Keytrade: diefstalpraktijk
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Geachte,
Hierbij wens ik jullie negatieve ervaring met Keytrade te bevestigen: als je overschrijft van Keytrade zichtrekening naar Keytrade spaarrekening, wordt valuta debet D toegepast en credit spaarrekening pas D+1
Dit betekent voor een INTERNE overboeking één dag diefstal
Heeft er nog iemand weet van dergelijke negatieve toepassing bij andere financiële instelling?
Alvast bedankt.

Hierbij wens ik jullie negatieve ervaring met Keytrade te bevestigen: als je overschrijft van Keytrade zichtrekening naar Keytrade spaarrekening, wordt valuta debet D toegepast en credit spaarrekening pas D+1
Heeft er nog iemand weet van dergelijke negatieve toepassing bij andere financiële instelling?
Alvast bedankt.

Re: Keytrade: diefstalpraktijk
Als ik van jou was zou ik toch wat gematigder zijn, "diefstalpraktijk" lijkt me in dit geval echt wel een lasterlijke uitspraak.Infozoeker schreef: Geachte,
Alvast bedankt.![]()
![]()
![]()
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Geachte,
Hierbij wens ik eigenaardige commerciële regel bij Keytrade aan te klagen.
Als je overschrijft van Keytrade zichtrekening naar Keytrae spaarrekening wordt volgende valutering toegepast:
debet dag D
credit dag D+1
Dus voor een interne overschrijving verlies je één dag rente.
Wie heeft er nog weet van dergelijke bedriegerij bij andere (belgische) financiële instellingen?
Alvast bedankt.

Hierbij wens ik eigenaardige commerciële regel bij Keytrade aan te klagen.
Als je overschrijft van Keytrade zichtrekening naar Keytrae spaarrekening wordt volgende valutering toegepast:
debet dag D
credit dag D+1
Dus voor een interne overschrijving verlies je één dag rente.
Wie heeft er nog weet van dergelijke bedriegerij bij andere (belgische) financiële instellingen?
Alvast bedankt.

Banken zijn dieven.Infozoeker schreef: Geachte,
Alvast bedankt.![]()
![]()
![]()
Zowat elke bank past deze regel toe. Je kan het beste rechtstreeks op een spaarrekening storten.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
D+1 is wel wettelijk toegelaten op een spaarrekening
Dat is ook zo bij andere financiële instellingen met name Fortis, KBC en Dexia. Ik kan alleen maar zeggen erg tevreden te zijn van Keytrade en een van de allerbeste spelers te zijn op de actuele markt.
Dit was mij nog niet eens opgevallen bij Keytrade, maar bij nazicht van mijn verrichtingen blijkt het wél te kloppen.
Bij Rabobank is dit niet zo : bij overschrijving van zicht naar spaar, is de valutadatum dezelfde.
En zélfs bij KBC blijft de valutadatum dezelfde van zicht naar spaar, in tegenstelling tot wat hiervoor werd gemeld !
Anderzijds zou ik Keytrade niet beschuldigen van diefstal : de interest op hun spaarrekening maakt die ene dag tóch weer goed.
Bij Rabobank is dit niet zo : bij overschrijving van zicht naar spaar, is de valutadatum dezelfde.
En zélfs bij KBC blijft de valutadatum dezelfde van zicht naar spaar, in tegenstelling tot wat hiervoor werd gemeld !
Anderzijds zou ik Keytrade niet beschuldigen van diefstal : de interest op hun spaarrekening maakt die ene dag tóch weer goed.
-
- VIP member
- Contacteer:
Zware beschuldiging voor iets wat duidelijk bij de productinformatie staat:
én bij de tarieflijst
http://www.keytradebank.com/pdf/tariffs_nl.pdf
Enne, die ene dag zal aan de lage intrestvoeten wel het verschil niet maken zeker?
Uw geld brengt interesten op vanaf de dag volgend op de dag dat uw geld op de spaarrekening staat
én bij de tarieflijst
http://www.keytradebank.com/pdf/tariffs_nl.pdf
Enne, die ene dag zal aan de lage intrestvoeten wel het verschil niet maken zeker?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Onzin: bij zowel Fortis als KBC (Dexia weet ik niet wegens geen klant daar) is de valuta datum van zicht naar spaarrekening -en vice versa- gelijk.dcm78 schreef: Dat is ook zo bij andere financiële instellingen met name Fortis, KBC en Dexia. Ik kan alleen maar zeggen erg tevreden te zijn van Keytrade en een van de allerbeste spelers te zijn op de actuele markt.
Enjoy the party, but dance near the door
Bij BNP Paripas Fortis stelt men duidelijk:disterminator schreef:Onzin: bij zowel Fortis als KBC (Dexia weet ik niet wegens geen klant daar) is de valuta datum van zicht naar spaarrekening -en vice versa- gelijk.dcm78 schreef: Dat is ook zo bij andere financiële instellingen met name Fortis, KBC en Dexia. Ik kan alleen maar zeggen erg tevreden te zijn van Keytrade en een van de allerbeste spelers te zijn op de actuele markt.
Bij Dexia & KBC gelden dezelfde regels.Renteberekening
Alle stortingen op de Spaarrekening brengen basisrente op vanaf de eerste kalenderdag volgend op de storting. Als u geld opneemt, stopt de basisrente de dag van de opname. Als u echter geld opneemt op de dag van de storting zelf of de dag erna, heeft dit geen invloed op de renteberekening op dit bedrag.
Een opname tast de meest recent gestarte getrouwheidspremie aan, zodat de langstlopende premies ook het langst buiten schot blijven.
Rabobank.be is een uitzondering. De zichtrekening brengt daar wel geen interest meer op de dag van opname, dit is bij bv. Keytrade wel het geval.
[b][i]Wat telt is de totale rente die je op het einde van het jaar op je spaarboekje aantreft.[/i][/b]
Disterminator heeft gelijk wat betreft Fortis. Transfer van zichtrekening naar spaarrekening en omgekeerd : zelfde valutadatum.
Intussen ook gecheckt :louise schreef: Dit was mij nog niet eens opgevallen bij Keytrade, maar bij nazicht van mijn verrichtingen blijkt het wél te kloppen.
Ook bij Argenta blijft de valutadatum dezelfde bij overschrijvingen tussen eigen rekeningen.
Laatst gewijzigd door Nefertari op 29 oktober 2009, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
als 1 dag diefstal is , wat dan met 7 dagen? (zie Deutsche Bank)
Mi heeft men bij DB geen verlies van 7 dagen valuta. Lang geleden mocht dit nog, nu zou dit totaal onwettelijk zijn.sopkip schreef: als 1 dag diefstal is , wat dan met 7 dagen? (zie Deutsche Bank)
Laatst gewijzigd door paul op 29 oktober 2009, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
idd de wet poty. mijn excuses voor de desinformatie, twas een zeer oud document waar mjin oog op was gevallen...