KEY-PLAN
TIP
Re: KEY-PLAN
Heeft iemand een idee wat de alternatieven zijn voor deze Keyplan fondsen voor gebruik van GOGI?
LU1161527038 – Edmond de Rothschild Fund Bond Allocation A
LU0616241559 – Amundi Funds Euro Aggregate Bond AE
LU0110451209 – Capital International Fund Capital Group Global High Income Opportunities (Lux) B
LU0265288877 – Parvest Sustainable Euro Corporate Bond Classic
LU0307019926 – Invesco Funds Invesco Euro Bond Fund A (S.dis)
Alvast bedankt!
LU1161527038 – Edmond de Rothschild Fund Bond Allocation A
LU0616241559 – Amundi Funds Euro Aggregate Bond AE
LU0110451209 – Capital International Fund Capital Group Global High Income Opportunities (Lux) B
LU0265288877 – Parvest Sustainable Euro Corporate Bond Classic
LU0307019926 – Invesco Funds Invesco Euro Bond Fund A (S.dis)
Alvast bedankt!
Ik begrijp je vraag niet...
Heb je die fondsen ? Zo ja, hoelang ?
Wil je die fondsen ?
Of wil je ze juist verkopen ?
Heb je die fondsen ? Zo ja, hoelang ?
Wil je die fondsen ?
Of wil je ze juist verkopen ?
Ik volg alle fondsen van Keyplan op in de GOGI XLS file die me dan een aanbeveling doet (STOP of SPREAD)
Alle fondsen die beschikbaar zijn binnen het Keyplan heb ik kunnen toevoegen. Behalve de bovenstaande.
Meestal is er een alternatief, of is een bepaald fonds gewoonweg niet beschikbaar binnen GOGI. Ik zoek nu of er alternatieven zijn binnen GOGI om deze toch te kunnen toevoegen. Soms zijn het kapitalisatie fondsen en is er een distributie alternatief of andersom.
De naam in Morningstar plakken kan al wonderen verrichten in je zoektocht.
De asset allocatie bepaald voor 75% het resultaat van een portefeuille/fonds.
Zoek een fonds met gelijkaardige asset allocatie en 9 op de 10 zal het fonds gelijkaardige resultaten hebben.
asset allocatie =
1- % aandelen tov % obligaties tov % cash
2- binnen aandelen van deze dan verder zoeken naar gelijkaardige regio/sectoren/aandelengrootte
3- binnen obligaties dan verder zoeken naar gelijaardige regio/duration/kredietkwaliteit.
Als je niet zover wil gaan kan je ook naar de "morningstar categorie" kijken; minder accuraat, maar misschien genoeg.
Ik zou wel niet teveel aandacht aan GoGi besteden. Ze zijn er tot nu toe niet in echt geslaagd om de instapmomenten (=spread) goed te bepalen.
Zoek een fonds met gelijkaardige asset allocatie en 9 op de 10 zal het fonds gelijkaardige resultaten hebben.
asset allocatie =
1- % aandelen tov % obligaties tov % cash
2- binnen aandelen van deze dan verder zoeken naar gelijkaardige regio/sectoren/aandelengrootte
3- binnen obligaties dan verder zoeken naar gelijaardige regio/duration/kredietkwaliteit.
Als je niet zover wil gaan kan je ook naar de "morningstar categorie" kijken; minder accuraat, maar misschien genoeg.
Ik zou wel niet teveel aandacht aan GoGi besteden. Ze zijn er tot nu toe niet in echt geslaagd om de instapmomenten (=spread) goed te bepalen.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Aanvulling/toelichting 23u38: post over hoe snel het kapitaal van een Keyplan beschikbaar is na het uitredingsverzoek. Leek mij interessant om te delen. - Was schijnbaar niet voldoende duidelijk.
Ik heb een Keyplan stopgezet.
Tijdskader was;
27/12/2020 (zondag) verzoek tot stopzetting (formulier + scan eID) , via e-mail naar Keytrade gezonden
30/12/2020 (woensdag) bericht van Klantendienst dat het is overgemaakt 'aan de bevoegde dienst'.
Begin januari; Keyplan heeft de status van uittreding en is in uitvoering/afsluiting of zoiets.
11/01/2021 cash staat op de beleggersrekening. Geen bericht ontvangen van Keytrade.
Mogelijk maakt het een verschil wanneer je de aanvraag doet. Zoals de investering ook maar 1x per maand is.
In dit geval; liquidatie is niet super snel maar toch best redelijk. Ik kan wel nergens details vinden van die transactie. Geen PDF met een detail (of zelfs maar iets) van die verkoop tegen welke koers. Misschien komt dat nog ....
Tijdskader was;
27/12/2020 (zondag) verzoek tot stopzetting (formulier + scan eID) , via e-mail naar Keytrade gezonden
30/12/2020 (woensdag) bericht van Klantendienst dat het is overgemaakt 'aan de bevoegde dienst'.
Begin januari; Keyplan heeft de status van uittreding en is in uitvoering/afsluiting of zoiets.
11/01/2021 cash staat op de beleggersrekening. Geen bericht ontvangen van Keytrade.
Mogelijk maakt het een verschil wanneer je de aanvraag doet. Zoals de investering ook maar 1x per maand is.
In dit geval; liquidatie is niet super snel maar toch best redelijk. Ik kan wel nergens details vinden van die transactie. Geen PDF met een detail (of zelfs maar iets) van die verkoop tegen welke koers. Misschien komt dat nog ....
Laatst gewijzigd door Giskart op 11 januari 2021, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Keyplan is bedoeld voor lange termijn. Dat jij dit wil stoppen na ongeveer 1 jaar, dat is dan gewoon een gevolg van jouw mogelijks niet zo doordachte beslissing een jaar eerder ...
Dus wat wil je nu eigenlijk zeggen met deze post ?
Dus wat wil je nu eigenlijk zeggen met deze post ?
Ik heb mijn Keyplan ondertussen ook meer dan 5 jaar, en ik was de mogelijkheden aan het bekijken om toch wat winst af te romen : stopzetten (procedure die jij gevolgd hebt), alles naar 1 dis-fonds herbalanceren zodat je toch de borderels van de verkopen hebt, andere ?
Voor iets anders moest ik vorige week naar KeyTrade bellen, en heb ook ineens vragen gesteld over bovenstaande.
Blijkbaar kan je, bij een verkoop van je volledige Keyplan, vragen om die borderels met de details (dus alle PDF-bestanden) te laten doorsturen. Hiervoor moet je contact opnemen met de helpdesk, omdat je er zelf na het afsluiten niet meer aan kan.
Waarom stopgezet?Giskart schreef: ↑11 januari 2021, 22:04 Aanvulling/toelichting 23u38: post over hoe snel het kapitaal van een Keyplan beschikbaar is na het uitredingsverzoek. Leek mij interessant om te delen. - Was schijnbaar niet voldoende duidelijk.
Tijdskader was;
Ga je zelf beleggen via een broker?
Is maar een klein deeltje van mijn Keyplannen en andere dingen. Plan liep al een 6 jaar en had een mooie winst. Winst opgenomen. Heb nu cash. Zal nog wel zien. Als je nooit verkoopt heb je nooit winst. Enkel potentieel op dat moment.
Wijzelf hebben een zelf samengesteld KEYPLAN lopen waar we maandelijke 100euro in storten.
Nu zou ik de kids (6 en 8 jaar) hun spaargeld, wat ze voor hun verjaardagen en zo kregen van familie, betreft +/- 1500euro, ook in een KEY-PLAN willen steken aan een spreiding van 50euro per maand.
Goed idee in deze tijden?
Welk standaard KEYPLAN zouden jullie nemen op dit moment?
Voorzichtig, Evenwichtig, Gedurfd of Duurzaam?
Dank voor advies.
Nu zou ik de kids (6 en 8 jaar) hun spaargeld, wat ze voor hun verjaardagen en zo kregen van familie, betreft +/- 1500euro, ook in een KEY-PLAN willen steken aan een spreiding van 50euro per maand.
Goed idee in deze tijden?
Welk standaard KEYPLAN zouden jullie nemen op dit moment?
Voorzichtig, Evenwichtig, Gedurfd of Duurzaam?
Dank voor advies.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Horizon ~10 jaar en voor uw kinderen ... ik zou evenwichtig nemen.
Edit: en gewoon nu beginnen (maar dus met 50 EUR per maand, niet met een groter initiëel bedrag)
Edit 2: of pas beginnen op dezelfde manier na de eerstvolgende correctie (kan is redelijk dat dit binnenkort komt, oktober bv.)
Edit: en gewoon nu beginnen (maar dus met 50 EUR per maand, niet met een groter initiëel bedrag)
Edit 2: of pas beginnen op dezelfde manier na de eerstvolgende correctie (kan is redelijk dat dit binnenkort komt, oktober bv.)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 31 juli 2021, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Met een horizon van 10 jaar zou ik gewoon 1 tot 3 aandelenfondsen (wereldwijd) nemen.
En nu beginnen.
De dip komt zeker voor oktober. Enkel het jaar staat nog niet vast.
En nu beginnen.
De dip komt zeker voor oktober. Enkel het jaar staat nog niet vast.