Keyplan beëindigen
TIP
Re: Keyplan beëindigen
Ok, duidelijk.
Geen kosten betalen = volledige arbitrage = al het geld direct opnieuw investeren in andere fondsen uit het plan.
Ook weer niet zo een goed idee daar de meeste fondsen nu duur zijn en om het geld in één keer erin te beleggen natuurlijk.
Geen kosten betalen = volledige arbitrage = al het geld direct opnieuw investeren in andere fondsen uit het plan.
Ook weer niet zo een goed idee daar de meeste fondsen nu duur zijn en om het geld in één keer erin te beleggen natuurlijk.
Waarom zou het geen goed idee zijn?
Vandaag is het geld geïnvesteerd in fondsen. Je beslist elke dag om het te houden zelfs als vind je "de meeste fondsen nu duur". Dus vind je de "fondsen nu duur" beslis je om erin te blijven investeren.
Als je vind dat andere fondsen in de toekomst beter zullen waarom zou je dan nu niet veranderen.
Je vervangt enkel een fonds door een ander fonds waarvan je denkt dat het beter zal presteren (beter rendement, minder risico, ... )
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik bedoel maar dat gespreid instappen in dit geval niet meer van toepassing is.B7H4long schreef: ↑21 november 2019, 12:31Waarom zou het geen goed idee zijn?
Vandaag is het geld geïnvesteerd in fondsen. Je beslist elke dag om het te houden zelfs als vind je "de meeste fondsen nu duur". Dus vind je de "fondsen nu duur" beslis je om erin te blijven investeren.
Als je vind dat andere fondsen in de toekomst beter zullen waarom zou je dan nu niet veranderen.
Je vervangt enkel een fonds door een ander fonds waarvan je denkt dat het beter zal presteren (beter rendement, minder risico, ... )
Je kan het ook anders aanpakken, maar dan moet je wel een paar keer voor arbitrage kiezen, met het risico dat er soms ook delen van de nieuwe fondsen verkocht worden omdat die het heel goed doen.
Wat je zou kunnen doen is elke maand 1 of 2 fondsen op 0% zetten en voor arbitrage kiezen. Die fondsen worden de 15e dan verkocht, en de maand daarna de nieuwe gekocht voor het opgegeven percentage. Zo kan je de overgang naar de nieuwe fondsen zelf gespreid doen.
Wat je zou kunnen doen is elke maand 1 of 2 fondsen op 0% zetten en voor arbitrage kiezen. Die fondsen worden de 15e dan verkocht, en de maand daarna de nieuwe gekocht voor het opgegeven percentage. Zo kan je de overgang naar de nieuwe fondsen zelf gespreid doen.
Wat een gedoe om 9,95 € als het grotere bedragen zijn is die 9,95 € een peulschil.annetje schreef: ↑21 november 2019, 13:09 Je kan het ook anders aanpakken, maar dan moet je wel een paar keer voor arbitrage kiezen, met het risico dat er soms ook delen van de nieuwe fondsen verkocht worden omdat die het heel goed doen.
Misschien van de Me actie voor overname gebruik maken.
Me betaald de kosten en daarna verkoopt men het gewoon.
Heb zo toch mijn plannen stopgezet.
Natuurlijk deze manier is maar eenmalig toepasbaar bij Me.
Estate Guru believer.
Het gaat eigenlijk maar om kleine bedragen(+- €10.000).
Maar die ME actie is natuurlijk ook een optie.
Ga het nog eens bekijken want beurs en meerwaardetaksen moeten ook betaald worden.
Maar die ME actie is natuurlijk ook een optie.
Ga het nog eens bekijken want beurs en meerwaardetaksen moeten ook betaald worden.
Als ge het vandaag aanvraagt is het hopelijk door Keytrade tegen einde van het jaar overgedragen naar Me.
Bij Me zijn die beurs en meerwaarde ook van toepassing.
En dan gaat het eigenlijk er over of die 500 € van Me volstaat om de onkosten van overheveling te dekken.
In het verleden was het +- 42,5 € btw in per fonds dat Keytrade aanrekende voor overdracht.
Estate Guru believer.
Klopt het dat je bij de verkoop van fondsen uit het Keyplan kosten moet betalen? Ik heb mijn Keyplan meer dan 5 jaar.
Als ik naar de details van de verkoop ga, zie ik bij 'kosten' bedragen staan die variëren tussen €5 en €16.
Als ik naar de details van de verkoop ga, zie ik bij 'kosten' bedragen staan die variëren tussen €5 en €16.
Als je je Keyplan meer dan 5 jaar hebt, komen er geen kosten kijken bij de verkoop. Ook niet als je 1 of enkele fondsen verkoopt, binnen een bestaand Keyplan dat nog geen 5 jaar bestaat EN je voor arbitrage kiest.
Kan het zijn dat dat taksen zijn ? Die betaal je altijd.
Kan het zijn dat dat taksen zijn ? Die betaal je altijd.
Maar die kosten staan wel effectief vermeld. Mijn Keyplan is 5 jaar en 1 maand oud.
Ik heb 1 keer 2 fondsen verkocht, buiten mijn keyplan om, en toen werd er 2x 9.95 euro aangerekend.
Als je zekerheid wil hebben over die bedragen, zou ik eens naar Keytrade bellen. Ze gaan je dat vast en zeker kunnen vertellen.
Als je zekerheid wil hebben over die bedragen, zou ik eens naar Keytrade bellen. Ze gaan je dat vast en zeker kunnen vertellen.
zijn die extra kosten geen reynderstaksen misschien?
Ik veronderstel dat je die wel zal moeten laten vallen, maar normaal na 5 jaar inderdaad geen kosten van Keytrade meer.
Ik veronderstel dat je die wel zal moeten laten vallen, maar normaal na 5 jaar inderdaad geen kosten van Keytrade meer.
Ik heb Keytradebank gebeld. Het gaat om kosten 'inherent' aan het fonds. Keytrade rekent geen uitstapkosten aan bij het afsluiten van een Keyplan (na 5 jaar).
Mag Keytrade mij RV aanrekenen op LU0431139764 (Ethna-AKTIV T)? Dat is een fonds met een FCP-structuur. Concreet wil dat zeggen dat je dat moet aangeven in je belastingaangifte.
Ik heb dit gedaan.
Mag Keytrade die RV nog eens afsnoepen bij de verkoop?
Ik dacht van niet maar ben niet zeker.
Ik heb dit gedaan.
Mag Keytrade die RV nog eens afsnoepen bij de verkoop?
Ik dacht van niet maar ben niet zeker.