Keuze verzekeringsmakelaar/verzekeringsmaatschappij?
-
karelvanhoof
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: Keuze verzekeringsmakelaar/verzekeringsmaatschappij?
Is er in rechtsbijstand een kwaliteitsverschil tussen DAS of EUROMEX? Of is het enkel de prijs?
Op het vlak van een rechtsbijstand auto zal het verschil hem zitten in het maximumbedrag tot welk de maatschappij zal tussenkomen. Bij DAS zullen deze bedragen iets hoger liggen dan bij EUROMEX. Voor een rechtsbijstand auto zal ik mijn klanten nooit DAS voorstellen omdat ik er goedkopere polissen op de markt zijn met min of meer de zelfde waarborgen voor een lagere prijs.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Met vriendelijke groet,
Geblin
-
karelvanhoof
- Jr. Member

- Contacteer:
Klopt het dat EUROMEX deel uitmaakt van de BALOISE groep?
Zo ja, in hoeverre is deze dan nog onafhankelijk?
Zijn er naast DAS, EUROMAX en ARAG nog andere maatschappijen die "onafhankelijke" rechtsbijstand aanbieden?
Zo ja, in hoeverre is deze dan nog onafhankelijk?
Zijn er naast DAS, EUROMAX en ARAG nog andere maatschappijen die "onafhankelijke" rechtsbijstand aanbieden?
Euromex is inderdaad onderdeel van de Baloise groep. Als de rechtsbijstand en de ba bij dezelfde maatschappij onderschreven is moet men deze apart beheren. Men kan dus niet zomaar in elkaar hun dossier gaan kijken.
Ook al vormt dit geen probleem toch raad ik mensen altijd aan om de rechtsbijstandpolis af te sluiten bij een andere maatschappij dan hun ba-verzekeraar.
En veel maatschappijen hebben een "onafhankelijke" rechtsbijstand.
AG insurance => Providis
AXA => LAR
Generali => Europaea
Er zijn er nog maar dit zijn de 1ste die bij mij opkomen.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Ook al vormt dit geen probleem toch raad ik mensen altijd aan om de rechtsbijstandpolis af te sluiten bij een andere maatschappij dan hun ba-verzekeraar.
En veel maatschappijen hebben een "onafhankelijke" rechtsbijstand.
AG insurance => Providis
AXA => LAR
Generali => Europaea
Er zijn er nog maar dit zijn de 1ste die bij mij opkomen.
Met vriendelijke groet,
Geblin
Alleen DAS en ARAG zijn 'echt' onafhankelijk. Euromex is een 'tussenklasse'. Hun hoofdzetel en beheer van polissen zitten op een ander adres dan de andere verzekeringen.
Bij de 'gewone' verzekeringen zitten de rechtsbijstand meestal gewoon op een ander verdiep, en er wordt wel degelijk gecommuniceerd tussen de verdiepen
Zo weet ik een geval van DVV waarbij een jongere zijn BA verzekering werd opgezegd omdat hij aan de rechtsbijstand een geval van dronkenschap (zonder ongeval) doorgaf om een advocaat te krijgen.
Bij de 'gewone' verzekeringen zitten de rechtsbijstand meestal gewoon op een ander verdiep, en er wordt wel degelijk gecommuniceerd tussen de verdiepen
Zo weet ik een geval van DVV waarbij een jongere zijn BA verzekering werd opgezegd omdat hij aan de rechtsbijstand een geval van dronkenschap (zonder ongeval) doorgaf om een advocaat te krijgen.
Dan moet je als makelaar op uw strepen staan en naar de ombudsdienst van de verzekeringen stappen.nuyttie schreef:Zo weet ik een geval van DVV waarbij een jongere zijn BA verzekering werd opgezegd omdat hij aan de rechtsbijstand een geval van dronkenschap (zonder ongeval) doorgaf om een advocaat te krijgen.
DVV zijn geen makelaars maar agenten. Ze kunnen enkel DVV verkopen dus zullen ze ook niet tegen hun schenen schoppen
Die mannen zullen ook nooit een tegenexpert aanstellen.
Maar ze mogen niet vergeten dat hun geld dat ze verdienen door de klant en niet door DVV, maar agenten hebben hier inderdaad een nadeel. Nuja als de maatschappij zulke fundamentele fouten maak zou ik hen hier zeker op aanspreken( maar ik vrees ook dat vele agenten en makelaars dit niet weten).nuyttie schreef:DVV zijn geen makelaars maar agenten. Ze kunnen enkel DVV verkopen dus zullen ze ook niet tegen hun schenen schoppen![]()
Het draait allemaal rond macht en strategie. DVV weet dat ze toch geen andere producten kunnen aanbieden dan die van DVV zelf. Wat kan zo'n agent doen ? Geen polissen meer afsluiten = snijden in eigen vlees. Een onafhankelijke makelaar kan dreigen om zijn ganse portefeuille over te dragen naar een andere maatschappij. Dat kan een DVV agent niet.
M.a.w. als klant van DVV agent heb je gewoon uw eigen gewicht (lees winst dat DVV aan u maakt), bij een goeie makelaar heb je het gewicht van al zijn klanten bij die ene maatschappij.
M.a.w. als klant van DVV agent heb je gewoon uw eigen gewicht (lees winst dat DVV aan u maakt), bij een goeie makelaar heb je het gewicht van al zijn klanten bij die ene maatschappij.
Daar heb je een punt, maar ik vind het erg dat de onwetende klant hier dan de dupe van is.nuyttie schreef:Het draait allemaal rond macht en strategie. DVV weet dat ze toch geen andere producten kunnen aanbieden dan die van DVV zelf. Wat kan zo'n agent doen ? Geen polissen meer afsluiten = snijden in eigen vlees. Een onafhankelijke makelaar kan dreigen om zijn ganse portefeuille over te dragen naar een andere maatschappij. Dat kan een DVV agent niet.
-
karelvanhoof
- Jr. Member

- Contacteer:
Momenteel heb ik de beste prijs gekregen van Argenta (auto+woning inboedel+familiale+rechtsbijstand).
Nadeel lijkt me dat er geen afzonderlijke rechtsbijstand is (vb. DAS) en de verzekering van de inboedel niet bij dezelfde maatschappij zit als de blokpolis (AG Insurance).
Wat denken jullie?
Nadeel lijkt me dat er geen afzonderlijke rechtsbijstand is (vb. DAS) en de verzekering van de inboedel niet bij dezelfde maatschappij zit als de blokpolis (AG Insurance).
Wat denken jullie?
Argenta goedkoopste kan zijn in uw persoonlijk geval.
Vraag aan Argenta eens een voorstel voor een nieuwe auto in omnium.
Ja 7 maanden nieuwwaarde of 30 maanden is al een heel groot verschil.
Dit bvb de premie buiten beschouwing gelaten.
is maar een van de verschillen tussen sommige contracten.
dekking van bvb chauffage defect , alles uit eigen zak of een tussenkomst in kosten door de maatschappij een ander vb.
groetjes
Vraag aan Argenta eens een voorstel voor een nieuwe auto in omnium.
Ja 7 maanden nieuwwaarde of 30 maanden is al een heel groot verschil.
Dit bvb de premie buiten beschouwing gelaten.
is maar een van de verschillen tussen sommige contracten.
dekking van bvb chauffage defect , alles uit eigen zak of een tussenkomst in kosten door de maatschappij een ander vb.
groetjes
Estate Guru believer.
een kennis van mij heeft een schadegeval waterschade die niet opgelost graakt bij Argenta. Nochtans er al lang klant en nu eerste schadegeval.
Argenta is een bank. Ik zou daar geen verzekeringen nemen.
Argenta is een bank. Ik zou daar geen verzekeringen nemen.
-
karelvanhoof
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik heb 2 offertes ontvangen.
Onafhankelijk verzekeringsmakelaar:
Premie rechtsbijstand DAS: 85 EURO
Premie burgerlijke aansprakelijkheid wagen bij AG: 330 EURO (excl. rechtsbijstand)
Familiale AG Insurance: 84 EURO (incl. rechtsbijstand AG)
Premie brand bij AG (inboedel) voor 50.000 EURO: 83 EURO (incl. rechtsbijstand AG, geen diefstal)
Het gaat hier om een appartement, blokpolis afgesloten bij AG INSURANCE.
TOTAAL: 665 EURO
Argenta:
Verzekerd wonen+ (inhoud+diefstal+BA+rechtsbijstand familiale): +/- 160 EURO
Motorrijtuigenverzekering (BA+rechtsbijstand): +/- 325 EURO
TOTAAL: 485 EURO
Is het pakket van AG de meerprijs waard?
Wat zijn de voor-/nadelen tussen beide?
Ik dacht dat AG bij bv. schade aan elektrische toestellen door blikseminslag niet vergoed wordt aan nieuwwaarde?
Is het aan te raden voor elke polis een afzonderlijke polis rechtsbijstand af te sluiten?
Uit de laatste vergelijking van woningverzekeringen van test-aankoop (artikel van 2011) zou AXA en Argenta er voor appartementen er als beste uitkomen. De vraag is dan hoeveel zijn deze vergelijkingen waard, zijn deze effectief onafhankelijk?
Is er veel verschil tussen de familiale verzekeringen?
Ik neem best mijn woningverzekering inboedel bij AG omdat daar ook de blokpolis zit,
breng ik dan best ook alles onder bij AG om een betere prijs te bekomen?
Welke kan maatschappij(en) kunnen jullie mij aanbevelen? Baloise, Allianz, Fidea, Vivium,...?
Ik kom er zelf niet uit...
Graag jullie mening omtrent dit aanbod.
Onafhankelijk verzekeringsmakelaar:
Premie rechtsbijstand DAS: 85 EURO
Premie burgerlijke aansprakelijkheid wagen bij AG: 330 EURO (excl. rechtsbijstand)
Familiale AG Insurance: 84 EURO (incl. rechtsbijstand AG)
Premie brand bij AG (inboedel) voor 50.000 EURO: 83 EURO (incl. rechtsbijstand AG, geen diefstal)
Het gaat hier om een appartement, blokpolis afgesloten bij AG INSURANCE.
TOTAAL: 665 EURO
Argenta:
Verzekerd wonen+ (inhoud+diefstal+BA+rechtsbijstand familiale): +/- 160 EURO
Motorrijtuigenverzekering (BA+rechtsbijstand): +/- 325 EURO
TOTAAL: 485 EURO
Is het pakket van AG de meerprijs waard?
Wat zijn de voor-/nadelen tussen beide?
Ik dacht dat AG bij bv. schade aan elektrische toestellen door blikseminslag niet vergoed wordt aan nieuwwaarde?
Is het aan te raden voor elke polis een afzonderlijke polis rechtsbijstand af te sluiten?
Uit de laatste vergelijking van woningverzekeringen van test-aankoop (artikel van 2011) zou AXA en Argenta er voor appartementen er als beste uitkomen. De vraag is dan hoeveel zijn deze vergelijkingen waard, zijn deze effectief onafhankelijk?
Is er veel verschil tussen de familiale verzekeringen?
Ik neem best mijn woningverzekering inboedel bij AG omdat daar ook de blokpolis zit,
breng ik dan best ook alles onder bij AG om een betere prijs te bekomen?
Welke kan maatschappij(en) kunnen jullie mij aanbevelen? Baloise, Allianz, Fidea, Vivium,...?
Ik kom er zelf niet uit...
Graag jullie mening omtrent dit aanbod.
-
sofienemie
- Full Member

- Contacteer:
hey,
Ik ben daarentegen wel tevreden bij argenta...
laatst een schadegeval gehad en zeer correct afgehandeld in tegenstelling tot tegenpartij AG die heel moeilijk deed en alle verantwoordelijkheid van zich wou afschudden. Experten beweerde het tegendeel en ze hebben uiteindelijk mogen betalen.
en zeer correcte prijs bij argenta uiteraard!
Inhoud en gebouw staan los van elkaar, mag in principe bij andere verzekeraar... als huurder zou ik dat wel doen, als eigenaar niet, in dat geval zou ik gebouw en inhoud zeker bij dezelfde nemen.
groetjes!
Ik ben daarentegen wel tevreden bij argenta...
laatst een schadegeval gehad en zeer correct afgehandeld in tegenstelling tot tegenpartij AG die heel moeilijk deed en alle verantwoordelijkheid van zich wou afschudden. Experten beweerde het tegendeel en ze hebben uiteindelijk mogen betalen.
en zeer correcte prijs bij argenta uiteraard!
Inhoud en gebouw staan los van elkaar, mag in principe bij andere verzekeraar... als huurder zou ik dat wel doen, als eigenaar niet, in dat geval zou ik gebouw en inhoud zeker bij dezelfde nemen.
groetjes!