KBC fout in batchverwerking
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
KBC fout in batchverwerking
Moet hier even wat stoom aflaten, dus sorry al voor het lange verhaal.
Mijn vrouw is onderwijzeres bij de Vlaamse Gemeenschap en krijgt haar loon 11 maanden lang op de laatste werkdag uitbetaald. Dit is zo vastgelegd per decreet. Gisteren dus loon verwacht, maar om 19:00 nog niets gestort. Collega's van haar gebeld of zij hetzelfde situatie hadden en allen hadden ze hun loon ontvangen, behalve diegene die hun zichtrekening bij KBC hadden.
Vandaag naar Vlaamse Gemeenschap die bevestigden dat het van hun rekening was gegaan, maar dat het probleem bij KBC zat en dat er onderzocht werd wat er is fout gegaan en dat het zo snel mogelijk werd rechtgezet.
Dan naar KBC Online helpdesk gebeld om te zien hoe of wat, maar die waren niet op de hoogte. Verwijsden mij door naar mijn lokale kantoor, omdat deze de mogelijkheid hadden om te checken met de verschillende interne diensten.
Gebeld naar lokale kantoor en bleek dat ze al heel veel klachten gehad hadden, maar er kon niets gedaan worden om te zien waar het geld vastzit en het was waarschijnlijk niet gestort volgens hun. Na aandringen werd er niets gedaan en moest ik 3 dagen wachten omdat de storting zo lang kon duren.
Teruggebeld naar KBC helpdesk en blijkt dat er ondertussen een nieuwsbrief is uitgekomen, maar er mochten geen details vrijgegeven worden aan klanten. Werd terug doorverwezen naar lokaal kantoor, maar na enig aandringen toch doorverbonden naar interne dienst. Blijkt dat er een batchverwerking fout is gelopen en men niet weet wat en hoe en hopelijk is dit vandaag gefixed.
Ik heb hier 2 issues mee :
* Hoe kan in de tijd van tegenwoordig er nog een batchverwerking fout gaan waar transfers automatisch gedaan worden ?
* Al een kantoor al meerdere klachten heeft gehad, waarom wordt er dan intern niet nagevraagd pro-aktief of er een probleem zou zijn.
Heb mij al voorgenomen dat als het er vandaag niet opstaat dat de rekening eerder dan verwacht afgesloten worden.
Mijn vrouw is onderwijzeres bij de Vlaamse Gemeenschap en krijgt haar loon 11 maanden lang op de laatste werkdag uitbetaald. Dit is zo vastgelegd per decreet. Gisteren dus loon verwacht, maar om 19:00 nog niets gestort. Collega's van haar gebeld of zij hetzelfde situatie hadden en allen hadden ze hun loon ontvangen, behalve diegene die hun zichtrekening bij KBC hadden.
Vandaag naar Vlaamse Gemeenschap die bevestigden dat het van hun rekening was gegaan, maar dat het probleem bij KBC zat en dat er onderzocht werd wat er is fout gegaan en dat het zo snel mogelijk werd rechtgezet.
Dan naar KBC Online helpdesk gebeld om te zien hoe of wat, maar die waren niet op de hoogte. Verwijsden mij door naar mijn lokale kantoor, omdat deze de mogelijkheid hadden om te checken met de verschillende interne diensten.
Gebeld naar lokale kantoor en bleek dat ze al heel veel klachten gehad hadden, maar er kon niets gedaan worden om te zien waar het geld vastzit en het was waarschijnlijk niet gestort volgens hun. Na aandringen werd er niets gedaan en moest ik 3 dagen wachten omdat de storting zo lang kon duren.
Teruggebeld naar KBC helpdesk en blijkt dat er ondertussen een nieuwsbrief is uitgekomen, maar er mochten geen details vrijgegeven worden aan klanten. Werd terug doorverwezen naar lokaal kantoor, maar na enig aandringen toch doorverbonden naar interne dienst. Blijkt dat er een batchverwerking fout is gelopen en men niet weet wat en hoe en hopelijk is dit vandaag gefixed.
Ik heb hier 2 issues mee :
* Hoe kan in de tijd van tegenwoordig er nog een batchverwerking fout gaan waar transfers automatisch gedaan worden ?
* Al een kantoor al meerdere klachten heeft gehad, waarom wordt er dan intern niet nagevraagd pro-aktief of er een probleem zou zijn.
Heb mij al voorgenomen dat als het er vandaag niet opstaat dat de rekening eerder dan verwacht afgesloten worden.
Re: KBC fout in batchverwerking
Ach, dit kan bij elke bank gebeuren (en zal reeds bij elke bank reeds eens gebeurd zijn)
Meestal gaat het maar om enkele (duizenden) gevallen en wordt hier geen ruchtbaarheid aan gegeven.
Het is niet omdat alles automatisch verloopt, dat er geen fouten meer gebeuren, integendeel.
Hiervoor je lokale kantoor afstraffen door je rekeningen weg te halen lijkt me wat overdreven.
Meestal gaat het maar om enkele (duizenden) gevallen en wordt hier geen ruchtbaarheid aan gegeven.
Het is niet omdat alles automatisch verloopt, dat er geen fouten meer gebeuren, integendeel.
Hiervoor je lokale kantoor afstraffen door je rekeningen weg te halen lijkt me wat overdreven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: KBC fout in batchverwerking
Boogje inderdaad een beetje overdreven, maar moest even stoom aflaten. Ondertussen is loon gestort :-)
Re: KBC fout in batchverwerking
Sedert het ING geworden is zie ik het loon van mijn vrouw pas 10 uur later op de Dexia-rekening staan
Vroeger stond het netjes 'smorgens op de rekening.
Vroeger stond het netjes 'smorgens op de rekening.
Re: KBC fout in batchverwerking
Kan bij elke bank gebeuren, zelf al meegemaakt als klant en ook al gehoord van mijn schoonbroer die zulke zaken verwerkt (werkt nu bij UBS en heeft ervaringen bij verschillende grootbanken in binnen- en buitenland).
Re: KBC fout in batchverwerking
Dat is normaal, bij Dexia/Belfius worden "interne rekeningen" onmiddellijk gedebiteerd. Nu het van ING komt zit die pas in de inkomende namidddag batch... (rond 14u dacht ik). Zoals alle inkomende verrichtingen van die dag trouwens.Lukske schreef:Sedert het ING geworden is zie ik het loon van mijn vrouw pas 10 uur later op de Dexia-rekening staan
Vroeger stond het netjes 'smorgens op de rekening.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: KBC fout in batchverwerking
Ook wij hebben dit eens meegemaakt op ons werk. Normaal wordt ons loon ook gestort ten laatste de laatste dag van de maand. En toen was er ook eens een maand dat het pas de 1ste van de volgende maand werd gestort. Die dag ging er dan ook een mail rond naar iedereen dat er een fout was gebeurd bij KBC en daardoor het loon een dagje te laat was gestort. Mensen die een zichtrekening bij KBC hadden, hadden wel de laatste dag het loon ontvangen.
1 dagje te laat vind ik nu geen reden om daar heel veel ophef over te maken. Al moet ik je wel gelijk geven dat het niet echt leuk is en dat er mss wel mensen zijn die daardoor in de problemen geraken (bv. met domicilieringen of permanente opdrachten de laatste dag van de maand dan).
1 dagje te laat vind ik nu geen reden om daar heel veel ophef over te maken. Al moet ik je wel gelijk geven dat het niet echt leuk is en dat er mss wel mensen zijn die daardoor in de problemen geraken (bv. met domicilieringen of permanente opdrachten de laatste dag van de maand dan).
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: KBC fout in batchverwerking
Niet dat het veel uitmaakt op een zichtrekening, maar met welke valuta zijn de boekingen dan gebeurd?
En @Geertje: wat een kort lontje zeg
Ik hoop dat er bij jou op het werk nooit eens iets foutloopt en dat de klanten direct komen dreigen om elders te gaan. Man man..
Geen buffer? Leven van maand tot maand?
En @Geertje: wat een kort lontje zeg
Geen buffer? Leven van maand tot maand?
