KBC lanceert fonds dat wordt beheerd door artificiële intelligentie
TIP
-
anonymous
KBC lanceert fonds dat wordt beheerd door artificiële intelligentie
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/kb ... 63603.html
KBC komt met een fonds dat door AI beheerd wordt, ipv door een vermogensbeheerder.
https://www.kbc.com/content/dam/kbccom/ ... CAM_NL.pdf
De ISIN code is BE6316179249 voor de kapitalisatie variant.
Het gaat blijkbaar pas vanaf 30/11 gestart worden.
(Voor diegene die willen intekenen, minimum bedrag is 10k)
Eens opvolgen wat het gaat doen
KBC komt met een fonds dat door AI beheerd wordt, ipv door een vermogensbeheerder.
https://www.kbc.com/content/dam/kbccom/ ... CAM_NL.pdf
De ISIN code is BE6316179249 voor de kapitalisatie variant.
Het gaat blijkbaar pas vanaf 30/11 gestart worden.
(Voor diegene die willen intekenen, minimum bedrag is 10k)
Eens opvolgen wat het gaat doen
Re: KBC lanceert fonds dat wordt beheerd door artificiële intelligentie
Tja. De AI mag alleen kiezen uit underperformance-fondsen van KBC en kan niets doen aan de torenhoge kosten.
Kan dit systeem het met dergelijk handicaps dan beter doen dan een simpele goed gespreide ETF? Ik denk dat ik het antwoord al weet.
Kan dit systeem het met dergelijk handicaps dan beter doen dan een simpele goed gespreide ETF? Ik denk dat ik het antwoord al weet.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De instapvergoeding bedraagt 2,50%. Ik ben bereid die te betalen als het fonds uitmuntend presteert maar ik wacht nog af. Zeker interessant om op te volgen.
Zou ik nooit in durven beleggen. De logaritmes hierachter zouden 2 dingen moeten doen: kapitaal beschermen (dat is het verkoopsargument en het vertrouwen dat dit systeem zou moeten geven) en transacties uitvoeren (dat is de winst die er voor KBC inzit). Dat er -tijdelijk- winst wordt gemaakt voor de belegger is een leuke extra. Aangezien het risico om alles kwijt te geraken dus geen optie is, zal kapitaalsbescherming voorrang krijgen. Dat gekoppeld aan het feit dat beleggen puur persoonlijk is en er dus kan uitgestapt worden op willekeurige momenten, maakt dat dit, volgens mij, nooit winstgevend kan zijn. Wel interessant om op te volgen.
-
anonymous8
Zou ik ver van wegblijven, trouwens geen goede ervaringen met zeepfondsen van KBC in het verleden...
Had je ook die ervaring ? Niet alleen bij de KBC trouwens.
Telkens je er kwam : 'meneer, nu hebben we iets goed voor je !' en ze haalden een 'papiertje' boven met een nieuw fonds, hét van hét, zoals gewaarborgde opbrengst en al die dingen. Dat was een gouden tijd voor de banken.
Uitvinder was naar verluidt een zekere Duchateau, nadien overgestapt naar Argenta om daar hetzelfde kunstje uit te halen.
-
anonymous8
Klopt, ooit ook japanse rommel die dan ook nog eens halveerde en wat fondsen met 2% winst op pakweg 8 jaarSparSpaar schreef: ↑12 november 2020, 14:23Had je ook die ervaring ? Niet alleen bij de KBC trouwens.
Telkens je er kwam : 'meneer, nu hebben we iets goed voor je !' en ze haalden een 'papiertje' boven met een nieuw fonds, hét van hét, zoals gewaarborgde opbrengst en al die dingen. Dat was een gouden tijd voor de banken.
Uitvinder was naar verluidt een zekere Duchateau, nadien overgestapt naar Argenta om daar hetzelfde kunstje uit te halen.
Tja wanneer je jong bent, een lening aangaat en dan wat spaarcenten ben je een makkelijke prooi....