KEY-PLAN
TIP
Re: KEY-PLAN
Dat is de bedoeling van een keyplan, minimaal 5 jaar maar het kan langer.
Maar van dat lijstje ga je er nog maar 3 kunnen krijgen...
Maar van dat lijstje ga je er nog maar 3 kunnen krijgen...
Welke zijn dan nu goeie fondsen? Ik heb zowel het voorzichtig, gedurfd en evenwicht keyplan destijds geopend met de standaard fondsen...
Uit goede bron heb ik vernomen dat je de volgende dagen daarover hier (https://mijnportefeuille.be/) meer info gaat vinden. Zo kan je zelf een oordeel vellen.
Want wat goed is voor de ene, is daarom niet goed voor de andere. Iedereen legt eigen accenten, en dat in combinatie met de rest van je beleggingen.
Want wat goed is voor de ene, is daarom niet goed voor de andere. Iedereen legt eigen accenten, en dat in combinatie met de rest van je beleggingen.
Wat zijn goeie ....
Wat is uw profiel ....
En dan bepalen waarin ge gaat beleggen.
Misschien de isin al eens door Morningstar molen draaien.
Of eens door de Gogi draaien.
Het opzet van de wijzigingen Frans moederhuis en graaien maar ......
Wel raar 40 fondsen , dan gooien ze er 31 uit , komen met andere.
En wie is de pineut ....... de volgers van die uit aanbod zijn verdwenen.
Grootbank verhaal ten top , lokken en dan.......
Me direct is dan wel iets betrouwbaarder me dunkt.
Estate Guru believer.
KEY-PLAN
Wat zijn de goeie? Die dat het meest stijgen tiens
Je kan ook fondsen opzoeken op de website van De Tijd en kijken naar hun rating in “kronen”.

Je kan ook fondsen opzoeken op de website van De Tijd en kijken naar hun rating in “kronen”.
Kronen is een score berekend in opdracht van Mediafin op basis van 4 criteria: regelmaat over 5 jaar, return op vijf jaar, de risicogewogen return op vijf jaar en de prestatie in een dalende markt.
Vandaag zijn mijn kooporders voor old funds toch doorgegaan, behalve voor Merclin. Zeer onduidelijk van keytrade.
Merclin wordt maar 1x/week verhandeld. Dat komt altijd wat later.
Ik heb de indruk dat enkel de active plannen volgens de inleg van toepassing bij de wijziging nog door doorgaan.
De poging om gepauzeerde Keyplannen terug te activeren faalde. Geen foutmelding, gewoon het kikken op de knop heeft geen effect. Ook het optrekken van de inleg heeft geen effect.
De poging om gepauzeerde Keyplannen terug te activeren faalde. Geen foutmelding, gewoon het kikken op de knop heeft geen effect. Ook het optrekken van de inleg heeft geen effect.
Wat mij vooral stoort is dat ze dit onaangekondigd veranderd hebben. De bewuste e-mail met een nieuw fondsenaanbod werd pas verstuurd nadat ze wijzigingen hadden aangebracht. Voor diegenen die wat actief met hun Keyplan bezig zijn, is dit niet ideaal. Ze konden op zijn minst op tijd verwittigen. Want nu heb je weer heel wat huiswerk om de nieuwe fondsen te bestuderen.
Maar zoals hierboven aangehaald, in wiens voordeel moet dit zijn?

Huiswerk is al gemaakt op mijn portefeuille.be voor wat het waard is.mouche schreef: ↑12 oktober 2019, 09:57 Wat mij vooral stoort is dat ze dit onaangekondigd veranderd hebben. De bewuste e-mail met een nieuw fondsenaanbod werd pas verstuurd nadat ze wijzigingen hadden aangebracht. Voor diegenen die wat actief met hun Keyplan bezig zijn, is dit niet ideaal. Ze konden op zijn minst op tijd verwittigen. Want nu heb je weer heel wat huiswerk om de nieuwe fondsen te bestuderen.![]()
In nieuwe zijn er toch enkele rare fondsen.
Estate Guru believer.
Dit bleek een tijdelijke storing te zijn. Kon zojuist wel mijn oude gepauzeerde Keyplannen herstarten.Giskart schreef: ↑12 oktober 2019, 09:44 Ik heb de indruk dat enkel de active plannen volgens de inleg van toepassing bij de wijziging nog door doorgaan.
Even een vraag tussendoor. Indertijd heb ik de fondsen van Rabobank laten overbrengen naar Keytrade. Ik vond de tijd rijp om even te cashen maar verschoot me een bult toen ik de aanrekening zag voor hun zogenaamde ‘dienstverlening’. Voor 2 fondsen bedraagt dit zomaar even 120€? Normaal dergelijk bedrag?
Dit kan normaal zijn als dit ook de taksen en belastingen zijn en afhankelijk van het geïnvesteerd bedrag.
Staat er niet meer uitleg hoe men aan dit bedrag komt?
Staat er niet meer uitleg hoe men aan dit bedrag komt?
Keytrade rekent geen verkoopkosten aan. Op de verkoop van kapitalisatiefondsen is wel een beurstaks van 1,32% verschuldigd. Er is verder ook nog een meerwaardebelasting bij de verkoop van fondsen met minstens 10% vastrentende effecten (zoals obligaties) in de beleggingsportefeuille. De belasting bedraagt 30% op het obligatiegedeelte. Dat is de Reynderstaks.
Hoe zit dat dan als je een keyplan hebt met fondsen uit de lijst van geschrapte fondsen?
Wordt er dan geen geld meer in die fondsen gestoken en komt dat geld dan gewoon terecht in de fondsen die ze nog wel hebben of?