KBC wijzigt tarieven
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC wijzigt tarieven
Op hun site kan je ook de knop " bel mij " aanvinken en dan bellen zij u op waardoor je ook geen kosten hebt.anonymous schreef: ↑19 juni 2019, 11:55Je kan ook vanuit de KBC app bellen. Is een gewone belgische +32 03 ... nummer. Dan ben je ineens geverifiëerd en moeten ze je geen vragen stellen of jij het wel degelijk bent.
Heb het in het verleden al enkele malen gebruikt om bv limieten te wijzigen en ging goed.
Hoi blijkbaar weer heel groot nieuws die opslag.
Wat men er voor terug krijgt , leest ge niks over.
Nu is men aan het melken voor 0,4 € per jaar.
bvb telenet , proximus kost wel wat meer per jaar , maar kan verkeerd zijn.
EEn verkoop order voor mijn psp bij Argenta heeft me een paar honderd € gekost dit jaar.
De reden eerst naar kantoor enkel op afspraak , daarna duurde het nog meer dan week alvorens uitgevoerd.
Daarom Argenta buiten gegooid.
Gratis is voor een basis dienst daar.
Wilt men een kredietkaart met bvb verzekering kost het daar ook al 50 € wat men dan krijgt , peanuts.
Als ge dan met een kbc kaart vergelijkt die brengt me jaarlijks geld op.
2 reisjes boeken en men onkosten bij kbc zijn er uit. ( reis annulatie he )
Wat men er voor terug krijgt , leest ge niks over.
Nu is men aan het melken voor 0,4 € per jaar.
bvb telenet , proximus kost wel wat meer per jaar , maar kan verkeerd zijn.
EEn verkoop order voor mijn psp bij Argenta heeft me een paar honderd € gekost dit jaar.
De reden eerst naar kantoor enkel op afspraak , daarna duurde het nog meer dan week alvorens uitgevoerd.
Daarom Argenta buiten gegooid.
Gratis is voor een basis dienst daar.
Wilt men een kredietkaart met bvb verzekering kost het daar ook al 50 € wat men dan krijgt , peanuts.
Als ge dan met een kbc kaart vergelijkt die brengt me jaarlijks geld op.
2 reisjes boeken en men onkosten bij kbc zijn er uit. ( reis annulatie he )
Estate Guru believer.
@platin. Het is 0,40 euro per maand, niet per jaar. U eerst informeren vooraleer je reageert.
Hoi dank voor uw reactie 4,8€ fantastisch he
Telenet = Basic internet € 28,31 nu 27,80 = + 0,51 € per maand . 0,51 *12 = 6,12 €
Estate Guru believer.
Die 0,4 gaat over de vraag van Gifre.
Als ik hun prijsstijgingen zie bij kbc vind ik het wel ERG stevig.
Maar ik ga er geen last van hebben want ze zijn niet mijn hoofdbank en het gaat over diensten die ik niet gebruik..
Ze gaan ook mijn hoofdbank niet worden, denk ik.
Rekening bij kbc 12 x 2,5 euro = 30 euro.
Rekening, vergelijkbaar, bij belfius 12 x 0 euro = 0 euro
Als ik hun prijsstijgingen zie bij kbc vind ik het wel ERG stevig.
Maar ik ga er geen last van hebben want ze zijn niet mijn hoofdbank en het gaat over diensten die ik niet gebruik..
Ze gaan ook mijn hoofdbank niet worden, denk ik.
Rekening bij kbc 12 x 2,5 euro = 30 euro.
Rekening, vergelijkbaar, bij belfius 12 x 0 euro = 0 euro
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 19 juni 2019, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
1) die laatste vind ik wel gortig
2) wie laat er nog dagelijks rekeningafschriften op papier via de post toesturen?
2) wie laat er nog dagelijks rekeningafschriften op papier via de post toesturen?
Dat moet wel opzettelijk zijn anders zouden ze gemakkelijker te vinden zijn.haelewyn schreef: Je hebt er geen idee van hoe moeilijk hun tarieven terug te vinden zijn.
Zou dat opzettelijk zijn ?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
Freedom is not free.
Freedom is not free.
Ik denk dat ik niet al te onhandig ben in het zoeken op websites en ik heb er toch een kwartiertje naar gezocht.
De zoekfunctie kwam er maar niet mee als ik er plusrekening ingaf. .
Tarieven onderaan kon ik op de tablet niet aanklikken.
Bij de rekeningen zelf staat het niet, alleen erg summiere info.
Tarieven om te beleggen genoeg gevonden..
Het was eerder sarcasme. Ik denk dat ze de prijzen van de girorekening opzettelijk verstoppen.
Vergeet niet dat buiten dat lijstje van mij ook het afhalen van geld duurder wordt.
ING achterna. 50 cent per afhaling aan de automaat van een andere bank.
De zoekfunctie kwam er maar niet mee als ik er plusrekening ingaf. .
Tarieven onderaan kon ik op de tablet niet aanklikken.
Bij de rekeningen zelf staat het niet, alleen erg summiere info.
Tarieven om te beleggen genoeg gevonden..
Het was eerder sarcasme. Ik denk dat ze de prijzen van de girorekening opzettelijk verstoppen.
Vergeet niet dat buiten dat lijstje van mij ook het afhalen van geld duurder wordt.
ING achterna. 50 cent per afhaling aan de automaat van een andere bank.
De vraag is die 2,5 euro echt wereldbeslissend?
Isq wel een brood per maand dusja
Isq wel een brood per maand dusja
Is het misbaar over de tarieven niet in de eerste plaats een principekwestie? Wij plaatsen onze gelden immers bij een bank, die er vervolgens een deel van hun werking mee financieren en stabiliteit kunnen claimen. Wat de bank daarvoor teruggeeft zijn enkele diensten die vooral online worden aangeboden. Dat ze voor die diensten ook nog eens geld durven vragen, vind ik persoonlijk meer dan één brug te ver.
Of dat nu een symbolische euro per maand is of 8 euro, maak niets uit: principieel ben ik gewoon niet bereid om voor zicht- en spaarrekeningen extra te betalen. Met de nadruk op extra, want puur door het feit dat ik mijn geld op een bankrekening plaats, impliceert in een context van lage/onbestaande rente en een reële inflatie een dag later reeds verlies.
Tegen die achtergrond snap ik (a) niet dat banken de durf hebben om basisdiensten betalend te maken/te houden, maar tegelijk, en misschien nog belangrijker, (b) evenmin dat er überhaupt iemand bereid is om zelfs nog maar te overwegen 0,5 euro extra te betalen voor bijvoorbeeld een geldafhaling aan een automaat. -- Ja, aan een automaat, niet eens aan een loket! I don't get it.
Of dat nu een symbolische euro per maand is of 8 euro, maak niets uit: principieel ben ik gewoon niet bereid om voor zicht- en spaarrekeningen extra te betalen. Met de nadruk op extra, want puur door het feit dat ik mijn geld op een bankrekening plaats, impliceert in een context van lage/onbestaande rente en een reële inflatie een dag later reeds verlies.
Tegen die achtergrond snap ik (a) niet dat banken de durf hebben om basisdiensten betalend te maken/te houden, maar tegelijk, en misschien nog belangrijker, (b) evenmin dat er überhaupt iemand bereid is om zelfs nog maar te overwegen 0,5 euro extra te betalen voor bijvoorbeeld een geldafhaling aan een automaat. -- Ja, aan een automaat, niet eens aan een loket! I don't get it.
Persoonlijk niet echt problemen met kosten te betalen. De banken moeten immers die gelden ook nog in goede projecten kunnen investeren, en de marges zijn vrij laag.
Ik heb wat ervaring met de andere kant van de medaille. Geld is momenteel quasi gratis -- je moet enkel een OK activa hebben waartegen te lenen. Ze stampen bijna uw deur in om geld aan goede projecten te kunnen lenen.
Er zijn maar weinig projecten die écht OK zijn voor een bank, en deze projecten krijgen zéér goede voorwaarden. Het is voor iedereen een competitief landschap.
Ik heb wat ervaring met de andere kant van de medaille. Geld is momenteel quasi gratis -- je moet enkel een OK activa hebben waartegen te lenen. Ze stampen bijna uw deur in om geld aan goede projecten te kunnen lenen.
Er zijn maar weinig projecten die écht OK zijn voor een bank, en deze projecten krijgen zéér goede voorwaarden. Het is voor iedereen een competitief landschap.
Als ik morgen op het strand loop in middelkerke en ik krijg daar een gratis flesje water aangeboden van de dienst toerisme van eender waar, dan ga ik niet 100 meter verder water kopen onder eender welke vorm. Zolang ik dingen gratis kan bekomen en tegelijk ook goed, is mijn keuze snel gemaakt.
De verkwistingsdrang van de banken en de onbekwaamheid van hun personeel gekoppeld aan hoge lonen, het misplaatste elitaire toetsje dat ermee gepaard gaat, ....
doen mij besluiten dat ik niet diegene ben die hen iets moet gunnen maar eerder omgekeerd. In ruil onderhoud ik een jarenlange relatie en leen ik mijn geld aan hen gratis uit.
Take it or leave it.
WEL zou ik liever voor een bank betalen die zijn zaakjes goed op orde heeft dan gratis klant te zijn bij een bank die er een potje van maakt.
De verkwistingsdrang van de banken en de onbekwaamheid van hun personeel gekoppeld aan hoge lonen, het misplaatste elitaire toetsje dat ermee gepaard gaat, ....
doen mij besluiten dat ik niet diegene ben die hen iets moet gunnen maar eerder omgekeerd. In ruil onderhoud ik een jarenlange relatie en leen ik mijn geld aan hen gratis uit.
Take it or leave it.
WEL zou ik liever voor een bank betalen die zijn zaakjes goed op orde heeft dan gratis klant te zijn bij een bank die er een potje van maakt.
In verleden is hier op forum door sommigen verklaard , gratis bestaat niet.
Nu wanneer het om een bank gaat zou gratis wel bestaan.
Nu wanneer het om een bank gaat zou gratis wel bestaan.
Estate Guru believer.
Gratis bestaat natuurlijk niet.. gratis is eigenlijk een ander woord voor volksverlakkerij.
Het gratis is al mee berekend in de prijs, is dus eigenlijk andersom, eerst wordt de prijs verhoogd, en dan krijg zgz iets gratis.
Ludo,
Gratis bestaat niet maar stel nu de prijs van de plus is naar 2,5 euro.
De verschillen die het meeste belangrijk zijn tov de plus is:
Elke afhaling bij een andere bank is 0,5 euro bij de basis
Extra bankkaart is 0,5 euro per maand
Indien je dus 2 bankkaarten wilt is het verschil met de plus al 2 euro. Haal je dan 2 keer per maand ietsd af bij een andere bank(wat ik perfect normaal zou vinden tenzij iemand er echt op let) dan is het verschil 1 euro.
Dus in feite is die gratis rekening wel een beperking.