KEYTRADE BANK | vernieuwde banking website | overschrijven niet meer mogelijk
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
-
Spaarder_B
- Newbie

- Contacteer:
Re: KEYTRADE BANK | vernieuwde banking website | overschrijven niet meer mogelijk
@Giskart,
Heb ik inderdaad al gedaan.
Bedankt allemaal voor feedback.
Heb ik inderdaad al gedaan.
Bedankt allemaal voor feedback.
Re: KEYTRADE BANK | vernieuwde banking website | overschrijven niet meer mogelijk
Ik heb nu ook de nieuwe layout bij Keytrade voor overschrijvingen. En overschrijven naar NewB via Keytrade werkt nu wel 
Het meest ambetant bij Keytrade nu is dat de verrichtingen niet in real time lijken het saldo te verlagen bij een overschrijving, wat bij de vorige versie wel lukte. Dat was makkelijk als je meerdere overschrijvingen na elkaar deed (een per een, niet in bundel).
Van de vele bankomgevingen die zijn veranderd, kan NIBC me wel bekoren.
Van de vele bankomgevingen die zijn veranderd, kan NIBC me wel bekoren.
Ik heb doorgegeven aan Keytrade dat het vreselijk irritant is dat de BIC en adres verplicht zijn bij SEPA overschrijvingen naar pakweg Nederland.
Onlangs iets online gekocht en omdat praktisch geen enkele bank een BIC vraagt heb ik die ook niet gekregen van de verkoper. Een BIC halen uit een NL rekeningnummer is nu geen rocket science dus dat viel op zich nog mee (al zal een ander land een pak moeilijker zijn).
Het adres was wel een behoorlijke irritatie. Op zich heb ik die persoon zijn adres niet nodig en dit vragen zal voor meer argwaan zorgen dan iets anders. Het het uiteindelijk gehouden tot de gemeente (want die wist ik via de site waar ik de aankoop deed) en heb maar wat ingevuld als straatnaam om het niet "leeg" te hebben.
Volgens de regels van SEPA zijn BIC en adres overigens niet verplicht. Waarom Keytrade die wel verplicht maakt is mij onduidelijk.
Onlangs iets online gekocht en omdat praktisch geen enkele bank een BIC vraagt heb ik die ook niet gekregen van de verkoper. Een BIC halen uit een NL rekeningnummer is nu geen rocket science dus dat viel op zich nog mee (al zal een ander land een pak moeilijker zijn).
Het adres was wel een behoorlijke irritatie. Op zich heb ik die persoon zijn adres niet nodig en dit vragen zal voor meer argwaan zorgen dan iets anders. Het het uiteindelijk gehouden tot de gemeente (want die wist ik via de site waar ik de aankoop deed) en heb maar wat ingevuld als straatnaam om het niet "leeg" te hebben.
Volgens de regels van SEPA zijn BIC en adres overigens niet verplicht. Waarom Keytrade die wel verplicht maakt is mij onduidelijk.
Bij mij ook niets veranderd! Maar normaal gezien kondigden zoiets toch aan. Ook daar , tot nu geen communicatie over wijzigingen....
Mijn veranderde omgeving is nooit aangekondigd geweest. Maar ik vermoed wel dat het ook voor Keytrade niet evident is én het zoeken is. Er zitten kinderziektes in, dat zeker, maar misschien kunnen ze die eruit halen als de klant , met een nieuwe omgeving, de opmerking doorstuurt. Op zich heb ik geen slechte ervaringen met de bank. Er zullen bij andere banken ook kinderziektes zitten. Ik haalde NIBC aan. Die zijn erop vooruitgegaan (visueel aantrekkelijk, duidelijk, niet teveel belletjes en knopjes, ...).