kbc en vragenlijsten
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: kbc en vragenlijsten
Binnenkort gaan we erfbelasting betalen op al het inkomen dat onze ouders hebben verdiend. Ze vragen het op bij de bank hoeveel geld er is gestort tussen 18j en dood en daar dan 2% belastingen op. Onder mom van erf belasting ontduiking en dergelijk tegen te gaan.
-
- Newbie
- Contacteer:
Lijken mij toch vrij standaard vragen, die wel meer banken stellen?kritisch schreef: ↑20 juni 2020, 20:33 vragen 3.pdfvragen 1.pdfvragen 2.pdfik heb vorig jaar mijn kaart ingelezen. deze is niet vernieuwd. KBC is de enige bank die dit zo agressief vraagt. de vragenlijst is bijgevoegd. En het gaat mij hier om het principe. deze vragenlijst heeft louter commerciële doeleinden. Bovendien liegen de medewerkers van de bank én wordt mij nu nog eens 15€ aangerekend. Heeft echt niemand anders hier problemen mee?
Heb een half jaar geleden een gelijkaardige vragenlijst gekregen van Binck.
Alle banken moeten verplicht een "Know your customer (KYC)-onderzoek" uitvoeren in het kader van de Basel II anti-witwasregelgeving (binnenkort Basel III).
What Bank Directors Need to Know About AML and Basel II ...:
What Bank Directors Need to Know About AML and Basel II ...:
Secondly, unlike the original accord which dealt with market risk only, Basel II addresses credit and operational risk as well, and these cannot be tackled with poor data. Poor data still remains the primary obstacle to effective risk monitoring, despite the proliferation of systems that promise to improve its quality and visibility. Moreover, Know Your Customer (KYC) is the cornerstone of AML and is important for implementing Basel II. Taking these factors into account, it becomes clear that the groundwork required for implementing anti-money laundering solutions and Basel II is largely the same. That said, the scale of work involved in implementing Basel II is expected to be as significant as that of Y2K and the euro conversion.
Een aantal zijn inderdaad standaard vragen die ook door andere banken gesteld worden.PietPiraat schreef: ↑22 juni 2020, 15:48 ...Lijken mij toch vrij standaard vragen, die wel meer banken stellen?
Maar: de vragen in deel 3 ?
Daar wordt schromelijk over de schreef gegaan, volgens mij.
-Ik kan mij voorstellen dat KBC wel zeer graag zou willen weten hoeveel geld je in de toekomst bij hen verwacht aan te houden; of met andere woorden: of je als klant interessant bent of niet.
-Maar hoeveel je totale vermogen is (roerend+onroerend)? Daar heeft niemand zaken mee!
(Tenzij in het kader van een leningsaanvraag).
Er zijn toch wel meer banken die naar het vermogen vragen, weet niet zo van buiten welke banken
je kan er bij het vermogen altijd het 10 -voudige vermelden van wat je in werkelijkheid hebt, de bank zal je in de watten leggen
je kan er bij het vermogen altijd het 10 -voudige vermelden van wat je in werkelijkheid hebt, de bank zal je in de watten leggen
Of slechts 1/10 van je vermogen vermelden, dan laten ze je gerust 

bij 1/10 sturen ze je weer een vragenlijst naar de herkomst van je geld, als de overschrijving in verhouding tot dat 1/10 vermogen weer "atypisch" of abnormaal zijn.