KBC life safe plan
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
KBC life safe plan
Ik ging recent in op een voorstel van mijn KBC agent om een life safe plan te openen, maar ging pas later de fiches zelf eens goed lezen.
http://kbc-pdf.kbc.be/verzfiche/029358_ ... %20NL5.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
maar nu las ik daar: Minimaal streefbedrag per jaar is 600 EUR (inclusief taks en kosten).
Mijn agent zei me niets over verplichte storingen per jaar, maar wat bedoelen ze dan concreet met "minimaal streefbedrag"?
Ik betaalde reeds 12000 euro in, het geld dat van m'n vroegere capital life plan kwam, maar ik zag ook dat er voorwaarden gekoppeld zijn aan de winstdeelname, wat wil dit in mijn geval concreet zeggen?
Is er een belastingsvoordeel mogelijk?
Er zijn ook 5% instapkosten bij dit product, is dit gebruikelijk en kan ik deze snel terugverdienen?
vriendelijke groeten
http://kbc-pdf.kbc.be/verzfiche/029358_ ... %20NL5.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
maar nu las ik daar: Minimaal streefbedrag per jaar is 600 EUR (inclusief taks en kosten).
Mijn agent zei me niets over verplichte storingen per jaar, maar wat bedoelen ze dan concreet met "minimaal streefbedrag"?
Ik betaalde reeds 12000 euro in, het geld dat van m'n vroegere capital life plan kwam, maar ik zag ook dat er voorwaarden gekoppeld zijn aan de winstdeelname, wat wil dit in mijn geval concreet zeggen?
Is er een belastingsvoordeel mogelijk?
Er zijn ook 5% instapkosten bij dit product, is dit gebruikelijk en kan ik deze snel terugverdienen?
vriendelijke groeten
Laatst gewijzigd door Catan op 12 januari 2013, 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: KBC life safe plan
U bent officieel gejost. 5 % is veel te veel
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat is gebruikelijk bij KBC.
Klanten worden gestroopt tot op het bot
Klanten worden gestroopt tot op het bot
Ik kan u uit eigen ervaring zeggen dat je die 5% bijzonder gemakkelijk naar beneden krijgt.
Ze verlagen dat met bijzonder veel plezier naar 3%, met iets minder plezier krijg je het zeker nog lager...
Gewoon bellen, zeggen dat je dat veel te veel vindt en vragen of er daar iets aan kan gebeuren.
Het kan zeker, of ze willen, tsja, dat hangt af of ze je echt als klant willen he...
Ze verlagen dat met bijzonder veel plezier naar 3%, met iets minder plezier krijg je het zeker nog lager...
Gewoon bellen, zeggen dat je dat veel te veel vindt en vragen of er daar iets aan kan gebeuren.
Het kan zeker, of ze willen, tsja, dat hangt af of ze je echt als klant willen he...
Robokat krijgt daar een punthoofd van: overal heeft hij het al geschreven.
Eerst de fiche thuis lezen en dan pas tekenen.
Hier heeft men weer eerst getekend en dan thuis de fiche gelezen. En dan schrikt men over wat men getekend heeft !
Meestal heb je dan nog zonder dat je het beseft op het intekenformulier getekend dat je kennis genomen hebt van die infofiche. Je kan dus daarna meestal niet meer zeggen dat je ze toch niet gelezen had.
Eerst de fiche thuis lezen en dan pas tekenen.
Hier heeft men weer eerst getekend en dan thuis de fiche gelezen. En dan schrikt men over wat men getekend heeft !
Meestal heb je dan nog zonder dat je het beseft op het intekenformulier getekend dat je kennis genomen hebt van die infofiche. Je kan dus daarna meestal niet meer zeggen dat je ze toch niet gelezen had.
Bedankt, dit werd me aangeboden als het béste wat KBC momenteel te bieden had door een kantoorhouder die ik al decennia ken... wat doe je dan.
Ik moest dat geld van de Capital Life ergens anders beleggen want dit plan liep af.
Wat met m'n andere vraag: is het inbetalen van die 600 euro verplicht of niet wanneer ze zeggen minimaal streefbedrag?
En wat is jullie advies dan in mijn situatie? Ik heb reeds 12000 euro gestort.
Wat met m'n andere vraag: is het inbetalen van die 600 euro verplicht of niet wanneer ze zeggen minimaal streefbedrag?
En wat is jullie advies dan in mijn situatie? Ik heb reeds 12000 euro gestort.
Laatst gewijzigd door Catan op 12 januari 2013, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Neen, neen en neen !
Een streefbedrag is nooit verplicht.
Ten andere: buiten speciale verplichtingen ( dekking overlijden bij HL ) kan men u NOOIT verplichten enige levensverzekering verder te betalen. Dat betekent niet dat het in uw voordeel is om zo maar overal de aanbetalingen te stoppen met een levensverzekering ( spaarverzekeringen, IPT, groepsverzekeringen enz ), maar verplichten kan u men u nooit.
Een streefbedrag is nooit verplicht.
Ten andere: buiten speciale verplichtingen ( dekking overlijden bij HL ) kan men u NOOIT verplichten enige levensverzekering verder te betalen. Dat betekent niet dat het in uw voordeel is om zo maar overal de aanbetalingen te stoppen met een levensverzekering ( spaarverzekeringen, IPT, groepsverzekeringen enz ), maar verplichten kan u men u nooit.
Dat wil ik nog wel geloven, dat ze bij KBC niets beter hebben.Catan schreef:Bedankt, dit werd me aangeboden als het béste wat KBC momenteel te bieden had
Van wie moest je dat ? Niets moet toch ?Ik moest dat geld van de Capital Life ergens anders beleggen want dit plan liep af.
Ik ben hier opzettelijk een beetje tegen je schenen aan het schoppen, om je eens wat wakker te schudden.
Er is in het engels een mooi gezegde: als je enkel een hamer hebt, ziet alles er uit als een nagel.
M.a.w. als je nooit verder kijkt dan je huisbankier, dan zal je nooit ontdekken dat er veel betere producten en zelfs veel betere banken (stel je voor !) op de markt zijn.
En bedenk dat de eerste gouden regel van robokat stelt dat je nooit of te nooit bij de bank ter plaatse beslist.
Informeer jezelf eens goed van wat er op de markt te krijgen is en vergelijk. Beslis dan voor jezelf of het zinvol is om verder in dit product te sparen.