Keyplan vs ETF
TIP
Keyplan vs ETF
Beste
Graag even jullie mening over Keyplan vs ETF. Als ik mijn YTD van dit jaar vergelijk met vriend van mij die gemengde ETF-portefeuille heeft, ligt dat heel dicht bij elkaar, bijna 17% winst. Ik twijfel om ofwel meer in dat Keyplan te investeren ofwel in ETF in te stappen en dat Keyplan te verkopen. Ik las dat de echte kosten verstopt zitten in de beheerskosten etc van de fondsen zelf. Klopt dit? Is een Keyplan hierdoor daadwerkelijk minder interessant dan rechtstreeks in ETF's beleggen? Bedankt voor jullie mening!
Alvast bedankt om mij wat wijzer te maken
.
Groeten
Thomas
Graag even jullie mening over Keyplan vs ETF. Als ik mijn YTD van dit jaar vergelijk met vriend van mij die gemengde ETF-portefeuille heeft, ligt dat heel dicht bij elkaar, bijna 17% winst. Ik twijfel om ofwel meer in dat Keyplan te investeren ofwel in ETF in te stappen en dat Keyplan te verkopen. Ik las dat de echte kosten verstopt zitten in de beheerskosten etc van de fondsen zelf. Klopt dit? Is een Keyplan hierdoor daadwerkelijk minder interessant dan rechtstreeks in ETF's beleggen? Bedankt voor jullie mening!
Alvast bedankt om mij wat wijzer te maken
Groeten
Thomas
Re: Keyplan vs ETF
Fondsen zijn inderdaad vrijwel altijd oninteressant omdat het bedrijf a) kosten maakt (administratie en beheerder) en b) er zelf aan wil verdienen.Tomasz schreef: ↑Gisteren 21:18 Beste
Alvast bedankt om mij wat wijzer te maken.
Groeten
Thomas
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.