KBC stop met uittreksels printen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Re: KBC stop met uittreksels printen
Zie dat op mijn werk ook, waarschijnlijk binnenkort bij de bank
Douane: wij willen document x, dit is het enige document dat wij accepteren als rechtsgeldig.
bedrijfsleven: jullie geven het zelf niet uit, waar moet ik het krijgen?
Douane: wij willen document x, dit is het enige document dat wij accepteren als rechtsgeldig.
bedrijfsleven: jullie geven het zelf niet uit, waar moet ik het krijgen?
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Het is inderdaad 80 plus, ik dacht dat het lager was. Dat had wel iets lager gemogen.
En hoe zou je dan aan "originele" uittreksels moeten geraken bij banken die uitsluitend online banking aanbiedenludo schreef: ↑18 februari 2021, 03:13 Enkel en alleen de originele uittreksels hebben een wettelijk bewijskracht, of wel origineel per post of wel uit de uittrekselprinter van de bank...
Een pdf op stick, of op je thuisprinter afgedrukt is niet rechtsgeldig omdat deze pdf kan gemanipuleerd worden met de juiste software..
...
De tijd van papiertjes printen aan een bankautomaat is al lang voorbijgestreefd, én is ook aan het verdwijnen.
->Zelfs voor de Vrederechter moet mijn man sinds kort, als "bewindvoerder", alle bankafschriften zélf afprinten voor het jaarlijks verslag (bewijslast van inkomsten en uitgaven) van zijn "te beschermen persoon".
In de meeste voorkomende gevallen zal een zelf thuis geprint afschrift als betaling wel aanvaard worden, bij twijfel zou je alsnog een bewijs aan je bank kunnen vragen dat dan rechtsgeldig is of voor eensluidend afschrift laten verklaren....
Maar neem nu dat je komt te overlijden, je erfgename beweert dat het saldo niet klopt en er een aanmerkelijk tekort is.
Wie denk je dan dat er gelooft wordt als dit tot een rechtzaak zou lijden als je géén origineel uittreksel hebt,
Jij met je pdf op stick of thuis uitgeprinte uittreksels of de bank en hun dokumentjes en beweringen
?
Zelf een kopy dat je thuis uit je printer hebt gehaald van je groene kaart( auto verzekering ) wordt niet door de politie aanvaard als ze je tegenhouden, en je kan dag nadien met het origineel op de proppen komen om te bewijzen dat je een geldige verzekering hebt...
Maar neem nu dat je komt te overlijden, je erfgename beweert dat het saldo niet klopt en er een aanmerkelijk tekort is.
Wie denk je dan dat er gelooft wordt als dit tot een rechtzaak zou lijden als je géén origineel uittreksel hebt,
Jij met je pdf op stick of thuis uitgeprinte uittreksels of de bank en hun dokumentjes en beweringen
Zelf een kopy dat je thuis uit je printer hebt gehaald van je groene kaart( auto verzekering ) wordt niet door de politie aanvaard als ze je tegenhouden, en je kan dag nadien met het origineel op de proppen komen om te bewijzen dat je een geldige verzekering hebt...
Laatst gewijzigd door ludo op 18 februari 2021, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ludo, niemand print toch rekening uittreksels de minuut voor z´n dood... Dus dat bewijst weinig. Nadien kan er nlg geld afgehaald zijn.
De rekening wordt bij aangifte overlijden onmiddelijk geblokkeerd, je hebt dan zelfs geen toegang meer tot online banking..
Als je dan nooit over originele uittreksels beschikt, heeft de bank vrij spel, en kunnen ze beweren wat ze willen, je hebt geen enkel bewijskrachtig middel, en de bank heeft vrij spel...
In het andere geval als je wel altijd originele uittreksels hebt, zal de laatste transacties kunnen nagetrokken worden waar dat geld naartoe is gegaan, zal dan al iets moeilijker voor een bank zijn om te manipuleren...
Zelf meegemaakt, en geluk dat ze mijn voertuig niet getakeld hebben... Kon dag nadien met het origineel op de proppen komen op het politiekantoor..
Laatst gewijzigd door ludo op 18 februari 2021, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
De bank moet dan al zwaar frauderen. De financiële winst weegt niet op tegen de imagoschade als hun fraude uitkomt.
Hoeveel zelfstandige kantooruitbaters moet ik je opnoemen die in het verleden al zwaar gefraudeerd hebben met de gelden van klanten.. en welke in de krant verschenen... Als je er zelf dan nog bent, kan je in verdediging gaan, maar als je er niet meer bent, zal het je erfgname zijn die met rechtsgeldige bewijzen moet afkomen..
In het korte verleden een Argenta kantooruitbater, en verleden jaar een dame van Fortis , jaren aan een stuk gefraudeerd met gelden van klanten, toevaliig uitgekomen bij haar vervanging omdat zij in ziekteverlof was . En zo zijn er verschillende..
Laatst gewijzigd door ludo op 18 februari 2021, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Je verzekeringsmaatschappij print dat ook maar af voor ze je verzekeringsbewijs per post naar je opstuurt. Toch die verzekeringsmaatschappijen die dat nog doen.ludo schreef: ↑18 februari 2021, 11:32 Zelf een kopy dat je thuis uit je printer hebt gehaald van je groene kaart( auto verzekering ) wordt niet door de politie aanvaard als ze je tegenhouden, en je kan dag nadien met het origineel op de proppen komen om te bewijzen dat je een geldige verzekering hebt...
Hoe kan de politie nog zien of dat uit de printer van de verzekeringsmaatschappij gerold komt of uit je eigen laserprinter?
-
anonymous
De groene kaart is ondertussen wit geworden. De politie kan dus onmogelijk weten of je die kaart zelf thuis hebt afgeprint of via de post hebt toegestuurd gekregen van je verzekering.
Je kan zelfs gewoon een digitale versie ervan presenteren aan de politie.
https://www.autogids.be/autonieuws/juri ... -2020.html
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Ludo, de wereld is inmiddels geëvolueerd.
Een groen verzekeringsbewijs krijg ik al een tijdje niet meer.
Ook daar is de digitalisering al een tijdje doorgedrongen.
Laatst gewijzigd door David_DeWa op 18 februari 2021, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kan je vals geld van echt onderscheiden.. Met de huidige printer technologie nog moeilijk te onderscheiden,David_DeWa schreef: ↑18 februari 2021, 12:03Je verzekeringsmaatschappij print dat ook maar af voor ze je verzekeringsbewijs per post naar je opstuurt. Toch die verzekeringsmaatschappijen die dat nog doen.ludo schreef: ↑18 februari 2021, 11:32 Zelf een kopy dat je thuis uit je printer hebt gehaald van je groene kaart( auto verzekering ) wordt niet door de politie aanvaard als ze je tegenhouden, en je kan dag nadien met het origineel op de proppen komen om te bewijzen dat je een geldige verzekering hebt...
Hoe kan de politie nog zien of dat uit de printer van de verzekeringsmaatschappij gerold komt of uit je eigen laserprinter?
Mijn verzekering stuurt mij nog altijd een mail van mijn groene kaart en paar dagen later ontvang ik het origineel per post.. Als ik die twee naast elkaar legt, zie je duidelijk dat er een groot verschil is..
Nu denk ik dat de politie wel toegang tot een databank heeft om te zien of je voertuig verzekerd is..
Laatst gewijzigd door ludo op 18 februari 2021, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.