keyplan keytrade
TIP
Re: keyplan keytrade
Stel je hebt een keyplan met 5 fondsen. Elk fonds krijgt 20% van je inleg.
Alles staat op Spread, op 1 na.
Dan kan je naar beheren aan, en je Keyplan aanpassen. Het fonds met een stop zet je op 0, en de 4 andere fondsen zet je op 25% (het moet samen 100% zijn). In een volgende stap moet je kiezen, en daar zeg je dat het alleen is voor alle toekomstige aankopen (als ik me niet vergis is dat de bovenste optie die ook geselecteerd is). Je geeft je code nog eens in, en het is in orde.
Bedankt! Onduidelijkheid was te wijten aan het feit dat ik aan het kijken was bij een standaard aangeboden keyplan. Wijzigen lukt hier ook, maar dat is iets minder duidelijk dan bij mijn 'à la carte'.annetje schreef: ↑11 april 2018, 11:34 Stel je hebt een keyplan met 5 fondsen. Elk fonds krijgt 20% van je inleg.
Alles staat op Spread, op 1 na.
Dan kan je naar beheren aan, en je Keyplan aanpassen. Het fonds met een stop zet je op 0, en de 4 andere fondsen zet je op 25% (het moet samen 100% zijn). In een volgende stap moet je kiezen, en daar zeg je dat het alleen is voor alle toekomstige aankopen (als ik me niet vergis is dat de bovenste optie die ook geselecteerd is). Je geeft je code nog eens in, en het is in orde.
Dat vind ik nu wel een hele straffe uitleg.FrankV schreef: ↑16 januari 2018, 19:53Keytrade Bank neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor dividenden. In het reglement staat dat de klant zelf voor de opvolging van zijn portefeuille moet zorgen. De juridische dienst heeft me al 3 keer bevestigd dat dit ook de opvolging van dividenden betreft. Keytrade Bank verdeelt alleen de dividenden die ze ontvangen van hun depositarissen. Ontvangen ze niets, dan doen ze niets. De Klant moet dan laten weten aan Keytrade Bank dat hij/zij een dividend niet ontvangen heeft.drako schreef: ↑29 september 2017, 18:35 Hallo allen,
wat ik me nu al een tijdje afvraag is hoe het dividend uitbetaald wordt bij distributie fondsen in een (eigen gemaakt) keyplan.
Ik heb een aantal fondsen die genoteerd staan als distributie fondsen, maar heb nog nooit "dividend" ontvangen op mijn rekening bij keytrade.
![]()
Iemand die hier meer over weet?
Ik heb hierover op 13/01/2018 in dit topic een aantal berichten gezet.
Dat het niet alleen theorie maar ook praktijk is, heb ik zelf al meegemaakt in het verleden. En nu opnieuw:
• Schroder International Selection Fund US Large Cap A ; dividend van 21/12/2017: 1,47 USD
• Schroder International Selection Fund Global Smaller Companies A Dis ; 21/12/2017; 2,49 USD
Dus nog maar eens een mailtje gestuurd aan Keytrade Bank en hopelijk krijg ik die dividenden. Netto 320 USD.
En voor deze "dienst" betalen we Keytrade Bank 0,7% per jaar.
Is precies of daar zit absoluut niks van controle op. Die fondsbeheerders (of hoe ik het ook moet noemen) kunnen je dus gewoon dik in het zak zetten en geen dividenden uitgeven
Ik zal het dan is moeten nakijken voor elk fonds want dit is toch wel heel straf.
Dividenden worden bij Keytrade niet op je zichtrekening gestort. Ze komen bij de Cash van je beursrekening / keyplan.
Als je in de historiek van die beursrekening / keyplan kijkt, zal je daar ook de dividendbetalingen zien staan.
Als je in de historiek van die beursrekening / keyplan kijkt, zal je daar ook de dividendbetalingen zien staan.
Zoals hierboven beschreven storten ze de dividenden op de geldrekening van je beursrekening. Wel is het zo dat je moet nakijken of je je dividenden wel ontvangen hebt, want daar kunnen wel fouten in gebeuren.
Ik reken de te krijgen dividenden op voorhand uit, en die kloppen tot op de cent.
Nog nooit problemen mee gehad.
Nog nooit problemen mee gehad.
Ik probeer net even het meest brede aandelenfonds te vinden uit het aanbod. Maar dat is zo een enorme job...
Bedoeling is voor de kinderen een keyplan te starten met 1 fonds:
- zo breed mogelijk (dus wereld)
- procentueel vooral aandelen
- hoog risico mag
Uit die 40 fondsen kan je snel de fondsen wereld & aandelen halen. Maar dan moet je nog gaan kijken naar gemengd flexibel...
Veel fondsen dat je dus door de xray van morningstar moet gooien...
Iemand een voorstel van een breeds fonds dat ik even moet bekijken?
- hoog risico mag
Uit die 40 fondsen kan je snel de fondsen wereld & aandelen halen. Maar dan moet je nog gaan kijken naar gemengd flexibel...
Als u het "even" moet bekijken, en het dan nog hier vraagt, is er slechts 1 advies:hansv schreef: ↑6 mei 2018, 19:14 Ik probeer net even het meest brede aandelenfonds te vinden uit het aanbod. Maar dat is zo een enorme job...
- hoog risico mag
Blijf er gewoon van weg
Period
.
Conservatieve belegger. Geloof in zelfkennis om de eigen beleggingsstrategie vast leggen. Doe zelf huiswerk en geloof zelfs geen vertalingen. Wel speculeren met optiestrategieën, is fun en maar 10% portefeuille. Voormalig believer in de Omega Mixer ;-)
Haha. Grapjurk. Love it.
Naast het Fidelity World fonds (vorige post) heb ik ook deze fondsen :
- Capital : http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F0GBR04NTW
- Merclin : http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F000002XYM
Beiden Belgisch, en lagere kosten dat het Fidelity Fonds.
Zelf had ik 10 fondsen, maar heb dit gereduceerd tot 7. En deze hou ik nog jaren aan.
- Capital : http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F0GBR04NTW
- Merclin : http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F000002XYM
Beiden Belgisch, en lagere kosten dat het Fidelity Fonds.
Zelf had ik 10 fondsen, maar heb dit gereduceerd tot 7. En deze hou ik nog jaren aan.
Laatst gewijzigd door annetje op 7 mei 2018, 12:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt! Het fidelity world fonds heb ik Idd ook al 4 jaar lopen.
Ik check straks de lijst weer.
Ik check straks de lijst weer.