KBC verlaagt de rente op spaarboekje !
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
pol
Re: KBC verlaagt de rente op spaarboekje !
Als jong gepensioneerden kan ik je verzekeren dat je financieel in een "zwart gat" valt. Ik zou niets liever willen doen dan "weggeven". Maar ons pensioen laat dit niet toe. Vorige week nog in de pers dat het Belgisch pensioen (prive sector) tot het laagste in Europa behoort. Immers je gezamelijk netto inkomen wordt bijna GEHALVEERD.....en de vaste kosten blijven. Je moet zorgen voor iets extra en een maandelijks extra is nodig om nog wat fatsoenlijk te leven. Later zullen mijn kinderen wel een extra krijgen.....maar zoals je zelf zegt hebben ze het NU nodig....en dat is spijtig voor hun....Lupudebani schreef: @pol : tja als zij het niet verdelen gaat de staat er mee weglopen.
En Kaupthing is toch ook bijna failliet....en als de belgische overheid niet had ingegrepen dan was Fortis, Dexia en KB ook naar de .......
Of zijn we dat ook vergeten.
En wat betreft dat karig pensioen, ze zullen nog altijd wel een bedragske overhouden van die spaarcentjes.
Ze moeten het niet allemaal uitdelen he!
Ik ken iemand die bij KBC werkt en ik heb dit inderdaad eens bijna met dezelfde woorden tegen haar gezegd. Haar uitleg was dat dit niet past binnen de filosofie van KBC. De slogan van KBC is "weet dat praten helpt" en ze willen dus direct contact met de klant en stellen alles op het persoonlijk contact en de service en blablabla...Campzie schreef: Opmerkelijk dat KBC nog geen internet spaarrekening heeft. Hierdoor hinken ze qua rentevoeten achterop op Dexia, ING en Fortis.
phase schreef:Dat valt te zien... Slechts enkele banken hebben voorlopig hun nieuwe voorwaarden bekend gemaakt, maar ik denk persoonlijk niet dat het renteoverzicht hierdoor grondig gaat herschikt worden.mini schreef: Wat raden jullie oudere mensen nu aan voor de betere of beste voorwaarden??Wat hebben deze mensen precies nodig en niet nodig? Gaat het puur om te sparen of dient er ook een zichtrekening en kaart bij te zijn? Willen ze een fysiek kantoor, zoja moet het achter de hoek zijn of mag het wat verder liggen? Volstaat internetbankieren alleen, of moeten er ook telefonische opdrachten mogelijk zijn? Enkele beginselen.
Puur om te sparen, geen kaart, geen zichrekening en ja een fysiek kantoor . Mag om de hoek mag ook iets verder liggen.
mini schreef:phase schreef:
Dat valt te zien... Slechts enkele banken hebben voorlopig hun nieuwe voorwaarden bekend gemaakt, maar ik denk persoonlijk niet dat het renteoverzicht hierdoor grondig gaat herschikt worden.Wat hebben deze mensen precies nodig en niet nodig? Gaat het puur om te sparen of dient er ook een zichtrekening en kaart bij te zijn? Willen ze een fysiek kantoor, zoja moet het achter de hoek zijn of mag het wat verder liggen? Volstaat internetbankieren alleen, of moeten er ook telefonische opdrachten mogelijk zijn? Enkele beginselen.
Puur om te sparen, geen kaart, geen zichrekening en ja een fysiek kantoor . Mag om de hoek mag ook iets verder liggen.