KBC Mastercard-Globe
KBC Mastercard-Globe
Hallo,
Iemand ervaringen hiermee? Ik kreeg deze als tip, omdat er ondermeer een reisannulatieverzekering mee inbegrepen zit. Aangezien ik de laatste jaren regelmatig een week weg ben, lijkt me dat wel interessant. Ik vind alleen de lage kost nogal bizar. Normaal betaal je toch 4 à 5% op je reisbedrag bij een annulatieverzekering. Dus moet er toch ergens een addertje zijn...?
Ik heb vooral vragen bij het volgende punt in de algemene voorwaarden:
Bij de bank zeggen ze dat dit gedekt is, maar mag ik hen geloven?
Mvg,
Speedy
Iemand ervaringen hiermee? Ik kreeg deze als tip, omdat er ondermeer een reisannulatieverzekering mee inbegrepen zit. Aangezien ik de laatste jaren regelmatig een week weg ben, lijkt me dat wel interessant. Ik vind alleen de lage kost nogal bizar. Normaal betaal je toch 4 à 5% op je reisbedrag bij een annulatieverzekering. Dus moet er toch ergens een addertje zijn...?
Ik heb vooral vragen bij het volgende punt in de algemene voorwaarden:
Het vet gedrukte zit me dwars. Iemand een idee wat ze ermee zouden bedoelen? Ik vrees dat ze alleen een annulatie bij ongeval zullen vergoeden als dit veroorzaakt werd door derden. Wat als je bijvoorbeeld valt met je fiets door een onvoorzichtigheid, je pols breekt en daardoor je fietsreis moet annuleren? Valt dit ook hieronder of niet?Ongeval verzekerde: Aantasting van de lichamelijke integriteit
door een externe oorzaak, vastgesteld door een erkend geneesheer
en welke het afgesloten reiscontract of de hoofdactiviteit
van de reis, medisch gezien, onmogelijk maakt.
Bij de bank zeggen ze dat dit gedekt is, maar mag ik hen geloven?
Mvg,
Speedy
Re: KBC Mastercard-Globe
volgens mij willen ze gewoon ziektes uitsluiten,
vb. je hebt griep: pech, je krijgt je geld toch niet terug
vb. je hebt griep: pech, je krijgt je geld toch niet terug

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: KBC Mastercard-Globe - externe oorzaak van ongeval
Op het Web heb ik volgende interessante uitleg gevonden:
"Het begrip “externe oorzaak” in een paar lijnen uitleggen, is niet mogelijk. Een voorbeeld zal echter veel verduidelijken. Staat er op de aangifte “man schuift uit en verstuikt voet”, dan is dat niet voldoende. Staat er daarentegen “man valt over bananenschil en verstuikt voet” of “man breekt been nadat hij over een doos sprong die de weg versperde”, dan is er duidelijk een externe oorzaak aanwezig."
"Het begrip “externe oorzaak” in een paar lijnen uitleggen, is niet mogelijk. Een voorbeeld zal echter veel verduidelijken. Staat er op de aangifte “man schuift uit en verstuikt voet”, dan is dat niet voldoende. Staat er daarentegen “man valt over bananenschil en verstuikt voet” of “man breekt been nadat hij over een doos sprong die de weg versperde”, dan is er duidelijk een externe oorzaak aanwezig."
Re: KBC Mastercard-Globe
@soja: Dat zit in een apparte voorwaarde. Voor ziekte:
Ziekte verzekerde: Een aantasting van de gezondheidstoestand,
te wijten aan een andere oorzaak dan een ongeval, die
een erkend geneesheer vaststelt en welke het afgesloten reiscontract
of de hoofdactiviteit van de reis, medisch gezien,
onmogelijk maakt.
@Yaris: subtiel, maar duidelijk verschil. Bedankt voor de info!
Ziekte verzekerde: Een aantasting van de gezondheidstoestand,
te wijten aan een andere oorzaak dan een ongeval, die
een erkend geneesheer vaststelt en welke het afgesloten reiscontract
of de hoofdactiviteit van de reis, medisch gezien,
onmogelijk maakt.
@Yaris: subtiel, maar duidelijk verschil. Bedankt voor de info!