KBC pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
KBC pensioensparen
Ik krijg telefoon van mijn KBC kantoor of ik geen pensioensparen wil doen.
Op spaargids.be staat KBC bij 'hoogste rendement' pensioensparen niet in de top 10. De man van KBC beweert dat dit onterecht is en dat de het naïef is om websites te geloven die "toevallig" commercieel betrokken zijn bij de top 10 (offerte aanvragen via spaargids.be banner).
Nu mijn vraag hoe vergelijk ik het KBC aanbod met bijvoorbeeld de nummer 1 "Generali"? Ik lees Gewaarborgd rendement = 2,85 bij Generali maar KBC heeft zelf 3% netto in 2011 (ook volgens spaargids.be). Dus KBC zou op nummer 1 moeten staan.
Waar zit de fout in mijn redenering?
Op spaargids.be staat KBC bij 'hoogste rendement' pensioensparen niet in de top 10. De man van KBC beweert dat dit onterecht is en dat de het naïef is om websites te geloven die "toevallig" commercieel betrokken zijn bij de top 10 (offerte aanvragen via spaargids.be banner).
Nu mijn vraag hoe vergelijk ik het KBC aanbod met bijvoorbeeld de nummer 1 "Generali"? Ik lees Gewaarborgd rendement = 2,85 bij Generali maar KBC heeft zelf 3% netto in 2011 (ook volgens spaargids.be). Dus KBC zou op nummer 1 moeten staan.
Waar zit de fout in mijn redenering?
Re: KBC pensioensparen
Bij pensioenverzekeringen is het heel belangrijk te kijken naar de bijhorende kosten.
Ik ben er zeker van dat KBC dan wel bij één van de eerste zal eindigen.
Ik ben er zeker van dat KBC dan wel bij één van de eerste zal eindigen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
@RolandT.
Het is belangrijk om niet alleen naar het rendement te kijken maar ook naar de kosten.Zoals Lukske zegt zijn de grootbanken daar wel doorgaans de beste in.Tenzij je goed gebekt en de rekening goed gespekt is kan men daar wel iets in doen.
Het is belangrijk om niet alleen naar het rendement te kijken maar ook naar de kosten.Zoals Lukske zegt zijn de grootbanken daar wel doorgaans de beste in.Tenzij je goed gebekt en de rekening goed gespekt is kan men daar wel iets in doen.
Wel als ik naar de kosten kijk dan is KBC 5% instap en 0% beheer; wat helemaal niet slecht is (weer als ik spaargids.be als referentie gebruik). Mercator save select heeft 6% instap en beheerskosten zijn niet 0% en toch is dit de goedkoopste (instap is wel 0% als je via spaargids.be boekt). Zijn er dan nog andere kosten?
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
5% instapkosten? Al eens berekend hoelang het dan duurt eer je met je storting breakeven draait, laat staan op winst draait?
3% is maximaal aanvaardbare als instapkost.
Ook bij KBC kan men onderhandelen over de instapkosten.
3% is maximaal aanvaardbare als instapkost.
Ook bij KBC kan men onderhandelen over de instapkosten.
ja men kan wel onderhandelen over de instapkosten maar vaak is dit dan alleen maar voor die storting en kan dit voor toekomstige stortingen wijzigen. Zie ook topic instapkosten Tak 21 wijzigen in loop van contract. Men kan je dus perfect lokken met een lage instap en daarna zit je toch vast voor 8 jaar en kan men de instapkosten wijzigen.
En er bestaan genoeg alternatieven zonder instapkosten... Waarom sommige toch bij hun grootbank willen blijven en te veel betalen blijft voor mij een raadsel.
KBC heeft in 2011 geen 3% gehaald, je bewijst in feite dat je voor hun marketing truc gevallen bent. Die 3% was enkel van toepassing op de storting van 2011, voor alle andere stortingen was enkel het minimum rendement van toepassing.RolandT schreef: Nu mijn vraag hoe vergelijk ik het KBC aanbod met bijvoorbeeld de nummer 1 "Generali"? Ik lees Gewaarborgd rendement = 2,85 bij Generali maar KBC heeft zelf 3% netto in 2011 (ook volgens spaargids.be). Dus KBC zou op nummer 1 moeten staan.
KBC durft die 3% in heel grote letters op hun affiches af te drukken en zo de indruk te wekken dat hun producten hoge rendementen bieden. Wie een vergrootglas bij heeft, dan dan onderaan in heel kleine letters lezen dat dit niet van toepassing is op bestaand kapitaal.
bedankt robokat.
ik zit nu ook bij KBC voor pensioen sparen en ik voel me behoorlijk genaait
kbc betaald zogezegd elke jaar de rente van mij met MIJN geld dat ik jaren nadien pas op breakeven zal staan dan is mijn geld al minder waard door de inflatie ....
hoe kan da instap kosten hoger zijn dan de jaarlijks rendement hierbij maken die mannen al winst zonder dat ze al mijn geld geinvesteerd heeft .....
kbc betaald zogezegd elke jaar de rente van mij met MIJN geld dat ik jaren nadien pas op breakeven zal staan dan is mijn geld al minder waard door de inflatie ....
hoe kan da instap kosten hoger zijn dan de jaarlijks rendement hierbij maken die mannen al winst zonder dat ze al mijn geld geinvesteerd heeft .....
-
anonymous
Pensioensparen kan je zeer gemakkelijk overdragen naar andere banken/financiële instellingen.
Kijk eens verder rond op dit forum, er zijn al enkele topics over.
anonymous schreef:Pensioensparen kan je zeer gemakkelijk overdragen naar andere banken/financiële instellingen.
voor pensioen spaarfonds maar voor pensioen spaarverzekering vind ik nergens informatie erover
-
anonymous
Kan ook, maar je moet 1 ding in het oog houden:
* een pensioenspaarfonds bij bank X kan je overdragen naar een pensioenspaarfonds bij bank Y
* een penioenspaarverzekering bij bank X kan je overdragen naar een penioenspaarverzekering bij bank Y
maar je kan het dus niet mixen.
Een verzekering kan je niet omzetten naar een fonds, en visa-versa.
* een pensioenspaarfonds bij bank X kan je overdragen naar een pensioenspaarfonds bij bank Y
* een penioenspaarverzekering bij bank X kan je overdragen naar een penioenspaarverzekering bij bank Y
maar je kan het dus niet mixen.
Een verzekering kan je niet omzetten naar een fonds, en visa-versa.