KBC klassieke spaarrekening of E-fidelity spaarrekening?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
KBC klassieke spaarrekening of E-fidelity spaarrekening?
Hallo,
Ik heb al een zichtrekening, een klassieke spaarrekening en KBC Touch online banking. Ik wil een tweede spaarrekening openen om het geld van mijn bestaande spaarrekening ernaar over te schrijven, zodat ik onmiddellijk van de hogere rentevoet kan profiteren zonder te moeten wachten op de vervaldag en de verlenging van de getrouwheidspremies op de bestaande rekening.
Er zijn twee soorten: de klassieke rekening en de E-fidelity rekening. Ze hebben precies dezelfde rentevoeten vanaf 8 january: 0.35% basis + 0.25% getrouwheid.
Ik doe alles online bij KBC.
Wat kiezen?
Dank u voor uw advies.
Ik heb al een zichtrekening, een klassieke spaarrekening en KBC Touch online banking. Ik wil een tweede spaarrekening openen om het geld van mijn bestaande spaarrekening ernaar over te schrijven, zodat ik onmiddellijk van de hogere rentevoet kan profiteren zonder te moeten wachten op de vervaldag en de verlenging van de getrouwheidspremies op de bestaande rekening.
Er zijn twee soorten: de klassieke rekening en de E-fidelity rekening. Ze hebben precies dezelfde rentevoeten vanaf 8 january: 0.35% basis + 0.25% getrouwheid.
Wat kiezen?
Dank u voor uw advies.
Re: KBC klassieke spaarrekening of E-fidelity spaarrekening?
Hou er rekening mee dat, als je van de ene spaarrekening naar de andere overschrijft je getrouwheidsperiode blijft lopen, identiek als ervoor.
De basisrentevoet zou na overschrijving direct veranderen. De getrouwheidspremie, denk ik, pas vanaf het einde van de getrouwheidsperiode.
Als je de volledige getrouwheidspremie vanaf dag 1 wil ontvangen op de nieuwe rekening denk ik dat je beter via de zichtrekening overschrijft.
De basisrentevoet zou na overschrijving direct veranderen. De getrouwheidspremie, denk ik, pas vanaf het einde van de getrouwheidsperiode.
Als je de volledige getrouwheidspremie vanaf dag 1 wil ontvangen op de nieuwe rekening denk ik dat je beter via de zichtrekening overschrijft.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Waar zie je dat er bij KBC een E-Fidelity rekening is? Dat is een spaarrekening van Deutsche Bank.
Nee hoor, niet alleen biij DB.
Maar het schijnt dat de "KBC" E-fidelity alleen bij "CBC" te krijgen is.

https://www.cbc.be/particuliers/fr/prod ... one=topnav
Ik vind inderdaad geen info over de E-fidelity bij "KBC".
Beyond me...
Bij KBC is er alleen de KBC-Spaarrekening, dus geen mogelijkheid over te schrijven tussen spaarrekeningen.
Nee hoor, zeker niet via de zichtrekening, dan ben je de getrouwheidspremie kwijt.haelewyn schreef: ↑6 januari 2023, 19:00 Hou er rekening mee dat, als je van de ene spaarrekening naar de andere overschrijft je getrouwheidsperiode blijft lopen, identiek als ervoor.
Je hebt het recht drie keer per kalenderjaar van één naar een andere spaarekening over te schrijven (bji dezelfde bank en op je naam en bedrag groter dan 500 €) zonder je getrouwheidspremie periode te verliezen. Tot de dag van de overschrijving krijg je prorata temporis de oude (lagere) rentrevoet en vanaf de dag van overschrijving prorata temporis de nieuwe (hogere) rentevoet.
Er was eerder bij cbc ook al een beter tarievensysteem dan bij kbc. Het zou dus niet te verbazen zijn..
Maar wie houdt je tegen om ook bij CBC een spaarrekening te openen.
Maar wie houdt je tegen om ook bij CBC een spaarrekening te openen.
Spaar dan liever bij een kleine online bank waar je meer interest krijgt.
Toch wel, je kunt een tweede (of derde...) (klassieke) spaarrekening openen en meteen overschrijven; Over grote bedragen en als je nog lang moet wachten op de vervaldag van de (lage) getrouwheidspremie op je bestaande spaarekening, is het de moeite waard: 0.11% >>> 0.6%
Zal ik inderdaad doen. En ik het gevoel, gezien de "fidelity" naam, dat de rentevoet op lange termijn beter zal worden dan op de klassieke rekening
Dat klopt ...bc148 schreef: ↑6 januari 2023, 20:34
Nee hoor, zeker niet via de zichtrekening, dan ben je de getrouwheidspremie kwijt.
Je hebt het recht drie keer per kalenderjaar van één naar een andere spaarekening over te schrijven (bji dezelfde bank en op je naam en bedrag groter dan 500 €) zonder je getrouwheidspremie periode te verliezen. Tot de dag van de overschrijving krijg je prorata temporis de oude (lagere) rentrevoet en vanaf de dag van overschrijving prorata temporis de nieuwe (hogere) rentevoet.
En het zal wel het opzet geweest zijn dat je kan veranderen van rekening en toch al direct de hogere rente hebben.
De rest : net zo vind ik het de moeite waard om geld over te schrijven naar een andere bank en enkele maanden getrouwheid te laten vallen bij A en 6 maal hetzelfde bedrag te krijgen bij B.
Inderdaad. Ik heb het gevoel dat met de recente renteverhoging, zal het ouwe rondshoppen sport tussen banken weer beginnen.haelewyn schreef: ↑6 januari 2023, 20:45Dat klopt ...bc148 schreef: ↑6 januari 2023, 20:34
Nee hoor, zeker niet via de zichtrekening, dan ben je de getrouwheidspremie kwijt.
En het zal wel het opzet geweest zijn dat je kan veranderen van rekening en toch al direct de hogere rente hebben.
De rest : net zo vind ik het de moeite waard om geld over te schrijven naar een andere bank en enkele maanden getrouwheid te laten vallen bij A en 6 maal hetzelfde bedrag te krijgen bij B.

Tja, kiezen tussen pest of cholera. Huilen met de pet op bij de "grootbanken". Ik spreid liever over de kleinere banken tegen een aanvaardbare intrest.bc148 schreef: ↑6 januari 2023, 18:32 Hallo,
Wat kiezen?
Dank u voor uw advies.