KBC life capital is boerebedrog
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
KBC life capital is boerebedrog
De KBC stoeft met 4% dit jaar maar dit is enkel voor nieuwe stortingen!!!
Ikzelf heb daar geld staan aan 3,25% gegarandeerd en heb recht op 0,1 % winstdeelname. (nul komma één)
Dat die hoge winstdeelname maar geldt voor nieuwe stortingen hebben ze natuurlijk nooit gezegd.
Pas dus goed op voor je met deze bank in zee gaat.
Ikzelf heb daar geld staan aan 3,25% gegarandeerd en heb recht op 0,1 % winstdeelname. (nul komma één)
Dat die hoge winstdeelname maar geldt voor nieuwe stortingen hebben ze natuurlijk nooit gezegd.
Pas dus goed op voor je met deze bank in zee gaat.
-
webmaster
Re: KBC life capital is boerebedrog
Om dit soort verwarringen tegen te gaan hebben wij in ons overzicht enkel het laagste rendement vermeld
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
zeer goed initiatief!!!webmaster schreef:Om dit soort verwarringen tegen te gaan hebben wij in ons overzicht enkel het laagste rendement vermeld
Vergelijk gerust met Dexia Life Capital: Ingetekend aan 3,25% en winstdeelname van 0,05%.....
Doet mij denken aan de Spaanse Wielrenner: zero zero zero zero zero zero zero cinquo......
Doet mij denken aan de Spaanse Wielrenner: zero zero zero zero zero zero zero cinquo......
Dan heb ik het dubbele gekregen dan jij of 100% meer. Misschien is de KBC dan toch geen zo'n slechte bank.Luc B. schreef:Vergelijk gerust met Dexia Life Capital: Ingetekend aan 3,25% en winstdeelname van 0,05%.....
om hier nogmaals op terug te komen: het laagste rendement is 3,35% en niet 3,5% zoals vermeld in de website. Toevallig gezien.webmaster schreef:Om dit soort verwarringen tegen te gaan hebben wij in ons overzicht enkel het laagste rendement vermeld
-
webmaster
we nemen het rendement dat overeenstemt met de gewaarborgde rentevoet, als je het zo bekijkt klopt het wel
Dat is inderdaad een manier van werken. Maar waar is de logica van KBC om producten met een lager gegarandeerd rendement meer procentuele winstdeelname te geven dan deze met een hoger gegarandeerd rendement? BVB 2,5% krijgt 1 procent; 3% krijgt 0,4 en 3,25 krijgt 0,1. Volgens mij is daar maar één verklaring voor: ze rekenen alles uit en geven winstdeelnames, zodanig uitgekiend, dat ze niet veel moeten betalen. De ene euro is meer waard dan de andere bij KBC. Dat oudere stortingen misschien minder krijgen tot daar aan toe maar dan maakt KBC terug een onderverdeling tussen de oudere stortingen.webmaster schreef:we nemen het rendement dat overeenstemt met de gewaarborgde rentevoet, als je het zo bekijkt klopt het wel
+1 doch dan bij Dexia....Identiek dezelfde werkwijze.
Je hoeft je dus in feite niet fier te maken met "ingetekend" op goeie moment, je winstdeelname trekt toch alles gelijk.
Waar is hier de logica?????????????????????????
Je hoeft je dus in feite niet fier te maken met "ingetekend" op goeie moment, je winstdeelname trekt toch alles gelijk.
De winstdeelname benadeelt zelfs klanten met een hoger gegarandeerd rendement....en wat doen de meeste mensen? Zwijgen en verder kijken naar VTM.Luc B. schreef:+1 doch dan bij Dexia....Identiek dezelfde werkwijze.
@ lukske: volledig met je eens.
Waarom moet je dan in godsnaam nog uitkijken naar inschrijven in Tak 21 als de bank toch iedereen "gelijkschakelt" via winsdeelname naar een gegarandeerd maximum.
Op mijn dexia account met 3,25 kreeg ik 0,05 bij, op hetzelfde account, doch met 3,75 gegarandeerd krijg ik nougatbollen.
Zoiets kan niet , klopt niet met de huidige markt en is weeral eens een voorbeeld hoe de banken met de klanten hun "b..." rollen.
Hierop moet reactie komen, ben niet direct de betoger, doch had graag gelijkgestemden ontmoet om dit aan te kaarten bij de banken. Ben redelijk van de tongriem gesneden....
Luc (Luc B.)
Waarom moet je dan in godsnaam nog uitkijken naar inschrijven in Tak 21 als de bank toch iedereen "gelijkschakelt" via winsdeelname naar een gegarandeerd maximum.
Op mijn dexia account met 3,25 kreeg ik 0,05 bij, op hetzelfde account, doch met 3,75 gegarandeerd krijg ik nougatbollen.
Zoiets kan niet , klopt niet met de huidige markt en is weeral eens een voorbeeld hoe de banken met de klanten hun "b..." rollen.
Hierop moet reactie komen, ben niet direct de betoger, doch had graag gelijkgestemden ontmoet om dit aan te kaarten bij de banken. Ben redelijk van de tongriem gesneden....
Luc (Luc B.)
Stop de persen, want groot nieuws: Tak21 producten van grootbanken zijn boerebedrog.
Of toch geen nieuws ? Ik waarschuw al jaren om de tak21 producten van de grootbanken en -verzekeraars te mijden, want daar scheelt van alles mee:
In 2008:
viewtopic.php?f=5&t=3585#p31793" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2009:
viewtopic.php?f=5&t=7209#p56044" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=5&t=5507#p44508" onclick="window.open(this.href);return false;
enz...
Spijtig dat mensen toch nog altijd massaal op die producten instappen. Blijkbaar lezen ze spaargids niet
Of toch geen nieuws ? Ik waarschuw al jaren om de tak21 producten van de grootbanken en -verzekeraars te mijden, want daar scheelt van alles mee:
In 2008:
viewtopic.php?f=5&t=3585#p31793" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2009:
viewtopic.php?f=5&t=7209#p56044" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=5&t=5507#p44508" onclick="window.open(this.href);return false;
enz...
Spijtig dat mensen toch nog altijd massaal op die producten instappen. Blijkbaar lezen ze spaargids niet
Nu, ik heb ook al reeds leren tellen.Luc B. schreef:@ lukske: volledig met je eens.
Luc (Luc B.)
Bij 3,25 met bonus, = 3,30 is toch een groot verschil met een gegarandeerde interest van 3,75.
er worden hier twee dingen door elkaar gehaald:
- de winstdeelneming hangt af van de gegarandeerde intrestvoet. Hoe hoger de garantie, hoe lager de winstdeelneming.
Dat is perfect NORMAAL. Hoe dichter de gegandeerde intrestvoet bij de intrestvoet op langlopende obligaties licht, hoe meer geld ze in die obligaties moeten steken om zeker te zijn dat ze geen geld gaan tekort komen, en hoe minder geld er overschiet voor beleggingen met meer risico maar gemiddeld hogere obrengst (aandelen, vastgoed).
- de winstdeelneming hangt af van het jaar van de storting
Bvb gegarandeerd 2.75% krijgt dit jaar 1.25% winstdeelneming voor nieuw geld en 0.75% voor oud geld.
Dat is ABNORMAAL, er is geen economische uitleg voor, is dus zuivere marketingtruuk
De marketingtruuk staat wel duidelijk in hun fiche, ze spreken van een aangroeipremie voor nieuwe stortingen.
m.a.w. bestaande spaarders geven intrest af aan nieuwe spaarders.
de ondoorzichtigheid van de bepaling van de winstdeelname is een belangrijk nadeel van tak21...
- de winstdeelneming hangt af van de gegarandeerde intrestvoet. Hoe hoger de garantie, hoe lager de winstdeelneming.
Dat is perfect NORMAAL. Hoe dichter de gegandeerde intrestvoet bij de intrestvoet op langlopende obligaties licht, hoe meer geld ze in die obligaties moeten steken om zeker te zijn dat ze geen geld gaan tekort komen, en hoe minder geld er overschiet voor beleggingen met meer risico maar gemiddeld hogere obrengst (aandelen, vastgoed).
- de winstdeelneming hangt af van het jaar van de storting
Bvb gegarandeerd 2.75% krijgt dit jaar 1.25% winstdeelneming voor nieuw geld en 0.75% voor oud geld.
Dat is ABNORMAAL, er is geen economische uitleg voor, is dus zuivere marketingtruuk
De marketingtruuk staat wel duidelijk in hun fiche, ze spreken van een aangroeipremie voor nieuwe stortingen.
m.a.w. bestaande spaarders geven intrest af aan nieuwe spaarders.
de ondoorzichtigheid van de bepaling van de winstdeelname is een belangrijk nadeel van tak21...
Als dit zo normaal is dan mogen ze dat wel in hun productfiches zetten.el perro schreef:er worden hier twee dingen door elkaar gehaald:
Dat is perfect NORMAAL.
Maar ze kunnen er toch voor zorgen dat iedereen hetzelfde krijgt? Zoals Ethias dat deed. Jammer trouwens dat Europa dat deze maatschappij gemuilkorfd heeft....en KBC en Dexia in veel mindere mate.