Keytrade bank vragen om informatie
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Keytrade bank vragen om informatie
Hallo,
Wij hebben een overschrijving gedaan van 6500 euro naar onze loodgieter . Nu is dit de tweede keer dat Keytrade bank ons benaderd met het volgende: Ze willen belastingopgaves hebbenm, historiek van andere banken etc. Het gaat dus hier om een overschrijving en niet om een krediet of iets dergelijks. Mogen zij dit uberhaupt?
Wij hebben een overschrijving gedaan van 6500 euro naar onze loodgieter . Nu is dit de tweede keer dat Keytrade bank ons benaderd met het volgende: Ze willen belastingopgaves hebbenm, historiek van andere banken etc. Het gaat dus hier om een overschrijving en niet om een krediet of iets dergelijks. Mogen zij dit uberhaupt?
Re: Keytrade bank vragen om informatie
In het kader van de 'Know Your Customer' verplichtingen: jazeker. De vragen moeten in beginsel wel 'proportioneel' zijn, al is nergens neergeschreven wat dat dan precies inhoudt. Als je vindt dat de informatieverzoeken te ver gaan, kan je bezwaar maken, maar wees dan niet verbaasd wanneer de bank eenzijdig een einde maakt aan de klantrelatie.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dus dat is geld dat al op de rekening stond? of is het geld dat je naar de rekening hebt overgeschreven?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik zal even wat meer info geven. Wij hadden deze vraag vorig jaar al. En toen zijn dus loonstroken al naar Keybank gegaan. Echter nu weer en dat vind ik toch echt een beetje teveel worden. Wij kunnen niet elk jaar omdat er geld van onze eigen rekening naar keytrade eigen rekening wordt gegesschreven en dan weer naar een loodgieter wordt overgemaakt steeds loonstroken en meer gaan vestrekken. Over e-mail nog wel te verstaan wat natuurlijk een erg onveilig medium is.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Er vinden enige ongewone zaken plaats bij Keytrade.
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Aan controles is niets ongewoon, dat is verplicht, ken je het hele verhaal, de voorgeschiedenis en dergelijke; ik denk het niet hé !
Al meermaals geschreven, van bij de eerste klanten van Keytrade en nog nooit problemen gehad, rare vragen of eender wat, ook steeds antwoorden binnen een zeer redelijke termijn.
En bij mij gaan er soms betalingen van enkele tienduizenden euro's/ maand binnen en buiten, nog NOOIT één vraag over gehad.
Make Spaargids " Great Again ! "
dit lijkt me compleet van de pot gerukt. Heb zelf 13.000 euro deze winter betaalt aan een loodgieter voor het plaatsen van een nieuwe badkamer, het was wel niet bij keytrade maar geen vragen gehad. Waar zijn we in godsnaam mee bezig als je moet gaan verantwoorden als je een loodgieter betaalt. Wat kan je nu gaan bewijzen?? Een loonfiche doorsturen betekent toch helemaal niks? Of moet je u loonstroken van de voorbije jaren gaan doorsturen? Het worden compleet absurdere situaties. Je zou voor minder alles afhalen en onder je matras steken op den duur
betaal de loodgieter toch gewoon van je eigen niet-keytrade rekening.sam schreef: ↑5 september 2025, 13:00 Ik zal even wat meer info geven. Wij hadden deze vraag vorig jaar al. En toen zijn dus loonstroken al naar Keybank gegaan. Echter nu weer en dat vind ik toch echt een beetje teveel worden. Wij kunnen niet elk jaar omdat er geld van onze eigen rekening naar keytrade eigen rekening wordt gegesschreven en dan weer naar een loodgieter wordt overgemaakt steeds loonstroken en meer gaan vestrekken. Over e-mail nog wel te verstaan wat natuurlijk een erg onveilig medium is.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
ik heb bij een andere bank ook al eens die vraag gekregen. ging ook over een bankrekening waar mijn loon niet wordt gestort een een overschrijving van ongeveer 10.000 euro.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik vind het toch wel storend als we topic starter mogen geloven. Zelf heb ik nog nooit een vraag gekregen van Keytrade.voorheenCP1234 schreef: ↑5 september 2025, 14:17Aan controles is niets ongewoon, dat is verplicht, ken je het hele verhaal, de voorgeschiedenis en dergelijke; ik denk het niet hé !
En bij mij gaan er soms betalingen van enkele tienduizenden euro's/ maand binnen en buiten, nog NOOIT één vraag over gehad.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Hij zal de 5 cent actie misschien nodig gehad hebben om genoeg geld te hebben ...B7H4long schreef: ↑5 september 2025, 14:51betaal de loodgieter toch gewoon van je eigen niet-keytrade rekening.sam schreef: ↑5 september 2025, 13:00 Ik zal even wat meer info geven. Wij hadden deze vraag vorig jaar al. En toen zijn dus loonstroken al naar Keybank gegaan. Echter nu weer en dat vind ik toch echt een beetje teveel worden. Wij kunnen niet elk jaar omdat er geld van onze eigen rekening naar keytrade eigen rekening wordt gegesschreven en dan weer naar een loodgieter wordt overgemaakt steeds loonstroken en meer gaan vestrekken. Over e-mail nog wel te verstaan wat natuurlijk een erg onveilig medium is.
Zoveelste broodje-aap verhaal hier of een verhaal waar een paar zaken uit ontbreken ...
- voorheenCP1234
- VIP member
- Contacteer:
Storend, als het waar is ja, maar zelfs dan kan je het Keytrade niet kwalijk nemen daar het gewoon wetgeving is om zaken verplicht te controleren.tuinder666 schreef: ↑5 september 2025, 15:19Ik vind het toch wel storend als we topic starter mogen geloven. Zelf heb ik nog nooit een vraag gekregen van Keytrade.voorheenCP1234 schreef: ↑5 september 2025, 14:17
Aan controles is niets ongewoon, dat is verplicht, ken je het hele verhaal, de voorgeschiedenis en dergelijke; ik denk het niet hé !
Heb één jaar in Spanje; zijn ze veel, veel erger dan hier; 3x mijn loonbrieven moeten binnen geven, daarna jaren niets. Was ook storend en ook in het agentschap konden ze niet verklaren waarom maar het is wat het is ...
Tja, niet geheel onlogisch dat er vragen gesteld worden wanneer een rekening gebruikt wordt als doorgeef luik, lijkt exact op wat geldezels doen om geld wit te wassen.B7H4long schreef: ↑5 september 2025, 14:51betaal de loodgieter toch gewoon van je eigen niet-keytrade rekening.sam schreef: ↑5 september 2025, 13:00 Ik zal even wat meer info geven. Wij hadden deze vraag vorig jaar al. En toen zijn dus loonstroken al naar Keybank gegaan. Echter nu weer en dat vind ik toch echt een beetje teveel worden. Wij kunnen niet elk jaar omdat er geld van onze eigen rekening naar keytrade eigen rekening wordt gegesschreven en dan weer naar een loodgieter wordt overgemaakt steeds loonstroken en meer gaan vestrekken. Over e-mail nog wel te verstaan wat natuurlijk een erg onveilig medium is.