KBC en internetspaarrekening
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
KBC en internetspaarrekening
KBC heeft geen internetspaarrekening, zoals geweten
nu ging ik naar de site van hun waals filiaal (http://www.cbc.be" onclick="window.open(this.href);return false;), wat blijkt, daar hebben ze niet 1, maar zelfs 2 internetspaarrekeningen!
1)e-Compte d’épargne CBC (1,5 % + 0,4 %)
2) e-Compte d’épargne Fidelity CBC (1 % + 1,25 %)
als trouwe klant bij KBC voel ik mij gediscrimineerd: hun franstalige klanten kunnen een hogere intrest verkrijgen dan hun vlaamse, en dat voor een vlaamse bank!
vanzelfsprekend heb ik proberen inloggen met mijn KBC kaart, maar hun systeem heeft het door (melding dat de kaart behoort tot een andere onderneming van de kbc-groep)
wat vinden jullie?
nu ging ik naar de site van hun waals filiaal (http://www.cbc.be" onclick="window.open(this.href);return false;), wat blijkt, daar hebben ze niet 1, maar zelfs 2 internetspaarrekeningen!
1)e-Compte d’épargne CBC (1,5 % + 0,4 %)
2) e-Compte d’épargne Fidelity CBC (1 % + 1,25 %)
als trouwe klant bij KBC voel ik mij gediscrimineerd: hun franstalige klanten kunnen een hogere intrest verkrijgen dan hun vlaamse, en dat voor een vlaamse bank!
vanzelfsprekend heb ik proberen inloggen met mijn KBC kaart, maar hun systeem heeft het door (melding dat de kaart behoort tot een andere onderneming van de kbc-groep)
wat vinden jullie?
Re: KBC en internetspaarrekening
Niets belet u om een Waals kantoor binnen te stappen en daar een spaarrekening te openen.
Waarschijnlijk wil de KBC-groep nieuwe markten aanboren, o.a. dus het franstalig landsgedeelte waar er significant minder klanten zijn.
Maar eigenlijk zijn die aanbiedingen van CBC nu ook niet direct hoogvliegers.
Waarschijnlijk wil de KBC-groep nieuwe markten aanboren, o.a. dus het franstalig landsgedeelte waar er significant minder klanten zijn.
Maar eigenlijk zijn die aanbiedingen van CBC nu ook niet direct hoogvliegers.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Men kan de vraag eens stellen op de franstalige spaargids of er daar nog banken zijn die een hogere intrest in Wallonie geven.
CBC is inderdaad ook gene vette
Aan het aantal reakties dat op dat forum te zien zijn, krijg je misschien na 1 jaar een antwoord
CBC is inderdaad ook gene vette
Aan het aantal reakties dat op dat forum te zien zijn, krijg je misschien na 1 jaar een antwoord
Ik vind het trouwens raar dat deze site in 2 delen gesplitst wordt, alsof we van elkaars bestaan niet mogen afweten.paul schreef:Aan het aantal reakties dat op dat forum te zien zijn, krijg je misschien na 1 jaar een antwoord
rutifruti schreef:Ik vind het trouwens raar dat deze site in 2 delen gesplitst wordt, alsof we van elkaars bestaan niet mogen afweten.paul schreef:Aan het aantal reakties dat op dat forum te zien zijn, krijg je misschien na 1 jaar een antwoord
Een 2-talige site, dat zou niet goedkomen denk ik.
Misschien is er binnen KBC geen business case om internetspaarrekeningen aan te bieden.
Als er voldoende klanten hun spaar tegoeden overmaken naar ander ( meerbiedende ) spaarrekeningen,
zal er een case zijn om in aktie te schieten, m.a.w. maak u KBC rekening leeg, en ga op een ander.
Als er voldoende klanten hun spaar tegoeden overmaken naar ander ( meerbiedende ) spaarrekeningen,
zal er een case zijn om in aktie te schieten, m.a.w. maak u KBC rekening leeg, en ga op een ander.
Een 2-talig forum zou toch al een begin kunnen zijn?paul schreef:Een 2-talige site, dat zou niet goedkomen denk ik.
Ik ben geen klant meer van KBC. Als ik ooit terug klant zou worden dan is het bij CBC. Juridisch-technisch is het verschil tussen CBC en KBC even groot als tussen Centea en KBC. Centea gaat wel verkocht worden, CBC niet. CBC werkt dacht ik ook niet met zelfsandige agenten en Centea wel.
Met een CBC kaart kan je in een KBC selfbanking juist hetzelfde doen als met een KBC kaart. Je kan als CBC klant wel niet terecht aan het loket van een KBC kantoor.
Via PC bankingen kan je aan alle producten aan die KBC aanbiedt. Misschien niet alle verzekeringen maar zeker aan alle beleggingsproducten.
Ik denk dat de voornaamste reden dat CBC internetspaarrekeningen aanbiedt en KBC niet is dat CBC in Brussel en Wallonië niet in elke straat een kantoor heeft zoals KBC in Vlaanderen. CBC zal zich dus een stuk meer richten op een publiek dat zelden naaar een kantoor gaat.
Met een CBC kaart kan je in een KBC selfbanking juist hetzelfde doen als met een KBC kaart. Je kan als CBC klant wel niet terecht aan het loket van een KBC kantoor.
Via PC bankingen kan je aan alle producten aan die KBC aanbiedt. Misschien niet alle verzekeringen maar zeker aan alle beleggingsproducten.
Ik denk dat de voornaamste reden dat CBC internetspaarrekeningen aanbiedt en KBC niet is dat CBC in Brussel en Wallonië niet in elke straat een kantoor heeft zoals KBC in Vlaanderen. CBC zal zich dus een stuk meer richten op een publiek dat zelden naaar een kantoor gaat.
Het Franstalige broertje van Spaargids: https://www.guide-epargne.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Als ex-klant bij KBC (weggegaan wegens te dure zichtrekeningen), wil ik toch iets positiefs zeggen voor diegenen die een kort geheugen hebben.
Toen enkele jaren geleden bij alle banken de rentes de hoogte ingingen, zijn de grootbanken begonnen met internetspaarrekeningen aan te bieden met hogere rentes.
Op hun gewone spaarrekeningen, waar de meeste trouwe klanten grote bedragen lieten staan, bleven ze hun veel lagere rentes aanhouden.
Toen was KBC de enige grootbank die de rente op haar gewone spaarrekening ook optrok (weliswaar tot 4% ipv 4,25%), maar wél voor al haar cliënten, zowél deze die hun spaarrekening online beheerden, als dezen die alles via de loketten deden.
Dit strekte hun tot eer, en er was geen enkele reden om een aparte internetspaarrekening aan te bieden onder het voorwendsel van hogere rentes.
Toen enkele jaren geleden bij alle banken de rentes de hoogte ingingen, zijn de grootbanken begonnen met internetspaarrekeningen aan te bieden met hogere rentes.
Op hun gewone spaarrekeningen, waar de meeste trouwe klanten grote bedragen lieten staan, bleven ze hun veel lagere rentes aanhouden.
Toen was KBC de enige grootbank die de rente op haar gewone spaarrekening ook optrok (weliswaar tot 4% ipv 4,25%), maar wél voor al haar cliënten, zowél deze die hun spaarrekening online beheerden, als dezen die alles via de loketten deden.
Dit strekte hun tot eer, en er was geen enkele reden om een aparte internetspaarrekening aan te bieden onder het voorwendsel van hogere rentes.