en ook daar hebben ze hun budget tool geschrapt (en begon hun app meer te lijken op een reclame paneel dan iets anders).
Nu Keytrade klant.
Nu moet wel zeggen dat ik nergens een verplichte lockin heb bij een bank en dit kan niet iedereen zeggen.
Van bank veranderen is wel vervelend, slechte tot geen migratietools beschikbaar (export begunstigde haast onbestaand, al de zoomit verzenders inlichten, mensen die mij geld storten inlichten (mijn pa stort zelfs nu en dan nog wel eens naar mijn oude rekening), andere banken die met een "vertrouwde rekening" wijzigen,...). Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend en kan best begrijpen dat niet iedereen hier naar uitkijkt.
Wat klagen en dan gewoon maar betalen lijkt de enige oplossing om wat te ventileren.
In het verleden al veel zitten bankhoppen vanwege een richting die de bank uitging die mij niet aanstond. Origineel Centea klant (maar begon te duur te worden), ING klant geworden maar hun online platform (app en desktop waren een ramp en schrapping van hun ING offline tool met hun mooi budget tool was voor mij de symbolisch druppel), dan Belfius geworden en ook daar hebben ze hun budget tool geschrapt (en begon hun app meer te lijken op een reclame paneel dan iets anders).
Nu Keytrade klant.
Nu moet wel zeggen dat ik nergens een verplichte lockin heb bij een bank en dit kan niet iedereen zeggen.
Van bank veranderen is wel vervelend, slechte tot geen migratietools beschikbaar (export begunstigde haast onbestaand, al de zoomit verzenders inlichten, mensen die mij geld storten inlichten (mijn pa stort zelfs nu en dan nog wel eens naar mijn oude rekening), andere banken die met een "vertrouwde rekening" wijzigen,...). Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend en kan best begrijpen dat niet iedereen hier naar uitkijkt.
Wat klagen en dan gewoon maar betalen lijkt de enige oplossing om wat te ventileren.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
aandeel kbc vandaag +4% op de beurs.
Akkoord gisteren een serieuse daling geweest, maar dit is goed nieuws voor de beleggers dus.
Dusja die zijn blij
Akkoord gisteren een serieuse daling geweest, maar dit is goed nieuws voor de beleggers dus.
Dusja die zijn blij

-
- Jr. Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 14 dec 2020
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Ik ben al jàren een bepleiter om het systeem van bankrekeningnummers overdraagbaar te maken, net zoals telefoonnummers.SMGGM schreef: ↑6 januari 2021, 11:12 Ik ben wel klant bij KBC maar heb enkel hun gratis basis rekening (maar is eerder voor werk gerelateerde redenen en niet voor privé gebruik).
In het verleden al veel zitten bankhoppen vanwege een richting die de bank uitging die mij niet aanstond. Origineel Centea klant (maar begon te duur te worden), ING klant geworden maar hun online platform (app en desktop waren een ramp en schrapping van hun ING offline tool met hun mooi budget tool was voor mij de symbolisch druppel), dan Belfius geworden en ook daar hebben ze hun budget tool geschrapt (en begon hun app meer te lijken op een reclame paneel dan iets anders).
Nu Keytrade klant.
Nu moet wel zeggen dat ik nergens een verplichte lockin heb bij een bank en dit kan niet iedereen zeggen.
Van bank veranderen is wel vervelend, slechte tot geen migratietools beschikbaar (export begunstigde haast onbestaand, al de zoomit verzenders inlichten, mensen die mij geld storten inlichten (mijn pa stort zelfs nu en dan nog wel eens naar mijn oude rekening), andere banken die met een "vertrouwde rekening" wijzigen,...). Het is allemaal niet zo vanzelfsprekend en kan best begrijpen dat niet iedereen hier naar uitkijkt.
Wat klagen en dan gewoon maar betalen lijkt de enige oplossing om wat te ventileren.
Je gaat naar eender welke bank met behoud van jezelfde nummer. Je kan alzo bij 10 banken klant zijn, maar jij bepaalt zélf met wélke bank je 'eigen nummer' gekoppeld wordt. Je 'eigen nummer' blijft desnoods héél je leven hetzelfde, zoals je rijksregisternummer.
Niemand moet dan verwittigd worden, buitenstaanders kennen maar één nummer van jou.
Nota : ik was vroeger ook de bepleiter van het geven van een renteberekening bij spaarboekjes, want daarvoor bestond dat niet. Je werd als onnozelaar beschouwd als je daarnaar vroeg.
Uiteindelijk is dat er toch gekomen, dankzij mij.
Hopelijk nu nog die banknummers.... wie steunt mij?
-
- Hero Member
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 05 okt 2018
- Contacteer:
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Odette, in theorie is zoiets heel mooi, in de praktijk vraagt zoiets dat alle core banking systemen van banken op elkaar afgestemd moeten worden, eerlijk gezegd zie ik geen enkele bank daarin investeren op vandaag, er zijn grotere uitdagingen ...
-
- Jr. Member
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 14 dec 2020
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Dat werd vroeger evenzeer gezegd over telefoonnummers. Tegenwoordig is zulke wijziging een makkie voor software.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Een technische eenvoudigere tussenoplossing zou zijn de optie aan te bieden voor tijdelijke gratis verplicht door de oude bank te ondersteunen forwarding rekeningnummer.
Bij het afsluiten van een rekening mag je een ander rekeningnummer opgeven. Alle betalingen op het oude rekeningennummer worden dan doorgezonden naar het nieuwe rekeningennummer met een speciale vermelding zodat je weet dat die afzender nog het oude rekeningnummer gebruikt. Dienst beperkt in de tijd. 6 maanden, 1 jaar, 2 jaar .
Best bepaalde parameters instellen om misbruik te voorkomen/te beperken; rekening moet minimaal X maanden bestaan hebben en Y inkomende transacties ontvangen hebben.
Inspiratie komt van de e-mailadressen van de ISP's. Als je bijvoorbeeld vertrekt bij Telenet kun je op uitdrukkelijk verzoek nog een hele poos als ex-klant je e-mailadres blijven gebruiken . Denk dat ISP's die een e-mailadres aanbieden daartoe verplicht zijn dat te doen.
Bij het afsluiten van een rekening mag je een ander rekeningnummer opgeven. Alle betalingen op het oude rekeningennummer worden dan doorgezonden naar het nieuwe rekeningennummer met een speciale vermelding zodat je weet dat die afzender nog het oude rekeningnummer gebruikt. Dienst beperkt in de tijd. 6 maanden, 1 jaar, 2 jaar .
Best bepaalde parameters instellen om misbruik te voorkomen/te beperken; rekening moet minimaal X maanden bestaan hebben en Y inkomende transacties ontvangen hebben.
Inspiratie komt van de e-mailadressen van de ISP's. Als je bijvoorbeeld vertrekt bij Telenet kun je op uitdrukkelijk verzoek nog een hele poos als ex-klant je e-mailadres blijven gebruiken . Denk dat ISP's die een e-mailadres aanbieden daartoe verplicht zijn dat te doen.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
De actie van KBC lijkt mij even absurd, dat men zijn prijzen wat optrekt ok, maar op die tijd met zoveel procent is gewoon van de pot gerukt. Vrijdag ga ik alvast de basis nemen, voorlopig, want van die boer niet langer eieren. Daar 10 cent, daar 2 euro, daar nog eens 5€, ...Jiraisking schreef: ↑6 januari 2021, 08:49 Meest absurde titel van een topic dat ik hier al gelezen heb. Waarom zou KBC zijn prijzen niet mogen verhogen? Het aanbod van KBC overschaduwt dat van zijn concurrenten die nog veel duurder zijn. Een comfort rekening bij BNP (zij hebben zelfs geen gratis alternatief ...) is zelfs duurder
KBC biedt nog steeds zijn gratis rekening aan, dus waar zit het probleem? Wil je basic diensten? Gratis. Wens je wat meer diensten? Dan betaal je. Weinig diensten waar de logica zo makkelijk terug te vinden als in dit model hoor ...
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Tip: ruil je bankrekening van KBC in voor wat aandelen van KBC.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
'Gemiddeld brengt mijn betaalverkeer rond 200 euro per jaar op (ja, je leest goed: brengt op), da's toch op die 30 jaar een leuke 6000 euro die niet in de bonus van Bank CEO's verdwenen is.'
graag uitleg,bij zichtrekening keytrade geven ze nu max.2,50 euro per maand,
graag uitleg,bij zichtrekening keytrade geven ze nu max.2,50 euro per maand,
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Mijn 2 Beobankkaarten 120 euro cashback op uitgaven die ik met andere, niks opbrengende kredietkaarten, ook zou doenjanu schreef: ↑6 januari 2021, 16:48 'Gemiddeld brengt mijn betaalverkeer rond 200 euro per jaar op (ja, je leest goed: brengt op), da's toch op die 30 jaar een leuke 6000 euro die niet in de bonus van Bank CEO's verdwenen is.'
graag uitleg,bij zichtrekening keytrade geven ze nu max.2,50 euro per maand,
Mijn HelloBank rekening: 10 euro per maand minder (2 x 5 euro) GSM uitgaven via VikingDeals = 120 euro
Mijn Keytrade rekening: 15 euro dank zij 5 cent actie
Ik ben dus nog te voorzichtig geweest met die 200 euro, leunt eerder aan bij 250 euro.
Wat je daarvoor moet doen ? Eventjes verder kijken dan je neus lang is en niet de casino's, pardon grootbanken als alleen te vertrouwen beschouwen. We hebben tenslotte in 2007-2008 gezien hoe betrouwbaar ze zijn.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Je kan tegenwoordig met kredietkaart je boodschappen betalen in meerdere supermarkten.
Zelf ga ik niet achter cashbacks aan. Het is gewoon ook niet wat ik wil. Keytrade hun belabberd bankje of wat er moet voor doorgaan hoef ik niet meer.
Ik ben tevreden met 1 hello bankkaart en mijn gratis Beobank MasterCard + een keer of zes een zichtrekening met 0.0 euro als afrekening op het einde van het jaar.
Ieder zijn meug.
Zelf ga ik niet achter cashbacks aan. Het is gewoon ook niet wat ik wil. Keytrade hun belabberd bankje of wat er moet voor doorgaan hoef ik niet meer.
Ik ben tevreden met 1 hello bankkaart en mijn gratis Beobank MasterCard + een keer of zes een zichtrekening met 0.0 euro als afrekening op het einde van het jaar.
Ieder zijn meug.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Dus je geeft per jaar €12.000 uit op je beobank VISA kaart, doet 25 transacties per maand met Keytrade en dan nog eens 20 transacties per maand met Hello bank.Nete schreef: ↑7 januari 2021, 03:13 Mijn 2 Beobankkaarten 120 euro cashback op uitgaven die ik met andere, niks opbrengende kredietkaarten, ook zou doen
Mijn HelloBank rekening: 10 euro per maand minder (2 x 5 euro) GSM uitgaven via VikingDeals = 120 euro
Mijn Keytrade rekening: 15 euro dank zij 5 cent actie
Dat klinkt echt schitterend, maar hoe realistisch is dit?
Jij hebt ofwel belachelijk veel geld en bijgevolg ook grote uitgave (en dan stel ik mij openlijk de vraag of je echt nood hebt aan letterlijk dit eruit persen) of je speelt in de grijze zone en doet transacties naar jezelf.
Ik kom met mijn normaal verkeer niet hoger dan €1 / maand bij Keytrade (meestal is het zelfs maar 60 cent) wat hetzelfde is als ongeveer 20 transacties (laat staan dat ik er bij Hello bank nog eens 20 kan produceren). €12.000 op mijn VISA kaart, I hope not!
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
En denk jij dat op uw transacties bij betalende rekeningen er geen analyses draaien?
Dat gebeurt daar evengoed!
Bij KBC kan je betalen via wearables (een ring, sleutelhanger, horloge, kettinkje, ....: https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... ables.htmlOdetteMaes schreef: ↑5 januari 2021, 22:47 Zoalng met niets anders uitvindt dan cashloze betalingen, die uitgevoerd moeten worden met een smartphone, blijft men ter plaatse sukkelen. Neem nu mijzelf : ik neem NOOIT een smartphone mee buitenshuis, hoogstens een plastiek etui met men id en een bankkaart.
integendeel. KBC heeft een tijdje geleden zijn app zelfs geopend voor niet-klanten.
Je kan dan uiteraard geen transacties doen, maar wel die andere rommel-diensten gebruiken
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Het kan blijkbaar nog erger dan KBC dat u laat betalen om voetbaluitslagen te kunnen bekijken, of Argenta met hun zegelrecht.
Crelan heeft m´n kinderen hun (ongebruikte!) spaarrekeningen elk op -6€ gezet. Met als vermelding "rekeninguittreksels".
Dat zullen dan blanco uittreksels zijn want die rekeningen zijn nog nooit gebruikt, ze hebben er elders.
Voorgaande jaren deze kosten nooit gehad.
Dus ofwel ´de nieuwe policy´ ofwel een foutje.
Maar die rekeningen gaan niet lang meer bestaan, zoveel is zeker.
Crelan heeft m´n kinderen hun (ongebruikte!) spaarrekeningen elk op -6€ gezet. Met als vermelding "rekeninguittreksels".
Dat zullen dan blanco uittreksels zijn want die rekeningen zijn nog nooit gebruikt, ze hebben er elders.
Voorgaande jaren deze kosten nooit gehad.
Dus ofwel ´de nieuwe policy´ ofwel een foutje.
Maar die rekeningen gaan niet lang meer bestaan, zoveel is zeker.
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Ja als men hier leest hebben diverse sr bij verschillende banken.
Ja als men hier leest hebben verschillende giro rekeningen bij verschillende banken + dito kaarten.
Nu de banken verplicht zijn saldo's aan de fiscus door te geven.
Hoe zou ge zelf reageren , klanten die niks opbrengen maar alleen geld kosten.
Of het moet zijn dat er hier vele miljonairs op spaargids aanwezig zijn.
Nu zelf tot voor een paar jaar in zelfde bedje ziek.
Dus een paar jaar terug grote kuis gehouden en al die extra rekeningen gestopt wegens niet in gebruik.
Estate Guru believer.