KBC pakket of Argenta pakket voor tiener
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
KBC pakket of Argenta pakket voor tiener
Mijn dochter van 12 jaar wil een eigen zichtrekening met bankkaart. Veel zal er verlopig niet op staan (1000 euro)...
Wat geniet jullie voorkeur:
KBC jongerenpakket of Argenta bankrekening en bankkaart ?
Mag natuurlijk weinig of niets kosten en de service moet zo groot mogelijk zijn...
Wat geniet jullie voorkeur:
KBC jongerenpakket of Argenta bankrekening en bankkaart ?
Mag natuurlijk weinig of niets kosten en de service moet zo groot mogelijk zijn...
Re: KBC pakket of Argenta pakket voor tiener
Keytrade - gratis zichtrekening en bankkaart + 5 cent per transactie cadeau.
Maar 1000 euro op een zichtrekening voor iemand van 12 jaar vind ik wel heel veel!
Maar 1000 euro op een zichtrekening voor iemand van 12 jaar vind ik wel heel veel!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als ik moet kiezen tussen die twee zou ik voor tiener toch KBC kiezen, omdat je daar als jongeren veel meer voordelen hebt.
Iedere bank tracht jongeren te lokken met allerlei voordelen, wel opletten, vanaf een bepaalde leeftijd betaal je het volle tarief.
Persoonlijk heb ik informatie gevraagd bij de 4 grote banken over hun jongerenrekeningen en de voordelen.
a KBC
b BNP Paribas Fortis
c ING
d Dexia, nu Belfius
Ik heb een A 4 blad genomen, 4 kolommen gemaakt, en de voor- en nadelen genoteerd. Wat je uiteindelijk kiest is voor ieder anders, daar kan ik je geen raad geven !
Persoonlijk heb ik informatie gevraagd bij de 4 grote banken over hun jongerenrekeningen en de voordelen.
a KBC
b BNP Paribas Fortis
c ING
d Dexia, nu Belfius
Ik heb een A 4 blad genomen, 4 kolommen gemaakt, en de voor- en nadelen genoteerd. Wat je uiteindelijk kiest is voor ieder anders, daar kan ik je geen raad geven !
Bij deze gaan waar je als jongere het meeste krijgt en éénmaal geen jongere meer naar Argenta voor de zichtrekening en Rabo of NIBC voor de spaarboek.
Tot haar 25 jaar zal ze bij kbc 0,00 euro betalen.
Je moet ook rekening houden, werk je zelf met kbc? Dan kan je zeer snel geld overschrijven(intern duurt zo een overschrijving paar uurtjes)
Argenta zou ik zeker afraden voor een tiener!
Je moet ook rekening houden, werk je zelf met kbc? Dan kan je zeer snel geld overschrijven(intern duurt zo een overschrijving paar uurtjes)
Argenta zou ik zeker afraden voor een tiener!
Ismael: waarom zou je Argenta zeker afraden voor een tiener ?
Nadelen bij argenta:lola schreef:Ismael: waarom zou je Argenta zeker afraden voor een tiener ?
- Kennen ze iets van email?
- Bankkantoor en hoofdkantoor geven verschillende antwoorden op een vraag, wie moet je nu geloven?
- Geen mobile banking
Voordelen bij kbc:
- Bij kbc kennen ze tenminste wat email is.
- Mobile banking
- Cash geld storten langs de muur.
- Als ouder kan men de uitgave beperken (per dag).
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Probleem is alleen dat je eens je dan 25 bent en je wil veranderen van bank, dat je tot het besef komt dat je rekeningnr al overal doorgegeven is (werkgever, terugbetaling belastingen, mutualiteit, je kent het uit je hoofd....) en dan is het niet meer zo vanzelfsprekend een ander rekeningnr te nemen en dan denken de meesten: "ach, zal maar blijven zeker.."
Wat doe je als je een huis huurt? blijf je daar wonen omdat je dat moet doorgeven aan je werkgever,belastingen,mutualiteit?
Men nicht vind vb. mobile banking zeer handig, zo kan ze snel kijken of ze nog geld heeft op haar rekening.
Men nicht vind vb. mobile banking zeer handig, zo kan ze snel kijken of ze nog geld heeft op haar rekening.
Ik ben al paar keer veranderd. Ik heb er geen last van hoor!Frisse Freddy schreef:Probleem is alleen dat je eens je dan 25 bent en je wil veranderen van bank, dat je tot het besef komt dat je rekeningnr al overal doorgegeven is (werkgever, terugbetaling belastingen, mutualiteit, je kent het uit je hoofd....) en dan is het niet meer zo vanzelfsprekend een ander rekeningnr te nemen en dan denken de meesten: "ach, zal maar blijven zeker.."
Uiteraard laat je best beide rekeningen nog door elkaar lopen. Zie je meteen wat je eventueel vergeten bent ;-)
De banken zijn niet dom ! Denk even logisch na !
De kunst voor een bank is, de jongere bij hen een zichtrekening te laten openen, daarvoor worden alle marketingtrucs boven gehaald, om de jongeren te verleiden, juist bij hen, en niet bij de concurent, die zichtrekening te openen.
Waarom ? 95 % van de Belgen blijft zijn/haar eerste bank levenslang trouw, dus, begint je Euro te vallen !
Belgen zijn trouwe klanten, ze veranderen bijna nooit van bank, kijk naar de grootbanken, ondanks hun lage vergoedingen op spaarboekjes, en hun dure zichtrekeningen, blijven de mensen er klant !
Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien een wil !
De gustibus non est disputandum ! Over smaak kan niet worden getwitst !
De kunst voor een bank is, de jongere bij hen een zichtrekening te laten openen, daarvoor worden alle marketingtrucs boven gehaald, om de jongeren te verleiden, juist bij hen, en niet bij de concurent, die zichtrekening te openen.
Waarom ? 95 % van de Belgen blijft zijn/haar eerste bank levenslang trouw, dus, begint je Euro te vallen !
Belgen zijn trouwe klanten, ze veranderen bijna nooit van bank, kijk naar de grootbanken, ondanks hun lage vergoedingen op spaarboekjes, en hun dure zichtrekeningen, blijven de mensen er klant !
Wat baten kaars en bril, als de uil niet zien een wil !
De gustibus non est disputandum ! Over smaak kan niet worden getwitst !
-
jawadde001
- Sr. Member

- Contacteer:
Argenta nemen.
Later verandert men toch niet meer van bank, dus kan men maar beter onmiddellijk "de juiste" nemen.
En wat een bullshit van die ene die daar zegt dat argenta email niet zou kennen... U werkt toevallig voor kbc? Ik hoef
daar geen antwoord op. Uiteraard ga je ontkennen.
Later verandert men toch niet meer van bank, dus kan men maar beter onmiddellijk "de juiste" nemen.
En wat een bullshit van die ene die daar zegt dat argenta email niet zou kennen... U werkt toevallig voor kbc? Ik hoef
daar geen antwoord op. Uiteraard ga je ontkennen.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Bij KBC moet ge wellicht eerst een afspraak maken vooraleer ze op uw mail antwoorden 
Zeker van? En wat als de jongere in kwestie op gegeven moment voor een hypothecair krediet bij de bank moet gaan aankloppen... Dan sta je daar mooi met Argenta ;-)jawadde001 schreef: Later verandert men toch niet meer van bank, dus kan men maar beter onmiddellijk "de juiste" nemen.