KBC verlaagt basisrente en verhoogt aangroei- en getrouwheidspremie
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
KBC verlaagt basisrente en verhoogt aangroei- en getrouwheidspremie
Volgens De Tijd verlaagt KBC vanaf 1 december de basisrente van 4 naar 3% en verhoogt ze de aangroei- en getrouwheidspremie van 0.01 naar 0.75%.
En de KBCklanten genieten die verhoogde premies ook voor de nog resterende looptijden van de lopende premieverwerving.
Of anders en duidelijker : Wie bv op 1 oktober geld stortte op zijn spaarrekening, geniet gedurende 2 maanden de oude aangroei en gedurende 4 maanden de nieuwe.
En de KBCklanten genieten die verhoogde premies ook voor de nog resterende looptijden van de lopende premieverwerving.
Of anders en duidelijker : Wie bv op 1 oktober geld stortte op zijn spaarrekening, geniet gedurende 2 maanden de oude aangroei en gedurende 4 maanden de nieuwe.
Re: KBC verlaagt basisrente en verhoogt aangroei- en getrouwheidspremie
Voila het is weeral duidelijk hoe die nieuwe regel zal gebruikt worden... Mijn woorden van vandaag in een ander topic zijn nog niet koud of het staat hier al...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
XYZ
De bocht is genomen. Vanaf nu is het naar beneden met de rentes. Je geld voor een aantal jaar vastzetten tegen een (nu nog) hoge rente, lijkt mij geen slecht idee.
Dit toont nogmaals perfect wat de plannen zijn van Reynders en zijn bankenlobby: de basisrente verlagen en de mensen paaien met een premie van 25% van de basisrente, die vele mensen toch mislopen!
Dit zijn immers de KBC-tarieven vanaf 1 december 2008.
Weer een greep uit de oude trukendoos.
Dit zijn immers de KBC-tarieven vanaf 1 december 2008.
Weer een greep uit de oude trukendoos.
-
lustige spaarder
Het is toch weeral typisch dat het een grootbank is die als eerste gebruik maakt om minder rente te moeten geven... Nochtans is het wel de belastingbetaler die de kapitaalsinjecties die door de staat werden toegezegd zal moeten betalen.
Ik vind het niet normaal dat men enerzijds stelt dat kapitaal schaars is om dan het geld dat wij belegen op een spaarboekje minder te gaan belonen. Bovendien is een spaarboekje ook niet meer volledig risicoloos zie maar naar de Kauphting gedupeerden. Ik ben gelukkig niet bij KBC maar heb gespreid over DB, BKCP en Rabo. Als er een van deze dit voorbeeld volgt ben ik er weg. Ook al scheur ik m'n broek dan aan het niet behalen van de getrouwheidsduur!
Ik vind het niet normaal dat men enerzijds stelt dat kapitaal schaars is om dan het geld dat wij belegen op een spaarboekje minder te gaan belonen. Bovendien is een spaarboekje ook niet meer volledig risicoloos zie maar naar de Kauphting gedupeerden. Ik ben gelukkig niet bij KBC maar heb gespreid over DB, BKCP en Rabo. Als er een van deze dit voorbeeld volgt ben ik er weg. Ook al scheur ik m'n broek dan aan het niet behalen van de getrouwheidsduur!
@ Lustige spaarder:
Welkom!
Alle banken zullen hun rentes aanpassen... Dat is nu eenmaal de markt, trouwens door de hervorming (min. 25% getrouw) die eraan komt zullen ze de rentes wel moeten aanpassen. Het is alleen de vraag hoe ze die rentes gaan aanpassen. De boodschap is: de markt goed blijven volgen!
Welkom!
Alle banken zullen hun rentes aanpassen... Dat is nu eenmaal de markt, trouwens door de hervorming (min. 25% getrouw) die eraan komt zullen ze de rentes wel moeten aanpassen. Het is alleen de vraag hoe ze die rentes gaan aanpassen. De boodschap is: de markt goed blijven volgen!
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Zero Rate World May Lie Ahead as King, Trichet Cut
The age of free money may be at hand.
As major central banks slash interest rates with unexpected speed, benchmark borrowing costs are now below core inflation for the first time since the early 1980s, and policy makers are signaling they will go deeper.
The age of free money may be at hand.
As major central banks slash interest rates with unexpected speed, benchmark borrowing costs are now below core inflation for the first time since the early 1980s, and policy makers are signaling they will go deeper.